Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 07:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Pas på pengene hos Hifi-Klubben Online ! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Moust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005
Status: Offline
Sendt: 10 September 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Hej.

Hermed vil jeg bringe en advarsel til alle jer som overvejer at benytte Hifi-Klubbens Online bestilling.

Jeg havde udset mig et sæt højttaler som jeg gerne ville have hjem på prøve og fordi deres forretninger normalt ikke tager varer retur, var min eneste mulighed at bestille varene hos deres online afdeling som giver 14 returret på alle vare.

Da jeg havde haft sagerne weekenden over, stod det fast at det ikke var hvad jeg søgte og jeg kontaktede derfor online for at få aftalt en returadresse.

Personen som sat op passede butikken vidste ikke hvodan man returnerede vare men ville undersøge det og ringe retur. Det gjorde han ikke den samme dag, faktisk måtte jeg ringe ham op dagen efter for at forhøre mig igen.

Han havde ikke fundet nogen løsning "fordi ham der normalt var der var på ferie" sagde han, men han lovede igen at kigge på sagen.

Det blev igen ikke til noget og nu var jeg efterhånden godt gal i skralden, da jeg nok vil mene det skulle være til at finde ud af hvor de får deres vare sendt hen. Jeg ringede igen op og forslog at sende tilbage til den returadresse som stod på kasserne og det mente han nok var mulig, dog ville han ringe til lageret. Jeg gav ham 30 min, da jeg stod og skulle ud af døren. Han ringede igen ikke tilbage så jeg ringede igen op. "De tog ikke telefonen" var beskeden !!!

Nu fik jeg så den lumske formodning at de måske trak tiden kunstigt ud for at kunne overskride de 14 dage og konfronterede ham også med det, men neeej sådan var det slet ikke.

Dagen efter igen, ringede han til mig for at fortælle at den adresse var god nok og jeg bare skulle sende varene.

Det gjorde jeg omgående.

Via postens Track/Trace kunne jeg se at de havde modtaget alle stumperne dagen efter, så nu var det bare at vente på mine penge skulle rulle ind på min konto igen.

Efter 8 !! dage ringede jeg op igen !

Nu var jeg godt nok tosset.

Nu var mester så kommet på pinden igen, men lige lidt hjalp det. "Hvem jeg var og hvilke varer?" og de skulle slet ikke sendes til den adresse og nu skulle han forsøge at finde varene igen.

Jamen for fanden, hvad er det da for en biks de kører !!!

Jeg havde jo kun gjort hvad spaden havde sagt den anden dag og så skal man alligevel kontrollere.

Vi fik os så en snak om hvordan hele forløbet havde været ang. dette køb og returneringen af varene og den eneste kommentar han havde var "Sådan er de !".

Så venner, hold godt øje med jeres penge og hvad de laver hos Hifi-Klubben Online. Får de har ikke en skid styr på tingene selv.

Det var i hvert fald mit første og sidste besøg hos dem, magen til service har jeg aldrig oplevet.

Hilsen

Kent

Til top Vis Moust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moust

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 September 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Knap så spændende oplevelse..

Næste gang burde du gå ind i en af butikkerne og aftale med dem at prøve tingene hjemme inden du køber, eller alternativt at du kan komme tilbage med det, og selvfølgelig få det skrevet på kvitteringen hvad der er aftalt, så du kan levere det tilbage hvis det ikke er sagen.

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 September 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

He He - ja de er kanon gode i hifiklubben
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 September 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Retur reglen gælder normalt vist også kun for uåbnede vare...

Men ja, det er sku da for dårligt at en afløser ikke har nogle beføjelser til noget somhelst! Og sådan en retur sag burde man jo normalt kunne snakke om...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 10 September 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

De er helt sikkert meget stolte over denne situation hos HFK!  Bvadr!!!

Men jeg kan kun give dig ret... pas på med HFK!! De er knap så fine i kanten, som de selv prøver at fortælle.

Og nej.... returret gælder ikke kun uåbnede varer.... Når man køber gennem internet osv, har man ikke mulighed for at prøve varen før køb. Derfor har man krav på at kunne prøve varen, og så returnere den igen. Dog under forudsætning af, at varen ikke har taget skade eller lign.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 10 September 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Retur reglen gælder normalt vist også kun for uåbnede vare...

Men ja, det er sku da for dårligt at en afløser ikke har nogle beføjelser til noget somhelst! Og sådan en retur sag burde man jo normalt kunne snakke om...

Nej. Man må gerne åbne og undersøge varen.

citat fra forbrugeraftaleloven:

Betingelser for at udøve fortrydelsesretten ved aftaler vedrørende køb af varer

§ 20. Fortrydelsesretten er betinget af, at det modtagne overgives til den erhvervsdrivende på dennes forretningssted i væsentlig samme stand og mængde, hvori det var, da forbrugeren fik det i hænde. Ved fjernsalg af varer, hvor den erhvervsdrivende har påtaget sig at afhente varen hos forbrugeren, såfremt denne bruger sin fortrydelsesret, og ved køb af varer uden for fast forretningssted er fortrydelsesretten betinget af, at forbrugeren holder det modtagne til disposition for den erhvervsdrivende i væsentlig samme stand og mængde, hvori det var, da forbrugeren fik det i hænde.

Stk. 2. Er varen blevet beskadiget eller forringet, uden at beskadigelsen eller forringelsen skyldes uagtsomhed eller manglende omsorg fra forbrugerens side, bevarer forbrugeren sin fortrydelsesret.

Stk. 3. Forudsat at forbrugeren udtrykkeligt er gjort opmærksom herpå, gælder fortrydelsesretten ikke for

1) varer, der er taget i brug, hvis det efter varens art er åbenbart, at brugen medfører en formindskelse af varens salgsværdi, og

2) forseglede lyd- eller billedoptagelser eller edb-programmer, hvis forbrugeren har brudt forseglingen.

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 September 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig er det en skidt situation, som ikke er blevet løst smidigt.

Men, der er tale om en ferieafsløser, og fejl kan ske. Overskriften antyder at kunden ikke har fået pengene retur, men det står der ikke noget om i indlægget (heller ikke det modsatte). Hvad er status?

At hifi-klubben ikke har returret passer heller ikke, den skal blot aftales individuelt med butikken.

Hvis jeg skulle brokke mig over butikker hvor jeg en enkelt gang havde oplevet dårlig service, så kunne jeg sgu skrive mange indlæg.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Sendt: 10 September 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Og nej.... returret gælder ikke kun uåbnede varer.... Når man køber gennem internet osv, har man ikke mulighed for at prøve varen før køb. Derfor har man krav på at kunne prøve varen, og så returnere den igen. Dog under forudsætning af, at varen ikke har taget skade eller lign.

Hvor er det lige, at du læser det, ud af vores lovgivning?

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:

Det kommer an på, hvilken type vare der er tale om. Nogle varer kan være usælgelige som nye varer, efter du har åbnet den.

Hvis varen fejler noget, efter du har åbnet den og undersøgt den, så er det ikke et spørgsmål om returret, men et spørgsmål om, hvorvidt der foreligger en mangel, som du kan kræve udbedret af sælger.

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 September 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Hej Moust,

Jeg forstår ikke rigtigt hvad du er sur over . Du vælger selv at købe i Hifi Klubbens online butik, altså er du selv forpligtiget til at sætte dig ind i betingelserne for online handel.

Det tog mig 30 sekunder (og jeg har aldrig brugt deres online butik) at finde en retur adresse. Her - ca. midt på siden kan du finde følgende:

"RETURRET (ONLINE KØB)

Når du handler hos Hi-Fi Klubben Online, har du retur- og fortrydelsesret i 14 dage fra modtagelse af varen. Blot kræver vi, at varen er som ny, og at varen returneres i originalemballage sammen med alle brugsanvisninger, garantipapirer og tilbehørsdele. Opfyldes dette ikke, tages varen ikke retur.

Du har selv det fulde ansvar for returfragten såvel som dens betaling. Vi modtager ikke forsendelser pr. efterkrav.

Varer der returneres skal sendes direkte til:

Hi-Fi Klubben Online
Mølbakvej 4
8520 Lystrup

Vedlæg en kort kommentar om årsagen til returneringen

Tilbagebetaling af købet sker direkte til dig via DIBS (hvis du har betalt med kort online), fremsendelse af check - eller beløbet overføres til din bank konto (hvis du oplyser denne), umiddelbart efter modtagelse af returvaren."

Du kan ikke forvente at de butiksansatte kan hjælpe dig med problemer i online butikken. Der er nemlig også kontakt informationer som skal anvendes ved spørgsmål:

"Hi-Fi Klubben Online
Mølbakvej 4
8520 Lystrup

Tlf: 7010 4434
Fax: 8743 2140
online@hifiklubben.dk
www.hifiklubben.dk
SE-nr: 89837316"

De er ovenikøbet så flinke at de har et helt afsnit om Forbrugerrettigheder og linker til Forbrugerrådets site om online handel. Det er meget mere end mange andre online butikker kan præstere.

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 10 September 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

powda skrev:

Clifton skrev:

Det kommer an på, hvilken type vare der er tale om. Nogle varer kan være usælgelige som nye varer, efter du har åbnet den.

Er det ikke også det jeg har citeret?

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
powda skrev:

Clifton skrev:

Er det ikke også det jeg har citeret?

Det er det helt sikkert. Men du formulerede dig bare på en måde, så det lød som om at man altid må åbne og undersøge en vare, og så stadig beholde sin returret.

Der ville jeg bare pointere, at man skal være forsigtig med nogle ting :]

Moust
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Hej Alle sammen.

Lad mig lige først svare på nogle af de ting som jeg kan se er rettet til mig.

For det første er jeg skuffet over at de ikke kan oplyse om en returadresse, den havde jeg ikke set, så det burde være en smal sag for en afløser eller ej at give de i telefonen. I det mindste burde han kunne sige mig at den adresse jeg havde set på kasserne IKKE er den rigtige.

Men den største dorn i mit øje, var den ringe service jeg har fået. Bare det ikke at ikke at ringe tilbage flere gange som aftalt er da ikke en måde at køre en forretning på, sådan kører jeg ikke min !

Hvad mine penge angår fik jeg for 4 dage siden at vide at de havde modtaget varene, efter selv at have ringet til dem. For 2 dage siden at de ville forberede en returnering af mit beløb og i går at pengene ville blive ekspederet i løbet af nogle dage !

Kommentaren til at dette var som sagt "Sådan er det bare", der hoppede kæden af og jeg ville derfor oplyse andre om min historie.

Lige en sidste kommentar til en af svarene her. Hvorfor skriver du ikke om de dårlige erfaringer du har haft med de forskellige forretninger?

Det kunne være det ville hjælpe andre eller i det mindste ændre deres kundepolitik.

Hilsen

Kent 

Daniel18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 September 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

synes du piver for meget. mange herinde har skrevet dårlige oplevelser med hifiklubben. og hvis jeg skal være ærlig, så er ingen perfekte eller fejlfrie. lev dog med det. synes du sviner dem for groft til. giv dem en chance og så kan du se servicen er fin. har ikke været udsat for dårlig service fra nogen af butikkerne af.

B&W LCR 600
B&W ASW750
SA 208
Til top Vis Daniel18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daniel18

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 September 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår heller ikke din kvide, hvis du havde sat dig ind i forholdene havde du næppe haft problemerne. Jeg fandt nemt ovennævnte indlæg på Hifiklubben Online, omkring returret og dertilhørende returadresse.

Men det er selvfølgelig nemmere at ringe og klage. Og derefter skrive et helt indlæg her på siden omkring et forhold, hvor du ikke selv har gjort dit til at løse problemet

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 10 September 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

I Norge er sælger ved fjernsalg pliktig til at vedlegge instruktioner om hvilke rettigheder man har, og hvordan varen skal returneres. Findes der ikke en lignende regel i Danmark?

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 10 September 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Moust skrev:

Lige en sidste kommentar til en af svarene her. Hvorfor skriver du ikke om de dårlige erfaringer du har haft med de forskellige forretninger?

Det kunne være det ville hjælpe andre eller i det mindste ændre deres kundepolitik.

Hilsen

Kent 

Jeg kunne ikke drømme om at svine en butik til, hvor jeg en enkelt gang har haft en dårlig oplevelse. Og jeg ville helt sikkert ikke insinuere at butikken have snuppet mine penge eller andet groft, når det ikke er tilfældet.

slut herfra

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 September 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Synes også du hentyder meget til, at du ingen penge har fået, hvilket jo ikke er tilfældet?

At man har en enkelt dårlig oplevelse, skal man jo ikke generalisere efter, desuden, så må man forvente, at servicen kan falde, når man handler online.

Generelt har man jo hørt om en del (har jeg i hvert fald), omkring det med manglende betaling/modtagelse af vare/service over online salg. Det er vel den form for risiko man løber, når man (som regel) får varene billigere.

Som andre har hentydet til herinde, ville du have fået langt bedre service ved køb i en af deres butikker.

Ang. det med om de "bevidst" trækker tiden, så er det vel egentlig et spørgsmål om hvor mistroisk og p***emistisk man er. En selv kan jo hurtig køre det op i hovedet til at de bare er ude på at trække det, hvorimod det langt fra sikkert er tilfælde. Personligt tror jeg bare, at der er tale om en "nybegynder" i afdelingen, som ikke helt har vidst hvordan han skulle klare opgaverne, hvorvidt om han så skulle beholde hans job kan jo disskuteres.

Jeg synes dog, at du udelukkende har ret i, at det er ekstremt dårligt, at man ikke ringer tilbage til kunden, eller i det mindste kan erklære en returadresse.

Håber ikke du får lign. oplevelser igen, da de hidser dig en del op :) ikke godt for blodtrykket :)

Har selv prøvet i Hifi-Klubben Aalborg, hvor jeg havde købt en Denon 1803 til 4600,- den blev så 1 måned og 29 dage senere sat på tilbud i avisen, til summen 3200,- jeg havde jo før læst at de gav prisgaranti optil 2 måneder efter købet. Desværre for mig kom jeg først derind 2 måneder og 1 dag, og der var det "sjovt-nok" for sent for mig at få noget som helst tilbage :) Kan dog sagtens se det fra deres side, at de skal jo sætte en dato, og nytter ikk noget at rykke den en dag. Dog ville jeg da have bleven glad for det ekstra lille beløb :)

Sådan er det nu engang, og tror vi alle kan finde dårlige/gode situationer, men disse bliver nemt påvirket :)

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 September 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

jeg tror nu bare du har været uheldig, de ting jeg har haft købt os hfk har ikke været så dyre at jeg gad prøve dem først, men hvis man bare ligger et depositum, købesummen, kan man sagtens få lov at låne udstyr med hjem. man kan så mene hvad man vil om at den fulde købesum skal deponerers med det samme, men faktum er at man godt kan prøve udstyret derhjemme inden man køber. alternativet var at der kun var en demomodel af en varer per butik, eller at der kom prisstigninger grundet tabt avance på demo modeller.

du har været uheldig, og i situationen er man naturligvis vred. men mere tror jeg nu heller ikke ligger i det. ferieafløsere og nye medarbejdere kan man jo ikke garderer sig imod, de skal også have en chance.

Moust
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Ok.

Jeg må vist hellere affinde mig med at dette ikke er en ualmindelig situation. Så derfor vil jeg næste gang nok gå direkte i en af deres forretninger hvor man så kan tale med dem direkte og få en fornuftig aftale.

Men det er lidt som i bybussen, de unge mennesker idag gider ikke rejse sig hvis der kommer en gammel og måske godt kunne trænge til at sidde.

Det er ikke den service jeg har lyst til, specielt ikke hvis jeg skal ligge et større beløb på disken, så derfor må jeg vel indordne mig og så køre til de steder hvor der stadig er den service som jeg forventer.

Men tak alligevel for alles meninger og synsvinkler. Nu håber jeg så bare at jeg får mine penge alligevel.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes