Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 18:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Motoriseret fastrammelærred (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kapz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Hej !

Har nogen erfaringer med et fastrammelærred, der kan køre op og ned - og fås det mon i det hele taget som færdigt produkt ?

Jeg står for at lave en tilbygning og kan i den forbindelse lave et højt, smalt hulrum ude i siden af loftet, hvor rammen så kan køre op i når den ikke er i brug.

Motoriserede rullelærreder er der masser af både med og uden tabtension, sorte rammer osv. - men nu er det idéen om et automatiseret lærred med aluminiumsramme jeg er vild med - men indtil videre har jeg intet fundet udi genren.

Kasper :O)

Til top Vis Kapz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kapz

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

ikke lige.. men det lyder som et spændende DIY projekt...
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Det lyde som en fed og simpel ide, hvis du har mulighed for at lave hullet!

Det findes tavle løsninger til konferancerum, så det kan lave sig gøre. måske CSo kan hjælpe, hvis du ikke er til DIY

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

sivertsmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Hej der ...

Det lyder som en rigtig god ide..... og så kommer det... MEN..

Du skal være opmærksom på, at grunden til man bruger rullelærreder, er pga. at det pvc som lærreder oftest er lavet af, meget hurtigt bliver statiske, når man ruller/kører det op og ned. Det vil sige, at hvis ikke det hulrum hvor du har planlagt at lærredet skal gemmes hen, ikke er støvfrit, holder lærredet max 6-8 måneder.. Lærredet bliver simpelt hen en støvmagnet uden lige, og nedbrydes med tiden...

Derfor, synes jeg, er det allerbedste er et rullelærrede..

Men go for it, og fortæl om dine erfaringer.

Det kan være man bliver klogere..

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

sivertsmed skrev:

Hej der ...

Du skal være opmærksom på, at grunden til man bruger rullelærreder, er pga. at det pvc som lærreder oftest er lavet af, meget hurtigt bliver statiske, når man ruller/kører det op og ned. Det vil sige, at hvis ikke det hulrum hvor du har planlagt at lærredet skal gemmes hen, ikke er støvfrit, holder lærredet max 6-8 måneder.. Lærredet bliver simpelt hen en støvmagnet uden lige, og nedbrydes med tiden...

Dvs at du mener at hvis man køber et fastramme-lærred og lader det hænge fremme, så nedbrydes det? Det holder sq da ikke helt. Folk har det jo netop hængende fremme, fx i stuen. Og der er da ikke fuldstændig støvfrit. I hvert fald ikke i mit hjem

sivertsmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005
Sendt: 10 Maj 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Insaniac skrev:
sivertsmed skrev:

Hej der ...

Dvs at du mener at hvis man køber et fastramme-lærred og lader det hænge fremme, så nedbrydes det? Det holder sq da ikke helt. Folk har det jo netop hængende fremme, fx i stuen. Og der er da ikke fuldstændig støvfrit. I hvert fald ikke i mit hjem

Det var IKKE det jeg skrev.......

Jeg skrev, at når et lærrede er motoriseret (eller manuel), og skal køre op og ned, så bliver de statiske.... tag nu bare et lærrede i en "rigtig" biograf, en af nordisk films f.eks. Der står lærredet jo fremme hele tiden, uden at det nedbrydes..

Det er, når det skal til at bevæges, det kommer. Jeg har monteret lærreder i omkring 130 biografsale, nogle af dem var med lærreder der kunne "hæves væk", f.eks. i et teater hvor scenen også bruges til film, og der er en markant mindre levetid på de lærreder, frem for i en "normal" biograf sal.......

Så vær helt rolig, et lærred der hænger fast på væggen skal nok holde........

Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Maj 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

så må løsningen da være et motoriseret maleri der kan køres op i loftet når man vil se film

med mindre man vil have lærredet til at køre ned 50-60 cm ude i rummet for at få billedet til at været i samme afstand som fronten af ens center (min egen personlige plan)

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Maj 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Morten Fog skrev:

så må løsningen da være et motoriseret maleri der kan køres op i loftet når man vil se film

No problemo:

http://www.lissau.dk/uploadpdf/Identity.pdf

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes