Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 08:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny forstærker og cd-afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
clemme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Mojn, har et sæt B&W DM604 og skal til at købe ny forstærker og cd-afspiller.

Har set lidt på Thule's CD150B med tilhørende THULE Spirit IA150B.

Desuden ser Cayin også interessant ud.

Ved ikke om der er nogle opsætninger i kan anbefale ?

Mine højttalere kører 2*150w i 8 ohm og bliver brugt til at lidt fra film til forskelligt musik.

På forhånd tak.

-Søren B. Clemmensen
Til top Vis clemme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clemme

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft næsten samme setup som du nævner der, blot med cdm 9nt og det var rigtig god lyd for pengene. Mange vil sige at Thule er lys og analytisk, men det syntes jeg ikke. Da hifiklubben forhandler både B&W og Thule har du jo muligheden for at smutte ned en formiddag og lytte på det i et par timer. Mht. amp tror jeg godt du kan nøjes med IA75B, jeg syntes der skulle spilles fest højt for den lød presset (min var en IA60B).
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

jeg kan ihvertfald anbefale den "billige" lyngdorf og en rega apollo cd afspiller...
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Den billige lyngdorf, er det den der 2175? - uha uha ... uha, men smag og behag 
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Den billige lyngdorf, er det den der 2175? - uha uha ... uha, men smag og behag 

ja det er den, men bryder du dig da ikke om den?

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

banz skrev:

Nej den er ikke lige mig, men sådan er smag og behag ... derfor man selv skal ud og lytte på det. Forslaget er dog fint! bare en noget anden lyd end thule i mine øre.

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
banz skrev:

Nej den er ikke lige mig, men sådan er smag og behag ... derfor man selv skal ud og lytte på det. Forslaget er dog fint! bare en noget anden lyd end thule i mine øre.

ja det er noget helt andet end thule, det er nemlig hifi!....nej i mine ører er thule bare det værste l**t, ved ikke hvorfor syntes bare det er ALT for lyst i lyden, hvilket jeg ikke bryder mig om. jeg ville hellere have den billige lyngdorf end det dyreste thule...men lyd er jo smag og behag...

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

jeg vil ihertfald bare sige at lyngdorf har næsten uendeligt power, men prøv da at høre det imod noget thule, bruger du ikke en nad c372 lige nu? selvom den der thule er opgivet til mindre end det kan den godt være kraftigere.... det er med hvor mange ampere den levere...

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Tror nu ikke du skal være så sikker på det, NAD er meget strømstærke!
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Tror nu ikke du skal være så sikker på det, NAD er meget strømstærke!

ja, det ved jeg godt. det er mere selve conceptet, det kan godt være du ser en forstærker i bilka avisen på 5x 10000000000watt, men tror du så det passer? det er det samme med rigtig hifi! måske er en denon opgivet til 7x110watt og så er en nad på måske 7x80watt mere strømstærk. så det er bare selve conceptet. der er jo også en forstærker opgivet til 2x8watt som koster over 0.5mil.......

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

banz skrev:

ja det er noget helt andet end thule, det er nemlig hifi!....nej i mine ører er thule bare det værste l**t

Jeg syntes ikke at alt lyngdorf lyder ikke af høm høm, Milinium f.eks. er imponerende (Equibit baseret og ikke PWM). Jeg syntes du tager munden fuld når du siger at Thule generelt er noget skidt. Har du hørt det hele? Prøver bare på at sige du skal passe på med at generaliserer ud fra mærket - nogle gange bliver man overrasket over bestemte produkter.

u9center
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Hej Søren

Har samme problem som dig er ved at være færdig med at bygge et par TJL højtaler

designet af Troels Gravesen så nu vil jeg gerne ud og investere i ny forstærker og

cd-afspiller hvor pris og ydelse er optimale...

Efter at have undersøgt forskellige HIFI forums er jeg noget frem til følgende:

cd-afspiller  = Rega Apollo til 6.500 kr.

forstærker = Sugden A21 til 10 -12000 kr.

Hvis der er nogen der har erfaring med A21 eller Apollo vil jeg gerne hører om det...

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
banz skrev:

ja det er noget helt andet end thule, det er nemlig hifi!....nej i mine ører er thule bare det værste l**t

Jeg syntes ikke at alt lyngdorf lyder ikke af høm høm, Milinium f.eks. er imponerende (Equibit baseret og ikke PWM). Jeg syntes du tager munden fuld når du siger at Thule generelt er noget skidt. Har du hørt det hele? Prøver bare på at sige du skal passe på med at generaliserer ud fra mærket - nogle gange bliver man overrasket over bestemte produkter.

jeg har hært 250 pre-power kombination med en dyr thule cd også, med dali evidence 870 højtalere, dette burde lyde godt, men faktisk lyder det bare af h til i mine ører.... men som sagt lyd er jo induviduelt, ham jeg kender der har dette anlæg ville jo ikke have kæbt det hvis han ikke syntes at det lød godt. jeg har også kort hørt andre thule modeller, men ikke nok til rigtigt at danne et indtryk. det jeg ikke bryder mig om ved thule er at JEG syntes at der er alt for meget diskant, det lyder bare skingert for mig! det er der åbenbart nogen der kan lide, FULD RESPEKT FOR DET, jeg kan bare ikke lide det.....

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

hejsa,
jeg spiller på Thule og det synes jeg i særklasse om derudover spiller jeg på Vienna haydn og der er der absolut ingen slinger i valsen...
Meget lækker bas og afbalanceret diskant - ikke for lidt eller meget af det ene eller det andet - det hele forhandles jo i hifiklubben, smut da forbi såfremt der er en i nærheden af dig.
Ikke mindst, giv da lige et praj når du når frem til en løsning

clemme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Tak for de mange svar, men Cayin er der ingen som tilfældigvis har ?
Til top Vis clemme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clemme

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Cayin har lavet en ny forstærker, den hedder vist 153 B og koster omtrent 6-8.000 kr.

Den har fået fantastiske test i norske Fidelity, den er blevet forstærker i deres system forslag til 20.000 kr. Overtog pladsen fra Thule 60B, de brugte Cambrigde Cd-afspiller til, denne var baseret på de gode Wolfson konvertere og det hele skulle eftersigende spille fantastisk.

Selve forstærkeren havde Cayin fået hjælp til at konstruere fra det norske import firma som normalt importere Cayin, det kinesiske mærke er jo kendt for at "kopiere" andres produkter, nogengange knapt så succesfuldt, men denne skulle være en ener.

Den vil jeg ikke være bange for at prøve og hive hjem til en lyttetest. Udover dette anbefalede de Atoll 100, den er åbentbart meget dyr i Norge eftersom den koster 10.000 deroppe, og det var da også den eneste grund til at den ikke blev vinder i deres reference anlæg, nemlig at den var for dyr.

Cayin leverede også 100 watt med 500 VA og 60.000 UF lytter. Så strøm har den nok af! Til sammenligning kører thule med 30.000 UF og en lidt mindre strømforsyning.

Ellers kan jeg varmt anbefale Arcam! Jeg skal selv investere i ny CD og Amp om ikke så længe, og jeg regner stærkt med at vælge A80 fra Diva serien sammen med CD73. Denne combo fås for ca. 13-14.000 kr og synes det spiller med autoritet og en fantastisk evne til at levere strømmen i svære passager, den er "kun" opgivet til 65watt men den kan altså bare slå til. HT bliver nok Audiovector Mi3, passer rigtig godt dertil og tilsammen levere de et fænominalt akustisk lydbillede... Synes jeg havde en utrolig følese af at dette var "live!".

Men i mine overvejelser har jeg også haft Primare, men den slog Arcam altså. Dette hørte jeg samme dag på samme højttalere, og det var ligesom om at Arcam lige havde den sidste luftighed i lyden og fik det til at virke lidt mere korrekt.

Atoll har jeg endnu ikke lyttet til, ved ikke om det får en chance, det er i samme prisklasse så det ville ikke være utænkeligt, men i første omgang er jeg meget lun på Arcam!

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes