Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 12:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: musikvideoinstruktører (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hackenbush
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2003
Status: Offline
Sendt: 18 August 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Kan nogen mon hjælpe?
Jeg er på jagt efter en dvd eller video indeholdende musikvideoer. Det er sådan set næsten lige meget hvad musikken er- bare videoerne er interessante og spækket med gode og opfindsomme effekter- noget a la michel Gondry eller i den dur.
Nogen der har et forslag?
Hilsener fra Hackenbush
Til top Vis Hackenbush's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hackenbush

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 August 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

The Work of Director Spike Jonze bliver du nødt til at se. Rigtig gode videoer, og så gør det jo heller ikke noget musikken også er god :)
Hvis du vil se noget af hans mindre kendte arbejde, som godt nok ikke er musikvideoer, men mellemtingen skateboardvideoer, kan jeg anbefale Girl - Mouse og Chocolate - Chocolate Tour. Og ja, skateboardvideoer indeholder faktisk andet end skateboarding :)

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 August 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Så kan jeg kun anbefale mesteren i special effekter - Chris Cunningham (hvis du kender Michel Condry, vil jeg formode du også kender ham). Der er udgivet en dvd med navnet  "The Work of Director Chris Cunningham", som er spækket med syrede og fantasifulde videoer (samt en masse god musik - hvis man er til den elektroniske scene).

Dvd'en indeholder bl.a.:

Aphex Twin: Come To Daddy og Windowlicker 
Portishead: Only You
Squarepusher: Come on My Selector
Björk: All Is Full of Love
Madonna: Frozen
Leftfield: Afrika Shox
Autechre: Second Bad Vibel

Aphex Twin og Squarepusher er på min favoritliste over alletiders bedste musikvideoer - et fyrværkeri i visuelle effekter, der får en til at trække sig baglæns ind i fuglekassen. 

Har set den i TP Musik Marked til 200 kr.

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Fandt lige lidt mere guf i kagekassen.

Ud over Michel Gondry, Spike Jonze og Chris Cunningham findes der en hel serie af "The Work of Director", med nogle af tidens mest kontroversielle instruktørere, hvor fantasien er i højsædet.

Check this out.

http://www.director-file.com/cunningham/dlabel.html

http://www.directorslabel.com/

Er ret vild med Jonathan Glazers videoer. UNKLE med Rabbit in Your Headlights er et lille stort mesterværk.

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg købt "The Work of Director - Chris Cunningham", da TP nu havde den til 130 kr. Fik samtidig bestilt "The Work of Director - Michael Gondry", som burde være klar til afhentning nu. Anbefalelsesværdig musik og videoer der kan anbefales inden for genren.

Kunne godt tænke mig at vide hvad Chris Cunningham går og roder med pt. Flere andre af tidens fremtrædende musikvideo instruktørere har allerede brilleret med sublime spillefilm. F.eks Michel Gondry: Eternal Sunshine of the Spotless Mind og Spike Jonze: Being John Malkovich. Absolut film der hører til blandt mine favoritter.

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 August 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Jonas Åkerlund

med bl.a. Cardigans: My favorite game, Moby: James Bond theme, Prodigy: Smack my bitch up, madonna, Ali G, osv

Og så er der en del reklamer han også har instrueret. Nogen af dem er supercool, og især gode til at vise over for vennerne hvor flotte farver eens plasma TV kan vise.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Hej NriK,

Ved du om Jonas Åkerlund har udgivet en samling af hans musikvideoer på DVD, eller er det hans reklamespots du refererer til?

Hammer & Tongs har også lavet mange gode videoer, bl.a. Fatboy Slim: Right here Right now (en sand klassiker), Pulp: A Little Soul, Beck: Lost Cause, Blur: Coffee and TV, R.E.M: Imitations of Life, Eels: Last Stop This Town, Supergrass: Pumping Up Your Stereo, Badly Drawn Boy: Dissilusioned og m.fl. Kender desværre ikke til nogle dvd-udgivelser med deres små humoristiske mesterværker. Pt. er de biograf aktuelle med "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy".

Se mere på: http://www.tongsville.com/cinemahtml/cinema.html. Her kan man se alle deres musikvideoer, reklamespots og andre kortfilm.

Check lige videoerne med Bentley Rythm Ace (B.R.A), de er fanme for sjove (advarsel - læs skøre) - ser ud til at de har en svaghed for stangtennis

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 01 September 2005 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

jonas Åkerlund har udgivet en DVD ( den er helt sort uden på coveret) med både hans musikvideoer, hans reklamefilm og nogen 'special projects' ( som man dog skal have røget hash for at finde interessante)
Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes