| Forfatter |
|
A|<3 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej....
Er der ikke nogen, som kan fortælle mig hvad forskellen på cdm7 og cdm7 se er? Jeg overvejer at købe en af modellerne, og derfor ville det være rart lige at kende forskellene... 
mvh Ake
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har selv cdm7se! Jeg har ikke hørt cdm7, men se'en er en Special Edition...så den bør være opgraderet lidt i forhold til cdm7 - hvilke opgraderinger ved jeg ikke helt, men en meget markeret ændrig en bas/mellemtone enheden, har en fast dome med fri bevægelighed i ydermembranen - dette skulle virke den den går lidt dybere end normalt 6Hz eller sån.
Bas-enhedens dome er ikke fast, selvom det godt kunne se sådan ud i forhold til den alm cdm7.
Hvilke priser har du fået tilbudt på de to modeller?
MVh Malik
|
| Til top |
|
| |
A|<3 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
På dba har jeg fundet den normale cdm7 til ca. 5500.... her på siden er SE´en til kun 5000...... Hvis jeg køber en SE skal den arbejde sammen med en forstærker fra Holfi ( integra 8S), så det kan blive helt sjovt 
A|<3
|
| Til top |
|
| |
A|<3 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan er bassen ellers i SE´en? Meget tryk på?
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. 5000kr for et sæt b&w cdm7se er en fin pris, ikke mindst fordi det er hvad jeg selv gav for et sæt for et par uger siden - men også taget i betragtning af den nye model 704 koster 16000kr, den er dog også opgraderet lidt men om det kan forsvare prisforskellen...det tror jeg ikke!
Altså jeg er ikke hel tilfreds med bassen pt. og det skyldes at min forstærker/surround receiver ikke er kraftig nok... jeg har dog prøvet at skrue helt op for bassen og fyrre godt op og der må jeg sige at man kan godt mærke bassen, men det er ikke behageligt at høre musik ved sådan et lydniveau.. men altså med en god forstærker så vil jeg mene at bassen spiller helt fint! ellers så tag din forstærker med ud hos sælger og sig du gerne vil høre højttalerne på din egen forstærker.
Mvh Malik
|
| Til top |
|
| |
A|<3 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var lige nede i HIFI-klubben i dag, og der hørte jeg de nye 704ere.... De spiller godt..... med min Holfiforstærker håber jeg bassen er i orden - 704eren har da i hvert fald en okay bas..
Hvad med diskanten - bliver den nogen gange en smugle for kraftig i forhold til resten? Det synes jeg til tider 704erens blev...
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså det med diskanten synes jeg efterhånden er en myte....måske fordi jeg synes det er sådan en diskant skal lyde - jeg synes det får lyden til at virke mere 'ud af kassen'-agtig, i stedet for sådan en indelukket lyd.
Diskanten skulle vidst være en af de mest markante ændringer på cdm-serien og 700-serien...så måske cdm7se ikke har denne 'kraftige' diskant som du synes 704 har? - har du lyttet til 703? 
|
| Til top |
|
| |
A|<3 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej har ikke lyttet til 703, men jeg tror det er noget alla 704... Jeg synes det lyder godt det med diskanten ( at den er mindre kraftig i cdm7eren) - jeg kan ikke lide når den bliver skrigende....
|
| Til top |
|
| |
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
jeg kan kun varmt anbefale CDM7 SE ligesom jeg tidligere har gjort det til flaz. Jeg syntes godt at man kan genkende en lille smule skinger diskant i B&W'erne( specielt i de ældre modeller). Hvis jeg f.eks. på min 803 fyrer op for noget jazz ala Diana Krall hvor stemmen er meget fremtrædende, kan man godt til tider hører en lille skingerhed( ikke at jeg syntes det gør noget). Højtalerne får bare sit eget særpræg!!! .. ellers er alle B&W HT'er geniale jazz maskiner!! __________________ B&W Nautilus bio...
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
A|<3 skrev:
Hej har ikke lyttet til 703, men jeg tror det er noget alla 704... Jeg synes det lyder godt det med diskanten ( at den er mindre kraftig i cdm7eren) - jeg kan ikke lide når den bliver skrigende....  |
|
|
Skal lige siges at jeg ikke ved om den nye diskant er mere eller mindre 'kraftig' end den gamle...
|
| Til top |
|
| |
A|<3 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|