| Sendt: 25 April 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg går og overvejer at opgradere til en bedre integreret forstærker. i +20k klassen
Nu er jeg det sådan at jeg er blevet ret hooked på Accuphase men især pga. deres prispolitik er de urimeligt dyre i Europa i forhold til i Asien og i USA.
Har så set at de på http://www.salehifi.com/eshop/index.php påstår at de også ligger inde med 220-230 V versioner.
Det lyder jo ret godt da en Accuphase E-308 kun koster 3400 $ eller ca 20500 kr. frit leveret. Ligeledes påstår de at de betaler op til 10% af varen pris i evt. toldomkostninger etc.
Dvs. selv med moms og told på hhv. 25% og 10% (er ikke helt sikker på toldsatsen...hvis nogen kender den eksakte er de velkomne til at skrive den). Altså skal der lægges mellem 25% til 35% til afhængig om det er rigtigt at de betaler en del af toldenmomsen eller ej.
Så ender vi på en pris mellem 25625 kr. og 27675 kr. for et apparat som en dansk forhandler vil have 36000 for. Altså en stor nok difference til at man måske kan leve med den manglende garanti.
Skal lige siges at det vist er Accuphase man kan spare mest på. Det kan f.eks. ikke svare sig at indføre Marantz.
Hvad er jeres mening om dette?
Og er der nogen der har prøvet at købe hifi over nettet i USA/Asien i almindelighed?
Og hos Saleshifi i særdeleshed?
|