Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 23:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: DVB-S med Viasat/Canal Digital (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg er ved at indsamle informationer til at bygge min første HTPC!

Det hele startede med at jeg flyttede et sted hen hvor der ikke er kabletv, og jeg derfor gerne vil have parabol, men jeg er ikke imponeret over hvad der tilbydes lige nu (selvom det da ser ud til at der er sket meget det sidste år på den front!), så derfor vil jeg tage udfordringen op med at lave skitet selv!

Mit spørgsmål går på om der er nogen af jer der har erfaring med DVB-S og en af de tradisionelle danske betalingstv udbyddere Viasat og CanalDigital?

Er der evt. også nogen der har erfaring med at kombinere DVB-S og DVD-T i den samme HTPC -kan man bare bladre mellem alle kanalerne, eller skal man vælge "Sattelit" når man eg. vil se TV3, og "normal" når man skal se DR1

/MadDuke

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke

NickSE
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sverige
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Hej madduke!
Jeg skulle lige til at stille det samme spørgsmål så jeg hægter mig lige til din thread som en lille teknologi parasit 
jeg har søgt mange steder og det ser ud til at mce ikke understøtter DVB-S men jeg kan ikke finde ud af om det kun gælder et internt DVB-S tuner kort eller om MCE2005 godt kan håndtere en ekstern box fra feks Canal Digital? Hvis det ikke er muligt virker det da helt absurd.
Til top Vis NickSE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NickSE

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Hejsa
Hvis i har et analogt Tuner kort i pc'en kan i bruge settopbox og så fodre det analoge tv kort med s-video fra recieveren. MCE understøtter settopboxe, men kun officelt EPG osv fra én source. Så længe i kun bruger den analoge funktion dvs i optager og ser tv igennem ex et pvr-150/pvr-500, skulle der ikke være noget i vejen for at i kan både se  DVB-s + DVB-t osv....PC'en får altså KUN et analogt s-video signal fra (hver af )jeres recievere (MCE med mce remote skifter, således kanal på jeres recievere)

Mvh Anders

NickSE
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sverige
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
Hejsa
Hvis i har et analogt Tuner kort i pc'en kan i bruge settopbox og så fodre det analoge tv kort med s-video fra recieveren. MCE understøtter settopboxe, men kun officelt EPG osv fra én source. Så længe i kun bruger den analoge funktion dvs i optager og ser tv igennem ex et pvr-150/pvr-500, skulle der ikke være noget i vejen for at i kan både se  DVB-s + DVB-t osv....PC'en får altså KUN et analogt s-video signal fra (hver af )jeres recievere (MCE med mce remote skifter, således kanal på jeres recievere)

Mange tak for hjælpen, vil det så sige at hvis man bestiller en Tv-box fra canal digital feks CDC-7000ST som har DVB-S og DVB-T kombineret så kan man hive alle kanaler ind på mce inklusive tv2 og den ser det så stadig som én source og der skal ikke skiftes rundt mellem 2 sær EPG? Løsningen med analog s-video er det en kvalitetsmæssig dårlig løsning? Jeg spørger nok dumt men canal "DIGITAL" er det ikke pga at de sender digitalt? hvilket man burde udnytte, men så bare ikke kan i mce eller hvordan skal det forståes?
Til top Vis NickSE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NickSE

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Hejsa

s-video er self ikke optimalt. Dog er det klart bedre en Coax og når recieveren trods alt modtager et digitalt signal....så vil der i hvert fald ingen støj være. .....Men vil du se begge dele og være sikker på at MCE officielt understøtter det du vil, er dette den klart nemmeste løsning. Der findes et hav af tråde om dette emne på tgb.com, som jeg vil anbefale dig at kigge nærmere på. 

mvh Anders

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Maj 2006 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har en htpc med hauppauge 1300 hybrid dvb-t og analog, samt floppy-dtv sat kort med canaldigital. Det fungere fint sammen med mediaportal. Man skal dog være indstillet på at det ikke bare kører out of the box, man må regne med at tweake lidt inden det kører optimalt. Til sat kortet skal du have min. conax v. 4 til canaldigi.

Så vidt jeg ved kan viaskod også lade sig gøre via satkort med dragoncam. Begge ovennævnte løsninger er kun med originale kort og du skal stadig være i besiddelse af godkendte receivere til begge systemer for at kunne få et originalt kort. Dybt åndsvagt at det skal være sådan...

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Det Patriakken er ihvertfald ikke lige det jeg søger!

PHN2 kan godt være taler om det jeg er interesseret i, men at jeg bare ikke helt forstår det!

Jeg vil arbejde HELT UDEN en box fra Viasat/Canal Digital (at jeg bliver nød til at få en leveret er en anden historie -den kan jo bare sættes på loftet!)
ALT skal med andre ord være placeret i HTPC'en! Jeg ser selv 2 løsninger:

1) Et PCI DVB-S kort, så som Hauppauge's "WinTV-NOVA-S PCI" + en ekstern kortlæser (lidt a la det PHN2 nævner!)

2) Et DVB-S kort med "onboard" kortlæser, lidt i stil med TwinhanDTV Sat-CI.

I begge tilfælde ville jeg selvfølgelig også skulle bruge et DVB-T kort!

Er der nogen der har erfaringer med sådanne løsninger?

/MadDuke

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Hej Madduke.

Mit floppy dtv har integreret kortlæser. Den er baseret på firewire og kommer enten som samme formfaktor som et floppydrev, dvs. du kan fjerne floppydrevet og istedet sætte dit dtv dér. Jeg har bygget mit dtv ind i kabinettet. Den koster svjh.  ca. 1600 kr. og kan vistnok ikke købes herhjemme.. du skal så også have et conaxcam (til CD) som koster 7-800 kr oveni.

mvh. Per.

http://digital-everywhere.com/cms/en/index.php

edit: kan se at et bundle med floppy og conaxcam koster 1875 + porto.

madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Ok, tak PHN2, det at det er en "floppy-løsning" er måske ikke lige det jeg leder efter, da jeg gerne vil have et kabinet i stil med nedenstående (det skal så vidt muligt bare ligne et am. anlæg.)

http://www.atechfabrication.com/products/atech_3000.htm

http://www.silverstonetek.com/products-lc16m.htm

Jeg går udfra at du ikke bruger dit hauppauge 1300 til andet end DVB-T, er det korrekt forstået?(og "floppy" til DVB-S!)

Har du ellers oplevet noget der bør bemærkes i forbindelse med en sådan konfiguration?

/MadDuke

avsh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Floppyløsningen er ellers da meget smart, men det passer ikke til disse kabinetter...

Hvis der PCI-slot nok på motherboardet, kunne en løsning baseret på TechnoTrend budget 1500 serien måske være interesant. Findes både til DVB-S/ DVB-C Og DVB-T og med ci-interface til CAM-modul. Kræver 2 PCI-slot, hvis der skal være ci-interface.

Har selv denne løsning kørende med DVBViewer som HTPC-software med et DVB-S (med cam til canal digital) og DVB-T.

Se mere: www.dvbshop.net

Det vil være det samme (også pris) som en løsning baseret på Twinhan TV-kort.

Til top Vis avsh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af avsh

madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har set at der er 2 forskellige "kodnings-typer" (og flere mindre udbredte)

Hvilke skal jeg bruge for at brruge et kort fra Viasat/Canal Digital?

Kan det passe Windows Media Center i den nuværende version ikke skulle være helt god til DVB-S? (min første indskyldelse var at køre med det OS!)

/MadDuke

avsh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til MCE er nok derfor at #Patriarken foreslår en anden løsning...

Der er vel ikke noget vejen for at køre andre programmer på en MCE?

Til canal digital skal anvendes et conax CAM-modul vers. 4.0, det er det jeg anvender.

Til Viasat er det mere problematisk. Man kan ikke direkte købe et CAM-modul hertil. Der skulle kunne anvendes et dragon CAM, som skal firmware loades for at virke som CAM-modul....  Der er virkeligt spændt ben for at lave en fuld legal HTPC-løsning, så det er lettere at lade være ....

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Hej.

Har selv Silverstone 14M, der har jeg så sat floppedtv i en ledig intern 5.25" drevramme, så er kortet selvfølgelig ikke så tilgængelig (hvis du har 2 eksterne 5.25 drevpladser er det alligevel, som i mit tilfælde), men det er jo også kun én gang at kortet skal sættes rigtigt. Jeg har ikke haft brug for at komme til kortet siden sidste år...

Kig her, jeg tog et par pics for at anskueliggøre...

http://www.fotothing.com/phn2/photo/a98602a938a4deb9f0e24169 17f5ea82/

mvh. Per.

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Er der foriøvrigt nogen derude der har lavet en fungerende løsning med viasat/nds?

Jeg kører foriøvrigt med alm. XP og ikke MCE pga. mce's manglende samarbejdsvilje med sat-kort.

mvh. Per.

tcolsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

hej jeg har lige set at man kan købe FloppyDTV DigitalTV Tuner

men hvad er  Viaccess 4.84 CAM for noget? er det noget man kan bruge til viasat eller er det for meget at tro på!!

tco

Til top Vis tcolsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tcolsen

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Hej.

Viasat kører ikke mere med viaaccess, de er skiftet til NDS.

mvh. Per.

avsh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Viacess 4.84 CAM kan bruges til at modtage kabel-tv fra TDC med et DVB-C TV-kort med ci-interface.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes