Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 00:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør til hjemmebiografen
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør til hjemmebiografen
Emne Emne: Bedste stole/sofaer til hjemmebio? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vinter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2004
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 04 September 2005 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg lurer lidt på hvad der er optimalt i en kælder der skal bruges til hjemmebiograf, men også til andet socialt samvær. Jeg hælder pt til 4 lænestole, men det kan være jeg burde se på en sofa og et par stole? Hvad har I af erfaringer og ideer - har pt set lidt på disse stole fra idemøbler: http://www.ide.dk/graphics/ide-dk/boligkat0304/largephoto/14 96398.jpg

De ser fede ud - men andre forslag modtages gerne. (Dog helst ikke deciderede biografstole - der må gerne være lidt hjemmehygge over dem)

Takker, Mads

 

 

Til top Vis vinter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vinter
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 04 September 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv gode erfaringer med Wegners Ox-chair i min egen hjemme bio.

Nogle gode alternativer kunne være;


Bruno Mathssons "Jetson" eller


Eames' "Lounge Chair".

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
tbbv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 177
Sendt: 04 September 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

Jeg har selv gode erfaringer med Wegners Ox-chair i min egen hjemme bio.

 

Bliver lyden ikke påvirket (skygger for de rigtige øre) af "ørerne" på stolen?

Eller er ens hoved højerer oppe?

Mvh

 

 

 



__________________
Thomas
Mit link
QLN, HTPC, PS3, Onkyo TX-SR805og Panasonic TH-42PX70E
Til top Vis tbbv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tbbv Besøg tbbv's Websted
 
vinter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2004
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 05 September 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Tak for bud på designklassikerne, Zerocool! Jeg kunne ikke være mere enig og drømmer om en ny okse i dagligstuen en dag. Til gengæld bliver det nok lidt voldsomt for budgettet at købe sådan 4 labaner til kælderen...Dyrt men dejligt :-)

Anyways, tror jeg vil tage ud i Idémøbler og se på den nævnte stol - der er lidt LA-Z-Boy over den, og jeg tror gutterne/publikum vil bifalde den afslappede stil.

 

 

Til top Vis vinter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vinter
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 05 September 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

tbbv skrev:
Bliver lyden ikke påvirket (skygger for de rigtige øre) af "ørerne" på stolen?

Eller er ens hoved højerer oppe?

Ikke efter mine oplevelser... Ørene er også en smule over niveau i forhold til pøllen. Den er jo ment til nakken.

vinter skrev:

Tak for bud på designklassikerne, Zerocool! Jeg kunne ikke være mere enig og drømmer om en ny okse i dagligstuen en dag. Til gengæld bliver det nok lidt voldsomt for budgettet at købe sådan 4 labaner til kælderen...Dyrt men dejligt :-)

Anyways, tror jeg vil tage ud i Idémøbler og se på den nævnte stol - der er lidt LA-Z-Boy over den, og jeg tror gutterne/publikum vil bifalde den afslappede stil.

Anytime...

Dog vil jeg ikke gi' dig ret i at kvalitetsmøbler er en dyr fornøjelse. I forhold til billigere møbler holder de værdien langt bedre og undertiden stiger de enda i gensalgspris.
En god stol er en invistering, én fra Ikea eller Idé-møbler er en udgift

Såfremt budgettet er mere beskedent kunne du overveje Jetson'en. Den har Duxiana på tilbud i øjeblikket.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1186
Sendt: 05 September 2005 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

vinter skrev:

Tak for bud på designklassikerne, Zerocool! Jeg kunne ikke være mere enig og drømmer om en ny okse i dagligstuen en dag. Til gengæld bliver det nok lidt voldsomt for budgettet at købe sådan 4 labaner til kælderen...Dyrt men dejligt :-)

Anyways, tror jeg vil tage ud i Idémøbler og se på den nævnte stol - der er lidt LA-Z-Boy over den, og jeg tror gutterne/publikum vil bifalde den afslappede stil.

Oksen er den smukkeste af alle - MEN jeg testede den forleden, og jeg må desværre konstatere at: den er for lav + for tilbagelænet, dvs. at når man sidder rigtigt med hovedet hvilende på "pøllen", ja så ser man op i loftet - og det er kun holdbart når man skal hvile/sove - IKKE når man skal sidde i timevis og se/høre film/musik.... med mindre folk VIL have ondt i nakke/hoved!

Jeg ville før jeg havde testet stolen, med glæde have betalt 40.000 for den - men jeg er bare bange for at jeg aldrig/sjældent ville sidde i den: og så er det altså for dyrt!!! For 40 kilo MÅ man kunne forlange en del funktionel komfort ikk!

Men gud hvor er den smuk...

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it
 
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1186
Sendt: 05 September 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Kommer senere med nogle bedre forslag - men nok ikke smukkere...
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it
 
vinter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2004
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 05 September 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Go4it, det var interessant at høre. Jeg har altid været vild med den stol, men det lyder som om den skal testes grundigt inden jeg slår til.  Som stue lænestol ville jeg nok primært bruge den til at læse bøger i og lytte til musik (de andre jeg skal bruge skal stå i kælderen til biobrug) - men det lyder jo som om den måske er for tilbagelænet?

Zerocool, du har jo rent faktisk denne stol - kan du ikke lave en kort anmeldelse af det mere ergonomiske aspekt samt anvendelsesmulighederne? Kan den fungere som generel lænestol hvor du kan læse en bog, se en film eller se gæster i øjnene? (eller er den, som Go4it skriver, for tilbagelænet så man kigger op i loftet?)

 

 

Til top Vis vinter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vinter
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 05 September 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Wegner designede netop denne stol primært med ergonomi for øje. Det indebærer, at du har flere muligheder for siddepositioner - som uderover den åbenlyse også er den hvor du har benet/benene og over et af armlænene og modtager støtte til hovedet fra den brede buede pølle.
Jeg bruger min Ox, flere timer af gangen, til hjemmebiobrug, læsning og meget andet. Ergonomisk set kan jeg ikke sætte min finger på noget, da du selv helt kan bestemme din siddeposition ud fra det forehavende du måtte have gang í. Det afhænger selvfølgelig også lidt af din højde, men det kan let justeres ved synke lidt mere ned i den.
Hvis man påtænker virkelig afslapning kan jeg kun anbefale fodskammel hertil.  
Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
naim
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 317
Sendt: 05 September 2005 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Prøv at kigge i den Blå Avis efter brugte Stressless stole. Dem sidder man altså også super godt i. Eks: 2+3 sofa med individuelt justerbare ryglæn, 20000 DKR

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=41119004

.... og NEJ. Det er ikke mine egne møbler

mvh naim



__________________
I wanted the best, I got the best.. KISS
Til top Vis naim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af naim
 
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1186
Sendt: 05 September 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:
Wegner designede netop denne stol primært med ergonomi for øje. Det indebærer, at du har flere muligheder for siddepositioner - som uderover den åbenlyse også er den hvor du har benet/benene og over et af armlænene og modtager støtte til hovedet fra den brede buede pølle.
Jeg bruger min Ox, flere timer af gangen, til hjemmebiobrug, læsning og meget andet. Ergonomisk set kan jeg ikke sætte min finger på noget, da du selv helt kan bestemme din siddeposition ud fra det forehavende du måtte have gang í. Det afhænger selvfølgelig også lidt af din højde, men det kan let justeres ved synke lidt mere ned i den.
Hvis man påtænker virkelig afslapning kan jeg kun anbefale fodskammel hertil.  
Du har ret med hensyn til hvem der sidder i den: den kan være god for nogen = ca. 185/190cm høje vil jeg tro! Og med al respekt for wegner, så vil jeg ang. ergonomi blot nævne at siddehøjden det laveste sted på Oksen er omkring 20/25 cm - og det er altså FOR lavt! (ikke mindst i forhold til "normale" højttalere) - og ældre...

Men vær du blot lykkelig for at oksen er god til dig - jeg misunder dig s..

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it
 
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1186
Sendt: 05 September 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

vinter skrev:

Go4it, det var interessant at høre. Jeg har altid været vild med den stol, men det lyder som om den skal testes grundigt inden jeg slår til.  Som stue lænestol ville jeg nok primært bruge den til at læse bøger i og lytte til musik (de andre jeg skal bruge skal stå i kælderen til biobrug) - men det lyder jo som om den måske er for tilbagelænet?

Zerocool, du har jo rent faktisk denne stol - kan du ikke lave en kort anmeldelse af det mere ergonomiske aspekt samt anvendelsesmulighederne? Kan den fungere som generel lænestol hvor du kan læse en bog, se en film eller se gæster i øjnene? (eller er den, som Go4it skriver, for tilbagelænet så man kigger op i loftet?)

Ja, alle møbler skal testes, så tag du "harry Potter" under armen, og gå hen til 3 Falke møbler og hvil din bag...

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it
 
KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 567
Sendt: 05 September 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Er helt enig med Naim.

Stressless har jeg selv kigget på til min stue, og ville da helt sikker hoppe på sådan nogle hvis jeg havde penge til det.

Man sidder bare supergodt i de stole/sofaer.
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP
 
vinter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2004
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 05 September 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Tak alle, for jeres indlæg :-) Jeg er omkring 194 cm høj, så der burde være en chance for at oksen er et hit til mig?, men det er som nævnt nok i en helt anden sammenhæng - kælderen får noget lidt mindre eksklusivt.

Jeg skal nok holde jer opdateret, der går nok lidt tid før der sker noget, kælderen skal sættes i stand først.

Hilsen fra Mads

 

Til top Vis vinter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vinter
 
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1186
Sendt: 08 September 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
vinter skrev:

Tak for bud på designklassikerne, Zerocool! Jeg kunne ikke være mere enig og drømmer om en ny okse i dagligstuen en dag. Til gengæld bliver det nok lidt voldsomt for budgettet at købe sådan 4 labaner til kælderen...Dyrt men dejligt :-)

Anyways, tror jeg vil tage ud i Idémøbler og se på den nævnte stol - der er lidt LA-Z-Boy over den, og jeg tror gutterne/publikum vil bifalde den afslappede stil.

Oksen er den smukkeste af alle - MEN jeg testede den forleden, og jeg må desværre konstatere at: den er for lav + for tilbagelænet, dvs. at når man sidder rigtigt med hovedet hvilende på "pøllen", ja så ser man op i loftet - og det er kun holdbart når man skal hvile/sove - IKKE når man skal sidde i timevis og se/høre film/musik.... med mindre folk VIL have ondt i nakke/hoved!

Jeg ville før jeg havde testet stolen, med glæde have betalt 40.000 for den - men jeg er bare bange for at jeg aldrig/sjældent ville sidde i den: og så er det altså for dyrt!!! For 40 kilo MÅ man kunne forlange en del funktionel komfort ikk!

Men gud hvor er den smuk...

Hmmmm - jeg må til stor glæde meddele at jeg i dag fik mulighed for at sidde i Oksen, og jeg fandt da ud af at min tidligere kritik var grundløs  

Jeg satte mig helt tilbage i stolen, og voila, så sad jeg behageligt. Når jeg sad sådan, støttede mine skulderblade på nakkestøtten, og det fik min siddestilling så meget frem at jeg nu sad godt.  Og så er den på tilbud til kun 34.000,-

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it
 
vinter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2004
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 09 September 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Ahhh - godt at høre. Så røg den til tops igen på min liste over stole jeg MÅ eje en dag.

Relateret hertil: Ved du eller andre om den kan fås i alle tænkelige farver, eller kun i sort eller den helt lyse man ser nogle gange? Kunne godt tænke mig en lidt cognacfarvet en der kan få noget lækker patina med årene.

Anyways tak for update

Til top Vis vinter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vinter
 
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1186
Sendt: 09 September 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

vinter skrev:

Ahhh - godt at høre. Så røg den til tops igen på min liste over stole jeg MÅ eje en dag.

Relateret hertil: Ved du eller andre om den kan fås i alle tænkelige farver, eller kun i sort eller den helt lyse man ser nogle gange? Kunne godt tænke mig en lidt cognacfarvet en der kan få noget lækker patina med årene.

Anyways tak for update

Jeg mener bestemt, at den klassiske rødbrune er til at få - du skal bare bestille i den farve du vil have: i den prisklasse kan man selv vælge... 
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it
 
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1186
Sendt: 09 September 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

PS: Ja, jeg skal også bare have den. Skal lige finde ud af om det er den sorte eller den okseblodsfarvet jeg skal have!
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it
 
yeigah1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 04 September 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Til top Vis yeigah1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yeigah1
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes