Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 07:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Problemer med MCE aktivering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wonderboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 December 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Håber i kan hjælpe - jeg netop installeret XP MCE 2005 på min (halv)nye isenkram. Det er en DK OEM version købt hos ExpressDelivery.

Problemet er at jeg ikke kan aktivere via nettet - ej heller ved at ringe. I tlf. siger de at den indtastede id ikke er genkendt....(og tlf. damen er selvølgelig gået efter 22)

Har i nogle tips? Andet end at vente til i morgen og ringe. Kan det give problemer at det er en OEM version?
Til top Vis Wonderboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wonderboy

Guldberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Sendt: 30 December 2005 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Alle versioner af MCE der sælges endnu er så vidt jeg ved OEM, så det er nok ikke der problemet ligger. Noget andet er så at der ikke ydes support netop derfor, men det omfatter nok ikke aktivering

Til top Vis Guldberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldberg

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 December 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har selv i sin tid købt min MCE 2005 hos PcAlchemy.com. Jeg hader personligt at aktivere windows dersom jeg skifter hardware tit og ikke mener at jeg skal stå til regnskab over for Microsoft mht til dette. Jeg har derfor simpelthen disablet min aktivering. Dette er utvivlsomt ulovligt, men da jeg har købt et stykke software, så mener jeg også at det kan forsvares at jeg gør med det som jeg vil, så længe jeg ikke distribuerer det som warez og den slags. Jeg opfordrer ikke til ulovligheder...slet ikke... men du kunne da overveje at gøre det samme...

Jeg har ligeledes den der MSI installer der authentificerer mit software og det godkender min windows mce licens uden at den er aktiveret dvs produktnøglen er gyldig. Derfor virker Windows Update og alt muligt.

Mvh Anders 

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

Wonderboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005
Sendt: 30 December 2005 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Nå, ringede til MS....så er skidtet aktiveret...ret irriterende når man nu sidder en sen aften
Til top Vis Wonderboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wonderboy

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Sendt: 30 December 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Det er jo fint! Men for så lige at tage emnet lidt videre. Er det sådan at man ikke kan skifte bundkort og derved genistallere MCE2005 licensen uden at købe ny?

Vh, Mikkel

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

Popsi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Sendt: 30 December 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:

Hejsa

Jeg har selv i sin tid købt min MCE 2005 hos PcAlchemy.com. Jeg hader personligt at aktivere windows dersom jeg skifter hardware tit og ikke mener at jeg skal stå til regnskab over for Microsoft mht til dette. Jeg har derfor simpelthen disablet min aktivering. Dette er utvivlsomt ulovligt, men da jeg har købt et stykke software, så mener jeg også at det kan forsvares at jeg gør med det som jeg vil, så længe jeg ikke distribuerer det som warez og den slags. Jeg opfordrer ikke til ulovligheder...slet ikke... men du kunne da overveje at gøre det samme...

Jeg har ligeledes den der MSI installer der authentificerer mit software og det godkender min windows mce licens uden at den er aktiveret dvs produktnøglen er gyldig. Derfor virker Windows Update og alt muligt.

Jeg har efterhånden geninstalleret windows så mange gange at jeg NU skal ringe til microsoft for at aktivere mit MCE 2005, kan ikke nøjes med at aktivere det via internettet mere. Det er jeg ved at være meget træt af...

Eftersom jeg deler den samme holdning som dig, må du meget gerne fortælle lidt mere om hvordan du har gjort...

Til top Vis Popsi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Popsi

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 31 December 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Ikke fordi jeg vil være træls, men jeg vil ikke fortælle dig hvordan du skal gøre.....Dette ville være ulovligt. Men jeg kan da sige dig at der er mange guides rundt omkring lavet af Prof windows eksperter som kan lede dig i den rigtige retning.....

Mvh Anders

Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 December 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Det er surt man ikke kan få en corp. version af MCE, den skal ikke aktiveres men det bliver jo afhjælpet når vista kommer, så skal man bare have Ultimate Edition.

Godt Nytår, drik jer nu godt fulde.

Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

Popsi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Sendt: 01 Januar 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Hvis det drejer sig om at kopiere sin WPA.DBL- fil frem og tilbage, så har jeg også prøvet det, med meget lidt held.

Den metode er fuldt ud lovlig, men ikke særlig anvendelig, for det virker ikke...

Hva` så med at smide et link.....???

Til top Vis Popsi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Popsi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes