Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 06:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: ? ang. en fladskærm + hjemmebio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
acop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2005
Status: Offline
Sendt: 30 September 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har forelsket mig i dette sæt: http://www.sony.dk/MultiSiteSearchContent.do?applicationtype =Search&searchtype=product&site=odw_da_DK&sectio n=da_DK_Search&start=1&page=ProductMultiSiteSearchRe sult&query=KLV+S40A10E 

og:

http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=DAV-DZ700 FW&site=odw_da_DK&pageType=Overview&category=HCS +Surround+Kit+%26+DVD+Player

Jeg har IKKE meget forstand på hi-fi kan jeg godt afsløre   Så jeg ville bare høre jeres mening om dette sæt... evt. måske finde et bedre sæt (fladskærm + hjemmebio) til mig?? Jeg har ca. 25000 at gøre godt med...og jeg vil helst holde hele sættet i samme mærke... Baghøjtalerne er trådløse..har i nogle erfaring med det?? er lyden "god nok"  eller skal man holde sig laaang væk fra sådanne nogle?? diverse tilslutninger har jeg ikke forstand på...hvad skal man kigge (helst ha') efter der?? Har læst at man skal have en opløsning på mindst 1024/768 og det skal være HD-ready..det holder dette tv, men ellers ved jeg ikke noget om det  Håber i hi-fi nørder kan hjælpe en hi-fi noob!

M.v.h Acop

Til top Vis acop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af acop

bleze
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 September 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Personligt ville jeg ikke røre det anlæg med en ildtang. Det har simpelthen intet med biograf lyd at gøre i mine øre.

HD-ready nævner du også. Det er et latterligt mærkat i mine øjne. Folk bliver fælt skuffet når de opdager deres nye dyrt indkøbte skærme ikke kan vise rigtig HD (1920*1080p). Der er 2 standard opløsninger 720p og 1080p. 768 falder ligesom udenfor og du er tvunget til at se på et billede som er blevet verticalt scalet op til din opløsning. 1024 er for lidt, så horizontalt er det scalet ned.

Mit råd er at vente med TV'et. SED er lige omhjørnet (marts), så snakker vi ægte HD i 1080p. Kontrast på 100.000:1 (sort er sort og ikke grå). < 1ms respons tid.

En 16:9 skærm skal netop have en opløsning med dette forhold. 1024/768 er 4:3 forhold og hvis det er en widescreen skærm, må pixels være bredde og ikke firkantede. Føj.

Anlæget ville jeg satse på en rigtig receiver der kan yde noget, feks en Pioneer, Denon eller Sony hvis det er det du er til. De der små integerede anlæg med tændstik højtalere kan du godt beholde. Der skal bas i en biograf og det får du ikke, ej heller fra den lille subwoofer.

Trådløse højtalere har jeg ingen erfaring med. De kræver self. deres egen indbyggede forstærker og skal have strøm, så helt trådløse er de nu ikke. De kan umuligt lyde særlig gode...

Held og lykke. Det er ikke let at bestemme sig og hvad der er skidt for een kan være super for en anden. Det er dine øre der bestemmer, så lyt til det først!

Til top Vis bleze's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bleze

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

bleze skrev:

HD-ready nævner du også. Det er et latterligt mærkat i mine øjne. Folk bliver fælt skuffet når de opdager deres nye dyrt indkøbte skærme ikke kan vise rigtig HD (1920*1080p). Der er 2 standard opløsninger 720p og 1080p. 768 falder ligesom udenfor og du er tvunget til at se på et billede som er blevet verticalt scalet op til din opløsning. 1024 er for lidt, så horizontalt er det scalet ned.

Når du udtaler dig så skråsikkert burde du sætte dig bedre ind i tingene. De to mest "almindelige" er 720p og 1080i, den første bliver sandsynligvis den meste udbredte på tv-siden.

Hvis din definition af rigtig HD er 1080p så bliver det nok ikke meget HD du får adgang til i den nærmeste fremtid.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

acop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2005
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu læst en masse om de nye SED skræme, som kommer til næste år... Kunne godt være man skulle vente lidt på dem! De er 10 gange bedre + at de kommer til at koste det samme som plasmaskærme, måske endda lidt billigere!! Jeg er blevet anbefaldet fra flere steder at købe anlægget enkeltvis, dvs ikke sådan en samle "pakke", som jeg ellers have linket til, så nu må jeg prøve at finde et godt sæt med min begrænset viden på det område  . Men er et godt scart stik det bedste man kan bruge mellem DVD og tv'et?? og hvad med højtalerkabler...nogle i kan anbefalde der?? og mellem DVD og forstærker?? Jeg håber i gider at svare på disse nOOb spørgsmål, da jeg ellers nok bare vil købe hvad forhandlerne vil anbefalde (nok det dyreste af det dyreste )

ps. har kigget lidt på denne forstærker (er jo mest til Sony) : http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=147855 kan i anbefale den?

Til top Vis acop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af acop

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

acop skrev:

Jeg har nu læst en masse om de nye SED skræme, som kommer til næste år... Kunne godt være man skulle vente lidt på dem! De er 10 gange bedre + at de kommer til at koste det samme som plasmaskærme, måske endda lidt billigere!!

Du kan roligt regne med at SED bliver pi*** dyrt i starten

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Hej acop!

Velkommen til den vidunderlige verden af HiFi og surround!
Min mening er, at lige nu er et skidt tidspunkt at investere i fladskærme, fremtidens standarder ikke er 100% på plads, og teknologien er stadig ikke god nok.  Medmindre man har en fed tegnebog, og ikke har noget imod at købe ny fladskærm inden for et par år igen, kommer man bare til at ærge sig over ikke at have ventet. Bare mine 2 ører

Hvis du bare ikke kan vente med at få en ordentlig størrelse billede til din hjemmebio, vil jeg anbefale dig at se på projektorer, evt. brugt. Her er der imodsætning til fladskærme tale om value for money!

Held og lykke!
hilsen Peter
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

bleze
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Når du udtaler dig så skråsikkert burde du sætte dig bedre ind i tingene. De to mest "almindelige" er 720p og 1080i, den første bliver sandsynligvis den meste udbredte på tv-siden.

Hvis din definition af rigtig HD er 1080p så bliver det nok ikke meget HD du får adgang til i den nærmeste fremtid.

Jeg har sat mig ind i tingene og som jeg skriver "I MINE ØJNE". I MINE ØJNE burde 1080i eller alt interlace slet ikke eksistere i fremtiden. Interlace har intet med digitale skærme at gøre, det hører fortidens interlaced CRT skærme til. Progressivt er det eneste rigtige HD I MINE ØJNE.

Jeg håber 720p bliver standard til TV broadcasts og 1080p bliver standard på fremtidens DVD film. Desværre ser det ikke ud til at blive sådan. 1080i svarer jo kun til 540p da hver anden kun linie tegnes.

Uagtet hvad Hollywood vælger så vælger jeg en skærm med 1080p næste gang og det bliver nok en SED, FED eller NED.

Btw så kan Panasonic snart levere 50" Plasma TV med 1080p som er noget nyt i den størrelse.

Til top Vis bleze's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bleze

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes