Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Hjælp til Billigt anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nosferatus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 December 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

En af mine venner ringede til mig og spurgte mig om ikke det anlæg de havde i ALDI til 2700 kr. var et godt anlæg - og tilføjede at det ikke var noget mærke man kendte... GRU & GYS ... Jeg måtte simpelthen hjælpe den stakkel.

Problemet er i midlertid at min ven kun har ca. 5 - 6000 kr. at bruge (fik jeg ham presset op på) Han hart brug for højttalere, forstærker, cd afspiller... Jeg sagde til ham at der var meget at spare hvis man købte brugt - men han vil ikke købe brugt - fjols....

Nå... Men jeg står lidt på bar bund - er der nogen der har erfaringer med anlæg i den prisklasse??? - Det skal lige nævnes at vennen er lidt i den tunge rock ende..

På forhånd tak.......

Til top Vis nosferatus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nosferatus

Baes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 07 December 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Hvis han er lidt i den tungere rockende skal han jo nok have et anlæg og nogle højttalere med lidt smæk i.
Hifiklubben sælger et minianlæg fra Denon  til 3000 inkl højttalere som med garanti er bedre end det i Aldi. Dette har dog små højttalere, så han skulle måske droppe at købe dem med og i stedet bruge restpengene på nogle lidt større og letdrevne højttalere....

Udfordringen er at hvis han skal have nogle lidt større højttalere, så æder det det meste af budgettet, mens det omvendte sker hvis han vil købe separate enheder til sit anlæg....
Hifiklubben sælger vist nogle "Gale" gulvhøjttalere til ca 1000 stykket.
Håber mit info kan bruges til bare lidt.

Mvh
Esben
Til top Vis Baes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baes

corneille
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 December 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Køb brugt fordi der er meget godt hifi udstyr til salg til en rimelig pris.

Jeg har selv købt en Primare forstærker for 2.7K og nogle Jamo gulvhøjtalere for 2000 kr. Det er vel altid til at få en god cd afspiller eller dvd afspiller til 1000-2000 kr. Jeg bruger selv en Sony DVD optager som jeg fik for 1400 kr fordi det var en gammel model. Så det var kun min forstærker so jeg faktisk købte brugt.

Der må være andre som har købt godt hifi udstyr i den billige ende og som er godt tilfreds med købet til prisen ????????????????????

Til top Vis corneille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af corneille Besøg corneille's Websted

corneille
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 December 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Her er der nogle billeder af min Primare forstærker.

Smukt design og behagelig lyd.

Til top Vis corneille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af corneille Besøg corneille's Websted

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 07 December 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Drop Gale højtalerene... du får noget for pengen MEN... en særlig god højtaler er det godt nok ikke... Har lidt ondt af gale eftersom det vist er deres topmodel..

tilgengæld hvis det skal være noget der lidt lyd og det skal være rimelig billigt vil jeg nok hellere sige noget i denne retning:

Anlæg:
 - Cambridge Azur 340A
 - CAmbridge Azur 340C
    - 3.499
Højttalere:
 - I sæt Concept 6
    -2.998

så skal der selvfølgelig lidt kabler til, så det rammer nok 7.000 men så er der lagt op til lidt rock...
Ellers smid et par CV ind som højtalere ellers... kommer lidt an på om han kun hører rock...
Et andet bud kunne være NAD L53 og et par concept 2 eller 6...
Men hvis han kan gå med til at det er brugt, kan han nok løbe ud og få et noget bedre anlæg...
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 07 December 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

nosferatus skrev:

En af mine venner ringede til mig og spurgte mig om ikke det anlæg de havde i ALDI til 2700 kr. var et godt anlæg - og tilføjede at det ikke var noget mærke man kendte... GRU & GYS ... Jeg måtte simpelthen hjælpe den stakkel.

Problemet er i midlertid at min ven kun har ca. 5 - 6000 kr. at bruge (fik jeg ham presset op på) Han hart brug for højttalere, forstærker, cd afspiller... Jeg sagde til ham at der var meget at spare hvis man købte brugt - men han vil ikke købe brugt - fjols....

Nå... Men jeg står lidt på bar bund - er der nogen der har erfaringer med anlæg i den prisklasse??? - Det skal lige nævnes at vennen er lidt i den tunge rock ende..

På forhånd tak.......

Her er lige mit bud, det er ikke på flere tusinde watt, men jeg mener det er et godt begynder anlæg,

NAD L53 til 2999,- , her er det hele,  Forstærker med god effekt, DVD/CD afspiller, RDS radio, Køb feks. Cerwin Vega´s V12f med 12" bas (2598,- for et sæt) da du jo skriver til tung rock.

Dette er jo ikke det optimale, der er ikke pre-out på L53 så der kan tilføjes en effekt forstærker, men så kunne du feks købe en forstærker NAD C320BEE(2999,-) med samme effekt, og mulighed for at tilslutte kraftig effektforstærker senere når man får råd, men så mangler du jo en CD/DVD afspiller, så kan du leve med det så køb en billig DVD i starten så overskrider du ikke de 6000,-

Hvis jeg var dig ville jeg søge efter brugt hifi som andre her har skrevet, eller hvis man er til tung rock og gerne vil dunke derud af så findes der PA-anlæg med højtaler/effekt forstærker på omkring 300-400wattt der ikke kommer til at overstige dit budget på 6000,- men lyden er også derefter, men det kan spille højt.

Her er  beskrivelse af NAD L53.

Er du blandt dem som ikke vil fylde stuen med højttalere, men gerne vil have god lydkvalitet – og samtidig muligheden for at se film ind imellem på DVD? Så er NAD L53 lige noget for dig. Den er utrolig let at betjene, og det eneste du skal gøre er at tilkoble to højttalere og et kabel til TV´et. Når du har gjort dette fungerer alt som det skal, og der er ingen vanskelige menuer eller andet som du skal til at sætte dig ind i. Legene let – slet og ret!

Alt i et
Enkelt forklaret er L53 en højkvalitets stereoreceiver med indbygget afspiller som både kan afspille DVD/CD, og plader med MP3-filer. Udover en usædvanlig god musikgengivelse, kan den også gengive fim filmlyd gennem højttalerne  - noget som giver langt, langt bedre lydkvalitet end noget TV-apparat kan præstere. Vi snakker om helt andre filmoplevelser!

Godt design og kompakt størrelse
Med titanium finish og en højde på kun 10 cm er L53 en lækker og let at placeret sag som du nemt kan finde plads til. Den leveres desuden med NADs geniale programmerbare HTR-2 fjernbetjening, som erstatter op til otte andre fjernbetjeninger. En utrolig praktisk og nyttig detalje!

Lydkvalitet i fokus
Det findes andre stereo DVD-receivere som NAD L53 på markedet. Der er dog en ting som gør at den skiller sig ud fra alle andre: L53 er opbygget som en almindelig stereoforstærker. Når den digitale lyd på CD eller DVD er omdannet til analogsignal, fungerer L53 som en helt almindelig analog forstærker. I praksis vil det sige at der ikke er nogen billig DSP (digitaldel) eller andet som forringer lydkvaliteten. I de fleste DVD-receivere på markedet finder du sådanne DSP-kredse, og vi garanterer at ingen af disse – i hvert fald ikke i samme prisklasse - kan måle som med L53 på lydkvalitet! L53 lyder mere naturlig, mere detaljeret og meget mere som en almindelig stereoforsterker – og helt uden den spidse og ofte skærende lyd som kendetegner billigere hjemmebiograf-produkter med billige og lydforringende digitale lydkredse.

