Forfatter |
|
Lars Cetti Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg mit Pioneer 436XDE ind af døren. Det er satme lækkert! Mindre prangende er mit Sony-anlæg. Men det funker og spiller ok!
- Pioneer 436XDE
- Surround-receiver - Sony STR-DB1080
- DVD-afspiller - Sony DVP-NS905V
- Videomaskine - Sony SLV-E710
- Infinity Kappa Center
- Infinity Reference 6.1 fronthøjtalere
- Infinity Kappa Baghøjtalere
- Højtalerkabler - Oelbach
- Signalkabler - Noname og Tech+Link
Den lille boks, er en IPTV-STB. Dansk Bredbånd leverer signalet som er tæt på parabol-kvalitet. Der er en RJ-45 indgang i boxen hvor man putter netværkskablet i, der går fra switchen.
Jeg har ingen subwoofer. Så det er ikke ægte 5.1 lyd, men 5.0
Møblet det hele står på, har lige købt for en tusse. Jeg var nødt til at købe noget nyt, da det gamle rack, slet ikke passede sammen med skærmen.
Jeg mangler bare at få smækket en diskret hvid kabelbakke op ved de 2 kabler der går fra skærmen og ned til multimedierecieveren.

|
Til top |
|
|
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
KANON FED SKÆRM!!
Tillykke med den. Men synes den er lidt dybere end de andre på markedet, eller er det bare billederne der snyder?
Nosferatu
|
Til top |
|
|
Lars Cetti Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker...!
Jeg har lige målt... Den er 12,5cm dyb, (bruger originalt beslag). Der er sikkert andre på markedet som ikke er så dybt. Men det gør ikke mig noget at den rager 12,5cm ud.
Jeg er fandme glad for at jeg valgte at købe højtalere til den. Den eneste undskyldning, efter min mening, som er god nok til at frasige sig højtalerne, er hvis man ikke har råd/vil betale 1799,- for dem. Ellers er der kun plusser! Det skader overhovedet ikke looket og stilen ved skærmen. Og lyden er bare p***egod (når man tænker på TV-højtalere generelt).
|
Til top |
|
|
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
KANON FED SKÆRM!!
Tillykke med den. Men synes den er lidt dybere end de andre på markedet, eller er det bare billederne der snyder?
Nosferatu
|
|
|
Jeg tror ophænget "giver" et par cm extra...
/Too slow
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Utrolig lækkert tv....
Michael
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
5.0 holder 
Ellers et virkeligt lækkert setup!
|
Til top |
|
|
Lars Cetti Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for de pæne kommetarer!
Har I nogle gode råd til hvad min næste investering skal være? Subwoofer, bedre signalkabler, bedre DVD-afspiller, eller hva´?? Hvad får jeg mest glæde af?
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig lækkert ud De Pioneer skærme er altså nogle af de lækreste at se på og så har de jo også et godt billede.
Hvad din næste investering skal være kommer jo an på hvordan du prioriterer. Hvis du prioriterer billedkvaliteten højest kan det da godt være at det var en idé med en bedre dvd, jeg ved ikke hvor god den du har er. På den anden side er det måske lidt fjollet at købe en ny dvd-afspiller nu, før man ved hvad der kommer til at ske med hd-dvd og BD.
Hvis du prioriterer bio-lyden højt så skal du nok begynde at se på en sub. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Lars Cetti Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes lyden er ok. Og mine højtalere leverer en rimelig mængde bas... MEN! Jeg ved at subwoofere er et kapitel for sig, og mine sølle front-højtalere i sidste ende ikke kan levere det som subber kan. Men jeg priortere det ikke så højt, at anskaffe en sub. Men det kunne være rart at have 
Mht. billedkvalitet, må jeg indrømme at det er dét, jeg vil priotere allerhøjest. Som du selv er inde på, er HD-DVD og BD lige rundt om hjørnet og hvis jeg var lidt smart, ventede jeg indtil det kom. Jeg har på fornemmeren at min 2-3 år gamle middelmådige Sony DVD-afspiller er presset hårdt i at levere et signal min skærm kan "leve med". Jeg tror at dér kan jeg virkeligt hente noget, ved at få en ordentlig afspiller. Derfor er jeg meget fristet af at købe en afspiller med HDMI-udgang og HD-upscaler, indtil der kommer en BD-afspiller. Det er måske fjollet at give et par tusinde nu på en afspiller, som kun skal bruges ganske kort tid indtil BD kommer.
Men er det ikke fjollet at købe dyre signalkabler når jeg har en så dårlig afspiller? Afspilleren var jo fin nok på mit gamle 28" CRT. Men dén 43" elsker jo et godt signal! Den belønner virkeligt én med et fantastisk billede, når du leverer et godt signal. Det har jeg ihvertfald oplevet....
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot flot, det er en rigtig lækker opsætning.
En sub er fantastisk, men det er det jo også med et ordenligt signal.
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars Cetti skrev:
Jeg synes lyden er ok. Og mine højtalere leverer en rimelig mængde bas... MEN! Jeg ved at subwoofere er et kapitel for sig, og mine sølle front-højtalere i sidste ende ikke kan levere det som subber kan. Men jeg priortere det ikke så højt, at anskaffe en sub. Men det kunne være rart at have 
Mht. billedkvalitet, må jeg indrømme at det er dét, jeg vil priotere allerhøjest. Som du selv er inde på, er HD-DVD og BD lige rundt om hjørnet og hvis jeg var lidt smart, ventede jeg indtil det kom. Jeg har på fornemmeren at min 2-3 år gamle middelmådige Sony DVD-afspiller er presset hårdt i at levere et signal min skærm kan "leve med". Jeg tror at dér kan jeg virkeligt hente noget, ved at få en ordentlig afspiller. Derfor er jeg meget fristet af at købe en afspiller med HDMI-udgang og HD-upscaler, indtil der kommer en BD-afspiller. Det er måske fjollet at give et par tusinde nu på en afspiller, som kun skal bruges ganske kort tid indtil BD kommer.
Men er det ikke fjollet at købe dyre signalkabler når jeg har en så dårlig afspiller? Afspilleren var jo fin nok på mit gamle 28" CRT. Men dén 43" elsker jo et godt signal! Den belønner virkeligt én med et fantastisk billede, når du leverer et godt signal. Det har jeg ihvertfald oplevet....
|
|
|
Hvis det du overvejer er en afspiller i 2-3000 kroners klassen, så kan det måske være fornuftigt nok, det gølder jo om at få så meget ud af din fine skærm som muligt. Og når det er en relativt lille investering gør det ikke helt så meget hvis den bliver afløst af noget nyt om et år eller to. Det var mere hvis du havde overvejelser om at købe en decideret high-end dvd-afspiller, det ville jeg nok betegne som en dårligere investering på nuværende tidspunkt. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
JesperRL Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super fed skærm.
Hvad fik dig til at vælge plasma frem for LCD?
Jesper
|
Til top |
|
|
Lars Cetti Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
JesperRL skrev:
Super fed skærm.
Hvad fik dig til at vælge plasma frem for LCD?
Jesper
|
|
|
Hej Jesper...!
Farverne står flottere på plasma. Plasma gengiver SD-signal langt bedre end LCD og når HD-udsendelser først er rigtigt udbredt om et par år, så er den bedste løsning efter min mening, at købe en skærm der magter både SD og HD - og det kan plasma.
Årsag til valget af den specifikke model er : design, separat tuner/settopbox, noget af det bedste man overhovedet kan få pt.
|
Til top |
|
|
Lars Cetti Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Lars Cetti skrev:
|
|
|
Hvis det du overvejer er en afspiller i 2-3000 kroners klassen, så kan det måske være fornuftigt nok, det gølder jo om at få så meget ud af din fine skærm som muligt. Og når det er en relativt lille investering gør det ikke helt så meget hvis den bliver afløst af noget nyt om et år eller to. Det var mere hvis du havde overvejelser om at købe en decideret high-end dvd-afspiller, det ville jeg nok betegne som en dårligere investering på nuværende tidspunkt.
|
|
|
Har du et forslag til en specifik model? Jeg ved Sony har lanceret en ny DVD-afspiller med HDMI-udgang og upscaler til 1080i og koster omkring de 2000. Den skulle efter sigende give et rigtigt godt billede, men jeg har læst noget om, at der er en bug i firmwaren, så når man upscaler til 720p eller 1080i, er billedet forrykket en smule til højre.
|
Til top |
|
|
marvel Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 216
|
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot setup - du kunne evt. tilslutte en Philips DVP9000 som kan opskallere til 720p/1080i via HDMI og har SACD. Lidt træg i brug men fornemt billede. Bruger det selv på en philips 37pf9830. Klager bestemt ikke
|
Til top |
|
|
sigaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon fed opsætning.. og tillykke med det nye plasma..
Som de andre også har nævnt, så mangler du en sub som kan klare bassen.. og når du får den, har du en kanon bio.. men det er jo et prioteringsspørgsmål.. jeg ville nok vælge en sub, for at få den fede lyd.. (5.1)
Desuden er fjernsynet i et rigtigt fedt design.. det er så fedt at det er sort.. man bliver jo helt misundelig..    
-sigaard-
|
Til top |
|
|