| Forfatter |
|
haltefanden Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søger jumper settings til Dali MM/MC-stepup, den er indstillet til MM og jeg skal bruge MC.
Så hvis der er nogen der ligger inde med et "jumper-indstillings-blad" vil jeg være lykkelig for en kopi.
mvh
Mikkel Fischer
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en Dali Phono preamplifier, men har et problem med den. Den virker godt nok , men i venstre kanal når pickuppen ikke er i rillen, lyder det som hvis man står i blæsevejr med en mikrofon? det kommer og går meget ukonstant. Er der nogen der har en idé om hvad der kan være galt?
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
haltefanden Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super fornemt - tak for svaret.
Vil straks lege med jumpere.
Angående susen tror jeg du skal have fat i nogle DIY folk som måske ved
hvilke komponenter kan tilføje den slags. Et gæt kunne være en halvløs
forbindelse, men det ved jeg ikke en fis om.
mvh
Mikkel
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
|
Jeg har selv en Dali Phono preamplifier, men har et problem med den. Den virker godt nok , men i venstre kanal når pickuppen ikke er i rillen, lyder det som hvis man står i blæsevejr med en mikrofon? det kommer og går meget ukonstant. Er der nogen der har en idé om hvad der kan være galt?
Mvh Peter
|
|
|
Hej...
Sådan en lyd har jeg hørt før! Sluk for strømmen og vent et minut. Tænd så igen.
Er det så væk??
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan huske jeg har haft sådan en, fremragende lille fætter. Er ked af at høre, at du har problemer med den, jeg mindes ikke at hørt noget ligende, men heldigvis kan Niels være behjælpelig.
Held og lykke med det hele!
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
PTHJ skrev:
|
Mvh Peter
|
|
|
Hej...
Sådan en lyd har jeg hørt før! Sluk for strømmen og vent et minut. Tænd så igen.
Er det så væk??
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Hej Niels
Det hjæler desværre ikke en s... 
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 02:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
Nilau skrev:
PTHJ skrev:
|
Mvh Peter
|
|
|
Hej...
Er det så væk??
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Hej Niels
Mvh Peter
|
|
|
Det var dog ærgerligt! 
Men tjek dine stik. Måske er der 'gået' en lodning et sted?
Byt om på de to phonostik fra pladespilleren! Hvis 'blæsevejret' skifter over til den anden kanal, er det IKKE Dali'en, men kan være pickup'en, tonearmskablet eller stikkene i en af enderne af kablet, der er noget i vejen med. Prøv evt. med et andet tonearmskabel.
Du kan jo også hive stikkene helt ud af Dali'en og høre om der er nogen forskel.
Du skriver at problemet opstår når pickup'en ikke er i rillen... Forsvinder det når du sænker pickup'en ned på pladen uden at den roterer? Hvis ja...så er det galt med pickup'en! (Eller måske stikket i tonearmsbasen? Hvilken arm og PU er der tale om?
Hvis du spiller en plade med musik, kommer der så overhovedet musik ud af den kanal der 'bruser'? Eller er det kun støj?
Vend netstikket i stikdåsen! Ikke så sandsynligt at det er dét, men prøv alligevel. Når du engang har fået løst problemet, så eksperimenter med netstikkets orientering. Dali'en kan fintunes lydmæssigt på den måde. Sæt stikket dér hvor DU synes det lyder bedst! :-)
Med venlig hilsen
Niels L.
Find selv på flere varianter! Tænk logisk, og indkreds problemet.
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
PTHJ skrev:
Nilau skrev:
PTHJ skrev:
|
Mvh Peter
|
|
|
Hej...
Er det så væk??
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Hej Niels
Mvh Peter
|
|
|
Det var dog ærgerligt! 
Byt om på de to phonostik fra pladespilleren! Hvis 'blæsevejret' skifter over til den anden kanal, er det IKKE Dali'en, men kan være pickup'en, tonearmskablet eller stikkene i en af enderne af kablet, der er noget i vejen med. Prøv evt. med et andet tonearmskabel.
Du kan jo også hive stikkene helt ud af Dali'en og høre om der er nogen forskel.
Du skriver at problemet opstår når pickup'en ikke er i rillen... Forsvinder det når du sænker pickup'en ned på pladen uden at den roterer? Hvis ja...så er det galt med pickup'en! (Eller måske stikket i tonearmsbasen? Hvilken arm og PU er der tale om?
Hvis du spiller en plade med musik, kommer der så overhovedet musik ud af den kanal der 'bruser'? Eller er det kun støj?
Vend netstikket i stikdåsen! Ikke så sandsynligt at det er dét, men prøv alligevel. Når du engang har fået løst problemet, så eksperimenter med netstikkets orientering. Dali'en kan fintunes lydmæssigt på den måde. Sæt stikket dér hvor DU synes det lyder bedst! :-)
Med venlig hilsen
Niels L.
|
|
|
Hej Niels
Tak for alle fif, men problemet er der kun når Dali'en kommer i afspillekæden . Ingen problemer med min anden riaa,
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
Nilau skrev:
PTHJ skrev:
Nilau skrev:
PTHJ skrev:
|
Mvh Peter
|
|
|
Hej...
Er det så væk??
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Hej Niels
Mvh Peter
|
|
|
Det var dog ærgerligt! 
Med venlig hilsen
Niels L.
|
|
|
Hej Niels
Tak for alle fif, men problemet er der kun når Dali'en kommer i afspillekæden . Ingen problemer med min anden riaa,
Mvh Peter
|
|
|
Hmm...?
Jeg synes nu du alligevel skal prøve med ombytning af phonostikkene i indgangen på Dali'en. Hvis der er en løs forbindelse i et af de phonostik, kan det jo tænkes at du tilfældigvis får fingereret så tilpas meget med stikkene at det er okay når du sætter en anden RIAA til. Prøv i det mindste at vrikke lidt med stik og ledninger mens du har den "anden" RIAA på. Man må tage alt i betragtning! 
Hilsen
Niels
PS. Har du også eksperimenteret lidt med (eventuel) stelledning?
____________________________________________________________ _____________________
|
| Til top |
|
| |