Ægte effekt
NAD L53 er opgivet til at yde 2x50 watt i 8 ohm. Dette er ikke ”snydewatt” som du finder i mange andre produkter, men reel effekt målt efter den absolut mest strengeste målemetode. I praksis betyder det at L53 kan måle sig med produkter som er opgivet til at yde næsten det dobbelte!
At den har mange kræfter kan du også høre. L53 har fuld kontrol både ved musik og filmlyd, og er i stand til at gengive dynamik og tryk på en måde som absolut ikke er normalt for denne type produkter – og slet i denne prisklasse. NAD har heller ikke anvendt dårlige og billige IC´er i forstærkerdelen, her er kun anvendt komponenter af god kvalitet. L53 er slet og ret et perfekt eksempel på NADs "Pure and Simple" filosofi. Gør det enkelt – gør det godt. Så kan prisen holdes på et rimeligt niveau, og lydkvaliteten høj.

Afspiller det meste
Den indebyggede afspillerdel i L53 kan afspille de fleste typer plader som findes. Det er en fuldt fungerende DVD-spiller, og på bagsiden finder du flere typer tilkoblinger til TV´et – inklusiv scart m/RGB. Har du lagret dine digitale feriebilleder på CD kan den også gøre visningen af disse til en større oplevelse – du kan nemlig se billederne direkte på TV´et.
L53 afspiller selvfølgelig også musik CD´er – både de du køber i butikken, og brændte plader som du har komponeret dine egne musiksamlinger på. Husk - brændte CD-plader skal være indspillet korrekt. Hvis ikke den er det, vil du kunne risikere at den ikke kan afspilles i visse CD/DVD-afspillere.

SRS Surround
For alle som vil have mere ud af lydoplevelsen på film har L53 også indbygget et system kaldet SRS Surround. Dette system er valgt fordi det er 100% analogt, og ikke kræver nogen digitaldel for at kunne fungere. SRS Surround giver indtrykk af at lyden kommer mod dig fra alle sider med kun to højttalere. Denne lydeffekt kan ikke helt måle sig med et ægte femkanals hjemmebiografsystem, men er absolut med til at give filmoplevelsen en ekstra dimension.

Tilkoblingsmuligheder
L53 er udstyret med de fleste tilkoblinger som du måtte have brug for. På bagsiden kan du koble både kassettebåndoptager, TV og video. I tillæg har den indgange til to digitale produkter – som fx. ekstra CD-afspiller, MiniDisc-afspiller eller digital TV-modtager. 
Med L53 er det også utrolig enkelt at kopiere musik over til en CD eller en MiniDisc-optager. Her bruger du den optiske digitaludgang til at overføre lyd uden nogen som helst form for degradering af signalet.
En virkelig fin detalje ved L53 er at den også har en egen linieudgang som du kan koble en aktiv subwoofer til. Dette er specielt nyttigt hvis du vælger at bruke L53 med et par små og placeringsvenlige højttalere. Både på filmlyd og musik kan have godt af lidt hjælp i den allerdybeste basgengivelse, og det kan en subwoofer tilføre.
Også for tilkobling til TV´et tilbyder L53 flere alternativer. Det som de fleste vælger at benytte er scart-udgangen. Den er RGB-kompatibel, og vil derfor give flot billedkvalitet på alle TV. 

I al sin enkelhed er dette et produkt som giver dig mange muligheder – uden at det gøres kompliceret eller uforståeligt. L53 er en samling af smarte prioriteringer, der kommer til at gøre hverdagen meget enklere for utrolig mange!

Specifikationer:

• 2x50 watt i 8 ohm (kont. effekt, begge kanaler i drift, 20-20.000Hz, 0,08% forvrængning)
  • 2x90 watt i 8 ohm (dynamisk effekt - IHF)
  • Spiller DVD, CD (-R/RW), MP3, VCD
  • RDS-radio m/30 forvalg
  • Programmerbar fjernbetjening
  • SRS Surround
  • Scart-udgang m/RGB
  • Optisk og koaksial digitalindgang
  • Optisk digitaludgang
  • Højkvalitets højttalerterminaler
  • Størrelse: 43.4x10.5x37.5 (BxHxD)

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 December 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Audio Pro's glimrende Stereo One er på tilbud ved sunaudio i Aalborg.

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=195

Efter min mening er der ikke noget der kommer i nærheden af det.

Husk det er med Acebass teknologi så der er faktisk en rigtig god bas i højttalerne.

MVH
Morten

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes