| Forfatter |
|
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa I anmeldelsen af Sanyo Z4 på denne side, blev det anført, at man havde reduceret blæsestøjen (som skulle være højere ved ceiling settings), ved at ændre noget i service menuen...
Er der nogen, som nemt kan fortælle en rookie, hvordan jeg får ændret denne setting..
På forhånd MANGE tak for hjælpen....
Artikel: http://www.hifi4all.dk/brugeranm/anmeldelse.asp?kat=12&i d=112&titel=Sanyo+PLV-Z4 (hvor jeg iøvrigt synes projektoren får en "hård" medfart i karakterangivelsen)
"Støjniveau: Her er Z4 rigtig god. Den er særdeles støjsvag, og uden tvivl blandt de bedste på markedet. Af en eller anden underfundig grund, har Sanyo lavet det sådan, at blæserne kører hurtigere, hvis man vælger indstillingen for loftsmontage. Det tweakede vi os dog ud af, ved at gå ind i service-menuen og ændre et par indstillinger."
|
| Til top |
|
| |
McDave Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
den kører sikkert hurtigere, fordi den varme luft har sværre ved at komme ud når den er loftsmonteret.... at de har vlagt ikke at designe luftstrømmen således at den er optimal ved loftophæng forstår jeg så ikke.. er det ikke den mest anvendte ophængsmetode? __________________ Mit Grej
|
| Til top |
|
| |
McDave Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
enanden årsag er at der som regel er varmere ved loftet end ved gulvet, da varm luft som bekendt stiger opad... __________________ Mit Grej
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
min hænger temmeligt frit, hvorfor jeg ikke mener, der er varmere end ellers...
Vil derfor gerne have det ændret til den mindre larmende version, som i anmeldelsen..:)
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jubelnar skrev:
"Støjniveau: Her er Z4 rigtig god. Den er særdeles støjsvag, og uden tvivl blandt de bedste på markedet. Af en eller anden underfundig grund, har Sanyo lavet det sådan, at blæserne kører hurtigere, hvis man vælger indstillingen for loftsmontage. Det tweakede vi os dog ud af, ved at gå ind i service-menuen og ændre et par indstillinger."
|
|
|
Der er en GRUND til at blæserne kører hurtigere når den loftmonteres - ved denne placering kommer den varme luft ikke så nemt væk fra projektoren, så for at holde lampen kølig nok, må blæserne køre hurtigere. Sætter du hastigheden på blæserne ned, forringer du lampens levetid og øger slitagen på panelerne. Efter min mening er det dybt uforsvarligt at anbefale dette, og iøvrigt er forskellen i lydniveau meget lille, det er ren flueknepperi og at ofre levetiden for denne meget lille forskel kan ikke anbefales. Desværre er det ret svært at kontrollere i praksis ved en evt. reklamation, men i princippet bortfalder garantien så snart du bevæger dig ind i service-menuen - og dette er et rigtigt godt eksempel på hvorfor. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups - jeg må lære at læse tråden færdig før jeg svarer... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
stku Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
er ikke enig med dig otto:
z4 trottler sine blæsere efter temperaturen, så der skulle ikke være problemer ved at ændre start værdierne. Iøvrigt har jeg testet med z4 interne temp målere, og hvis jeg ændrer start værdierne så vil den selv trottle op til et passende nivau uanset hvad, og det virker udemærket.
Naturligvis er det på eget ansvar at gøre dette, hvis du gør det forkert går det som otto siger ud over paneler og lampens levetid.
/Stig
|
| Til top |
|
| |
stku Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er en mini guide:
The Service mode entry for the Z4 is same as the Z3: Press MENU+INPUT then whilst the S is on screen press UP+DOWN.
In eco mode save temperature levels are: TempA 27 - 35 (outer temp around the intake) could be for example 25-28 TempB 53 (temp wherefrom fan speeds start rising, error temp is >58) TempC 46 (temp wherefrom fan speeds start rising, error temp is >51) Never allow tempB and C over those values.
Go to the service menu and there group 102. Then put Item no 0 value 0 = Normal, 1 = Ceiling, change it to 1 for have influence to Ceiling mount. Then:
Item 50 (eco mode fan 1 minimum speed) value 1680 -> changeto -> 1245 Item 52 (eco mode fan 3 minimum speed) value 2340 -> changeto -> 1605
And please dont touch any other item values, absolutely not maximum speed values!
Then watch movie 1 h and go to the servive menu again, 1 h and repeat. Get followed values in group 102:
Good TempA 26,73 or less TempB 50,50 or less TempC 40,11 or less
|
| Til top |
|
| |
stku Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iøvrigt synes jeg at anmeldelsen er ret svag, jeg kan se at noget af den er oversat fra avsforum. Bedste jeg har læst af Z4 er efter min mening ottos her på sitet.
/Stig
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
stku skrev:
| z4 trottler sine blæsere efter temperaturen, så der skulle ikke være problemer ved at ændre start værdierne. Iøvrigt har jeg testet med z4 interne temp målere, og hvis jeg ændrer start værdierne så vil den selv trottle op til et passende nivau uanset hvad, og det virker udemærket. |
|
|
Jo, men selv om den f.eks. (grebet ud af luften) kører lige hurtigt ved 50 grader, så er det jo heller ikke ligegyldigt for lampens levetid om temperaturen er 30 eller 40 grader. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK - Otto's punkter får mig da til at tvivle på, om jeg bør ændre det....
|
| Til top |
|
| |
stku Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
stku skrev:
| z4 trottler sine blæsere efter temperaturen, så der skulle ikke være problemer ved at ændre start værdierne. Iøvrigt har jeg testet med z4 interne temp målere, og hvis jeg ændrer start værdierne så vil den selv trottle op til et passende nivau uanset hvad, og det virker udemærket. |
|
|
Jo, men selv om den f.eks. (grebet ud af luften) kører lige hurtigt ved 50 grader, så er det jo heller ikke ligegyldigt for lampens levetid om temperaturen er 30 eller 40 grader.
|
|
|
Temp er som alm. echo, normal mode, og den er 2-3 grader højrere. værdierne jo er de samme som normal mode..
/Stig
|
| Til top |
|
| |