Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Lydløs PSU og Outlook Notifikation (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hanien
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 18 August 2005 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg er lige blevet færdig med at bygge min HTPC og til min store overraskelselykkedes det for mig.

Jeg har dog to problemer jeg skal have løst inden jeg er helt færdig.

PSU:
Jeg har en købt denne PSU:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=820132

Den skulle larme ca. 20 DB, men jeg synes stadig jeg er generet af "støjet" når jeg ser tv. Jeg har kort haft stoppet blæseren i PSU'en, hvilket gør maskinen helt lydløs, så jeg ville gerne finde en lydlød eller max 12 db Micro ATX PSU, men jeg kan simpelthen ikke finde en nogle steder, så er der nogen som kender sådan en?

Besked om ny mail:
Jeg vil rigtig gerne have besked når der er ny post på min POP3 server, men de almindelige Outlook Notifikation (den lille boks nede i højre hjørne) ligger sig bag MCE. Er der nogen som kender et program eller en add-in som giver Outlook Notifikation i MCE?

Glæder mig til at høre fra jer.

mvh
Jonas

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 August 2005 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft samme problem med støj men har løst problemet ved at fjerne PSUen fra kabinettet (under sofaen må den godt larme lidt
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Hanien
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2005 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
Jeg har haft samme problem med støj men har løst problemet ved at fjerne PSUen fra kabinettet (under sofaen må den godt larme lidt

Det er klart en løsning, jeg mistænker støjen kommer fra vibrationer i kabinettet, men ved det ikke.

dumb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 August 2005 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Køb en fanless PSU, så er det problem løst....de koster godt nok i omegnen af 1000,- 

De kan købes hos SHG, men også de fleste andre internet butikker

Til top Vis dumb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumb

Hanien
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2005 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

dumb skrev:

Køb en fanless PSU, så er det problem løst....de koster godt nok i omegnen af 1000,- 

De kan købes hos SHG, men også de fleste andre internet butikker

Det har jeg også tænkt på, men kan ikke finde dem som micro ATX

dumb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 August 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Sorry, så ikke lige at det var et Micro ATX kabinet du havde
Til top Vis dumb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumb

fez_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 18 August 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Hanien skrev:

PSU:Jeg har en købt denne PSU:<A style="TEXT-DECORATION: none" href="http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=820132" >http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=820132</A>

Den skulle larme ca. 20 DB, men jeg synes stadig jeg er generet af "støjet" når jeg ser tv. Jeg har kort haft stoppet blæseren i PSU'en, hvilket gør maskinen helt lydløs, så jeg ville gerne finde en lydlød eller max 12 db Micro ATX PSU, men jeg kan simpelthen ikke finde en nogle steder, så er der nogen som kender sådan en?

det er ikke <=12 dBA, men 14 har vel også sin ret (hvis man tænker på at den opfattede lydstyrke afair fordobles pr. 6 dBA) - kig på
www.vendur.no.. de har et par silenX micro-atx strømforsyninger der står listet til 14 dBA.

Hvis du køber en er jeg iøvrigt meget interesseret i at høre erfaringer med dem, da jeg flere gange selv har overvejet det.
Til top Vis fez_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fez_dk Besøg fez_dk's Websted

Hanien
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

fez_dk skrev:
det er ikke <=12 dBA, men 14 har vel også sin ret (hvis man tænker på at den opfattede lydstyrke afair fordobles pr. 6 dBA) - kig på
www.vendur.no.. de har et par silenX micro-atx strømforsyninger der står listet til 14 dBA.

Hvis du køber en er jeg iøvrigt meget interesseret i at høre erfaringer med dem, da jeg flere gange selv har overvejet det.

Supert!! Kan ikke finde nogle danske forhandlere, så jeg må ty til Norge, tak for hjælpen. Hvis jeg køber skal jeg gerne dele mine erfaringer.

Flerbizky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 21 August 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Hanien skrev:

fez_dk skrev:

Supert!! Kan ikke finde nogle danske forhandlere, så jeg må ty til Norge, tak for hjælpen. Hvis jeg køber skal jeg gerne dele mine erfaringer.

Køb du roligt fra Vendur.no - Yderst god service de 2 gange jeg har handlet med dem !..

/Steff
Til top Vis Flerbizky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flerbizky

Hanien
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt en 14 db Micro ATX psu i DK, den ligger til halv pris af Norge

http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/PSUATX3002.html

Er der slet ikke nogen som har kendskab til Outlook Notifikation i MCE? Er der ingen af jer andre der har behov for at få besked om ny mail i MCE?

ziphnor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 August 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Der er ingen grund til at købe en ny PSU, bare køb en ny blæser, flå den gamle ud og sæt den nye i. 80mm blæsere(jeg går ud fra at der ikke er plads til mere?) kan fås helt ned til 9-12 dba(vendur.no sælger SilenX fans som påstås at være mere stille end pabst, men ellers kan pabst købes mange steder i danmark).
Til top Vis ziphnor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ziphnor

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes