Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 23:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: XBOX 360 forbindelse!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bluhme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Status: Offline
Sendt: 26 December 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Hej!

Tror det vil passe bedst at spørge i det her forum, da spørgsmålet jo ikke er direkte XBOX360 rellateret, men nok mere et kablingsspørgsmål ;)

Jeg har både HD Ready fjernsyn og projektor, og jeg vil gerne ha' det hele forbundet samtidig til en XBOX360, så jeg ikke skal til at flytte kabler hvis nu jeg ikke lige gider rulle lærredet ned \;\

Hvordan ville i forbinde det? Oplagt, nemmest og billigst er jo S-Video adapteren med en passiv splitter, men så går noget af kvalliteten tabt samtidig med at jeg jo nok heller ikke får noget HD signal på den måde \;\

Så en eller anden form for component splitter ville nok være det optimale, men de store "klodser" jeg har set der kan dette, vil ikke lige pynte i stuen \;\

Er der nogle kvikke hoveder der kan give mig nogle idéer til hvordan jeg kommer over denne hurdle.....alternativt kan jeg jo bare vente på PSP3'eren, og så er den skid slået \;\

På forhånd tak for hælpen :\

Hilsen
Thoma

Til top Vis Bluhme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluhme

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 December 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Teknisk set kunne du jo bruge en simpel AV switch box med composit/stereo og så bruge de 3 phonostik til component i stedet. Det kan ricikere at gå ud over kvaliteten, men en billig manuel mini-box kan fx købes hos av-connection for 119,-.
Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 December 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Seeker skrev:
Teknisk set kunne du jo bruge en simpel AV switch box med composit/stereo og så bruge de 3 phonostik til component i stedet. Det kan ricikere at gå ud over kvaliteten, men en billig manuel mini-box kan fx købes hos av-connection for 119,-.

Komponent skal helst køre ved 75 ohm coaxial, så det vil nok ikke være en god ide at bruge en stereo omskifter.

Det bedste du kan gøre er at købe VGA HD-kablet og så bruge en vga slitter som denne http://av-connection.com/?GroupID=71&ClassID=236

Hvis din skærm eller projector ikke har vga indgang, må du tillige investere i et vga --> dvi/hdmi kabel.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 December 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Ja, eller køre den ene forbindelse via vga og den anden via component..
Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa

Bluhme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Hej!

Tak for svarene :)

Hilsen Thomas

Til top Vis Bluhme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluhme

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes