Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Spg. ang. Antennekabling (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TwinX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2004
Status: Offline
Sendt: 28 August 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Hejsa :)

Jeg skal have lagt kabler ud i huset til de forskellige rum, men jeg er ret forvirret over hvordan jeg nu skal gøre det.

Jeg har signalet der går fra antennen ned til stuen, også havde jeg tænkt mig at sende det signal videre på en måde ved at splitte det eller hvordan man nu gør.

Jeg ved bare ikke rigtig hvilke dimser man skal bruge osv. Jeg havde så tænkt mig at sende antennekablet op på loftet efter jeg havde splittet det, også sende signalet ud til de forskellige rum, men hvad skal jeg bruge til at splitte med, når det skal sendes ud til 3 rum? det bli'r i al fald lidt besværligt at bruge T-splittere.

Når jeg så har fået fordelt kablet, hvordan skal jeg så klippe det, og hvordan monteres stikkene og hvilke stik er det man skal bruge? Har fundet en side der hedder www.brinck.dk hvor de forhandler alle sådanne ting, men jeg er på rimelig bar bund ang. hvad jeg skal købe.

Det ville være meget rart, hvis en eller flere af jer lige kunne lave en kort indkøbsliste, og det skal siges at jeg heller ingen tænger eller andet værktøj har til antennekabling hvis der er brug for dette :)

Jeg har prøvet at søge rundt på forummet og på google, men synes ikke rigtig jeg har fundet noget relevant, så derfor vil jeg gerne lige spørge her.

Mvh

Kasper

Til top Vis TwinX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TwinX

blaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 August 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Nøjagtigt hvilke dimser du skal bruge kan jeg ikke hjælpe med.
Men istedet for at trække det ned i stuen og splitte det, og derefter at trække det op igen, ville jeg starte med at splitte det på loftet, og så derefter trække det ned i stuen og de andre rum.

Hvis jeg har forstået dit indlæg korrekt ?

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 August 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Se dette link  her er der alle de fif du skal bruge

Det første link jeg henviste til var forkert

http://www.dkt.dk/download/pdf/instal-dan.pdf

her kan det også købes

http://keas.dk/store/keas_index.asp

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

TwinX
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svarene, men ejg har stadig lige liidt at sprøge om :)

Nu har jeg kigget den brochure sådan lidt igennem, og jeg har også set, at man kan tilslutte parabol, men synes det virker lidt indviklet... Nogen herinde der har tilsluttet deres parabol med dette udstyr og kan forklare hvordan det sker? Man skal vel gå ind i stuen når man skal skifte kanel på parabolen så?

Jeg kan heller ikke finde alle tingene på den hjemmeside...

Hvad kan der være galt med at sende signalet fra stuen op på loftet igen, også ned til de forskellige værelser... Gad bare ikke til at skulle "flytte" antenneforstærkeren, men er de r et stort tab af signalet ved, at kablet måske bliver en 3-4 meter længere.

blaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

TwinX skrev:

Hvad kan der være galt med at sende signalet fra stuen op på loftet igen, også ned til de forskellige værelser... Gad bare ikke til at skulle "flytte" antenneforstærkeren, men er de r et stort tab af signalet ved, at kablet måske bliver en 3-4 meter længere.

Det er der ikke noget galt i, det samme er gjort her. Jeg vidste bare ikke du i forvejen havde en antenneforstærker i stuen.

TwinX
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2005 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Vil Signalet i stuen blive dårligere, når der tilsluttes flere apperater til antenneforstærkeren?

den gamle var lige ude i harald-nyborg for at se hvad de havde... Der koster 100m antennekabel kun omkring 200 kr, men kan man virkelig se forskel på godt og dårligt antennekabel?

#Blaster, tak for svar, Hvordan har du helt præcist kablet dit? :)

blaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

TwinX skrev:

#Blaster, tak for svar, Hvordan har du helt præcist kablet dit? :)

Jeg har først for nylig fået kabel tv indenbords i huset. Der er ført kabler rundt i huset fra starten af (huset er ca. 30 år gammelt) og en antenne forstærker i stuen. Den blev skiftet ud med en ny af Dansk kabel tv manden, da den gamle bla. ikke vil kunne bruges til internet.

Der er kabel ude fra tåsen på vejen, ind i antenne forstærken og der fra ud i den eksisterende kabling i de 4 dåser der er i huset. Det giver et ganske fint billede alle steder, men det bedste billede på den første dåse. Så mener jeg at jeg kan huske det er gjort....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes