Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 19:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Analog HD samt DRM (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cooljules1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Tilgiv mig hvis dette emne allerede er blevet diskuteret.
Hey, nu kommer HD-DVD og Bluray vel snart, men kan jeg overhovedet afspille det analogt? er der ikke noget med at pga. det nye smarte DRM system, kan man ikke overføre billede signalet analogt?

Har hørt noget om at afspillerne automatisk skulle nedscalere billedet, hvis man vil have signalet analogt..

Mvh
Til top Vis cooljules1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cooljules1

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 03:32 | IP-adresse registreret  

Jo det er også hvad jeg har hørt .. super latterligt system ..

Men kunne egentligt godt tænke mig at vide noget mere om DRM for jeg har en Sanyo Z3 som kan køre 720p men ved ikke om jeg for lov til det, for jeg ved ikke om den har DRM support ..

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

cooljules1 skrev:
Hejsa,

Tilgiv mig hvis dette emne allerede er blevet diskuteret.
Hey, nu kommer HD-DVD og Bluray vel snart, men kan jeg overhovedet afspille det analogt? er der ikke noget med at pga. det nye smarte DRM system, kan man ikke overføre billede signalet analogt?

Har hørt noget om at afspillerne automatisk skulle nedscalere billedet, hvis man vil have signalet analogt..

Det vil være muligt for producenten af kildematerialet at definere om billedet må kunne trækkes ud i HD-opløsning både analogt og digitalt. Der vil formentligt derfor være en hel del materiale der kun kan hives ud på en HDMI eller DVI m. HDCP udgang - i HD opløsning. Det vil stadig være muligt at hive et analogt signal ud i standard-opløsning, og - det kan ikke siges for meget - dette signal vil være bedre end DVD.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 Januar 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Jo det er også hvad jeg har hørt .. super latterligt system ..

Hvis det er prisen for at slippe for et regions-kodnings system, så er jeg sådan set godt tilfreds.

MonoTovarisj skrev:
Men kunne egentligt godt tænke mig at vide noget mere om DRM for jeg har en Sanyo Z3 som kan køre 720p men ved ikke om jeg for lov til det, for jeg ved ikke om den har DRM support ..

På ethvert display med HDCP, og dermed ethvert display med HDMI, vil der ikke være nogen problemer.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Kewl nok .. og ja hvis vi så samtidigt slipper af med regionskoderne ville det da være fint 

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

cooljules1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene,

Z3's HDMI understøtter HDCP- så der er der vidst intet problem! :)

Tjah, jeg kan nu egentligt ikke se hvordan HDCP skal erstatte region koderne, da der vel ingen form for geografisk restriktion i hdcp ligger?
Tror du ikke at hdcp'en vil være kombineret med region koder?

Nåh, men jeg må vel bare slå to fluer med et smæk og få investeret i en DVI opgradering til min projektor..

/J
Til top Vis cooljules1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cooljules1

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Nice, så tager jeg det lige helt roligt igen 

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Februar 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

cooljules1 skrev:

Tjah, jeg kan nu egentligt ikke se hvordan HDCP skal erstatte region koderne, da der vel ingen form for geografisk restriktion i hdcp ligger?
Tror du ikke at hdcp'en vil være kombineret med region koder?

Såvidt jeg ved vil HD-DVD ikke være forsynet med regionskoder, jeg ved ikke med Bluray. Det har ganske rigtigt ikke så meget direkte at gøre med HDCP, de har vel bare opgivet denne styring af markedet - måske netop for at udbrede formatet hurtigere, måske for at mindske produktionsomkostningerne. Det må alt andet lige være billigere at skulle producere færre udgaver af samme film, især i starten hvor produktionsmængden vil være noget mindre end for DVD.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Men hvis man kan modificere afspillerne med HD-SDI, så burde der ikke være noget problem med HDCP?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes