Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 20:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Billede kvalitet i MCE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jokkemokke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har rodet med billedekvaliteten i MCE i over en uge nu, og er ved at blive vanvittig.

Jeg har prøvet med forskellige codecs, og har indtil nu fundet ud af at DScaler 5 giver det bedste resultat, men stadig langt fra godt.

Hvis jeg i stedet går ind i TV viewer programmet i DScaler 4, som jeg også har installeret, kan jeg få næsten perfekt billede kvalitet. Jeg kan udfra dette konkludere at mit TV kort (Hauppauge PVR-150) og mit TV signal (analog kabel TV) ikke fejler noget.

Det store spørgsmål er nu: HVORDAN KAN JEG FÅ LIGE SÅ GOD BILLEDE KVALITET I MCE ???????

Til top Vis jokkemokke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jokkemokke Besøg jokkemokke's Websted

Ellov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2005
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Er det ikke fordi at DScaler kører tv signalet direkte igennem pc'en, hvorimod MCE skal lave det om til et Mpeg signal og derved i sagens natur mister lidt kvalitet? Eller tager jeg helt fejl?
Til top Vis Ellov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ellov

jokkemokke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2006 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Ellov skrev:
Er det ikke fordi at DScaler kører tv signalet direkte igennem pc'en, hvorimod MCE skal lave det om til et Mpeg signal og derved i sagens natur mister lidt kvalitet? Eller tager jeg helt fejl?

Jeg har ingen anelse om det, men hvis det er sådan, kan man så ikke få MCE til at køre signalet direkte igennem også?

Jeg har fået meget svært ved at acceptere billede kvaliteten i MCE efter at have set hvad man rent faktisk kan få ud at sit kort.

Til top Vis jokkemokke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jokkemokke Besøg jokkemokke's Websted

theben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Dscaler tager signal råt, den bliver ikke kort gennem kortet mpeg2 encoder, mens MCE bruger encoderen, det vil du også kunne se ud af cpu forbruget-

jokkemokke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Øv!

Nå, så ved jeg da i det mindste hvorfor det ser sådan ud.

Med mindre det er noget man kan ændre på selvfølgelig?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes