| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er en god sub i jeres ører...?
Michael
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
en død sub __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
En som spiller dybt, hurtigt, rent og højt... Så er jeg faktisk lidt ligeglad med hvordan den ser ud og hvor stor den er!
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Michael
|
|
|
Den man ikke kan høre.
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
rattanhuset skrev:
|
Michael
|
|
|
Den man ikke kan høre.
Nosferatu
|
|
|
Jeg er helt enig personligt, men mange ønsker en der virkelig kan "sætte gang i tingene"...Det er dog ikke lige mig når det hele ryster ned af hylderne og så videre.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
en død sub  |
|
|
Hæ..Du er ondskaben selv er du Rigtige subs kommer i himlen 
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
jkjaers skrev:
en død sub  |
|
|
|
|
|
Og det der var OT af væreste skuffe. Skal vi ikke prøve at holde tråden forholdsvis seriøs?
- Kan det lade sig gøre er jeg en glad mand.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
En god sub, er en der kan spille hele det nedre frekvens spekter. Grunden til at vi bruger en sub, er vel, at den skal tag over hvor fronten ikke kan være med længere. __________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry - Det jeg mente var vel egentligt at et sæt højttalere der kan spille de dybe frekvenser uden sub er at foretrække.
Skal man bruge sub vil jeg foretrække en sub til hver kanal.
__________________ Venlig hilsen Jesper
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velodyne DD18 er den bedste sub jeg er stødt på. Den kan sparke fra sig, og har så mange indstillingsmuligheder, at man groft sagt kan få den lyd man ønsker.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Velodyne DD18 er den bedste sub jeg er stødt på. Den kan sparke fra sig, og har så mange indstillingsmuligheder, at man groft sagt kan få den lyd man ønsker. |
|
|
Enig - Det er en god massiv sub - hvis man har plads
Dimensioner, cm HxBxD: 57,5 x 53 x 48
Vægt: 55 kg __________________ Venlig hilsen Jesper
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Mik112 skrev:
jkjaers skrev:
en død sub  |
|
|
|
|
|
Og det der var OT af væreste skuffe. Skal vi ikke prøve at holde tråden forholdsvis seriøs?
- Kan det lade sig gøre er jeg en glad mand.
Michael
|
|
|
Det er taget til efterretning;-) så hermed:
Subwoofere er designet til at tage over,- der' hvor almindelige højttalere må give op!
Har i dag målt frekvengang på et sæt JBL Project Array 1400 til 90000, og de stoppede præcis der hvor specifikationer endte; nemlig ved 26Hz 6dB nede ref. 100Hz og 9 dB nede ved 22Hz. Et meget fint resultat.
Til sammenligning: Inf. 4.1T med indbygget aktiv subwoofer, 26Hz er 2dB oppe og 20Hz er på 0 "NUL" dB!!!!!
Ovennævnte HT'er kan på ingen måde sammenlignes i andre kvaliteter, her er JBL'erne suveræne.....men bassen......
Håber at ovennævnte giver lidt indblik i hvad aktive subber kan.
men
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Michael |
|
|
du skal være velkommen til at komme forbi og høre
gode subs skal ikke være til at spotte i lydbilledet, men skal mangle hvis de bliver slukket. Deres eneste formål er at aflaste de andre højttalere, der findes ikke højttalere der kan alt.... jeg har ihverttilfælde ikke hørt dem endnu!
vigtigst af alt, er at finde subs der passer til resten af setuppet, det duer ikke med en framragende sub, hvis den ikke matcher de andre højttalere. derfor er en god sub.... den rigtige!
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine minimums krav til en sub er
- ca 18hz -3db
- 100db+++ fra 18 til 80hz
- On time. Ikke noget med at den kommer en ½ time efter
- Lav forvrængning, jeg vil høre lyden som den var tenkt, ikke som nu subben finder det for godt at reprodusere den
- Skal være til at betale
Det er egentlig alt hvad en sub skal kunne. Hvor dybt, og hvor højt vil nok variere fra person til person, og med brugsområde.
Ekstraudstyr
- Romkorrektion
- Variabel tuning
- En sub ekstra

Størrelse er uinteressant. Jeg har slået mig til ro med at jeg kan leve med en stor sub, men jeg kan ikke leve med en der ikke reproduserer lyden som den var ment. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så stor og voldsom som mulig, min. 15" enhed og så skal den kunne holde til en omgang seriøs tæv Skal give hug i mellemgulvet og det gør ikke noget, at der er for meget af den! Er ikke kommet videre end fra punktet hvor det bare skal være højt, rent og voldsomt Bestemt ikke hvad de fleste vil have herinde, men smag er jo forskelligt.
Så er egentlig meget godt tilfreds med den jeg har nu - tak til Thomas Mygind for en god handel dengang! __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Mine minimums krav til en sub er
- ca 18hz -3db
- 100db+++ fra 18 til 80hz
|
|
|
Se....det var et svar jeg forventede...hæhæ....Om 1 år kan du muligvis skrive et indlæg uden 10 anslag på samme tast, men du ved helt sikkert ikke hvad du skriver om, thi din sidste hørelse er forsvundet forlængst .
For de "ukyndige"; lige en ADVARSEL: Lydtryk over 90dB i længere tid giver ren høreskade, endvidere har subsoniske frekvenser (under 20Hz ved 70dB og op) indflydelse på indre organers virkemåde.......Så alt med måde.....Det med de 18Hz er jeg med på 
Mvh/sssSSSsssVVvvvvvSsssssKkkkKKKAAaaaaaaaaaaanAaAanBb BBeefgffalllessssTtooiiiililllallllllleeee
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er nu filmlyd en gang meget dynamisk, så der er ikke tale om at lytte til 100+++db vedvarende, men kun i små, og chokerende doser. Når jeg ser film peaker lydtryksmåleren mellem 105-110db i de aller hæftigste øjeblikkene, og det opleves på ingen måde ubehageligt. Det der opleves ubehageligt er når subben ikke kan levere det nødvendige lydtrykket, og/eller forvrænger. Det ødelegger filmoplevelsen for mig.
Som jeg siger, det varierer fra person til person hvornår højt er højt nok. Men jeg har efterhånden demonstreret mine subs for en del mennesker, og jeg har aldrig oplevet at nogen har bedt mig om at skru ned for lyden. Jeg har derimod oplevet godt voksne mend le som små tøsepiger når subben trykker ud 110db i Darla scenen fra Finding Nemo Og jeg har selv oplevet de dybe tonene i The Haunting på en sådan måde at jeg blev fylt med angst. Det er hvad 100+++db kan gøre for dig
At du er af en anden mening Mik er helt i orden, men for fremtiden: Hold mig udenfor __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Forresten, har dette forumet en ignore funktion?
|
|
|
Jeps, - tast escape, øverst tv.  , men hvorfor skal du holdes udenfor, jeg citerer dig blot, og der er intet personligt i det.
Mig bekendt indeholder trådens spørgsmål intet specifikt om SS, 2.1 eller 2.2 setup.
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Michael
|
|
|
Kommer an på hvad den skal bruges til. Selvom jeg helst helt vil undgå en sub til musik så vil min definition på en god sub til musik være en præcis og afdæmpet bas som under ingen omstændigheder overspiller sin rolle i forhold til selve højtalerne.
Til film er det en lidt anden historie. Her må der godt være mere "rullen" over bassen så eksplosioner osv. ikke virker som noget der er blevet opmålt med linial.
Så stram og og tilpasset til musik og mere sprælsk til film. Jeg har hørt mange gode Paradigm subwoffere, som sparker røv i film men som jeg aldrig ville drømme om at bruge til musik. Omvendt har for nogle år tilbage i HIFI-Klubben hørt en DALI sub, som spillede godt sammen med et par stander højtalere men som jeg fandt for tam til film brug.
|
| Til top |
|
| |