| Forfatter |
|
Bangersen Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 09 August 2005 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg står overfor at skulle købe noget lydudstyr, og overvejer at gøre det i Tyskland.
Jeg skal have fingre i:
2 stk. Technics Digital Turntable SL-DZ1200
1 stk. SH-MZ1200 4-channel DJ mixer
Jeg ved at der er forskel på elektronik-udstyr fra USA i forhold til Danmark. Det kører på en anden frekvens eller noget? Jeg er ikke helt inde i det.. Men et elektronik-produkt købt i Tyskland er vel det samme som et købt i Danmark eller hvad? Kan der opstå nogle problemer i det henseende eller mht. strøm-tilslutning?
Håber i kan hjælpe mig
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 09 August 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der vil ikke opstå elektriske problemer med udstyr købt i tyskland, de har samme strøm som os. Dog skal du huske, at du så skal til tyskland med grejet i tilfælde af garanti rep.
__________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
Bangersen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tak for dit svar.. Jeg har nu fundet en billigere pris i england. Kan jeg bruge udstyr der fra?
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 19 August 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bangersen skrev:
| Ok tak for dit svar.. Jeg har nu fundet en billigere pris i england. Kan jeg bruge udstyr der fra? |
|
|
Hej,
Mener jeg ikke du kan da de bruger 110v, hæng mig ikke op på det men jeg er næsten sikker.
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 19 August 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
England bruger 24o volt istedet for vores 230. Det meste udstyr kan bruges, men virker måske ikke optimalt, da det ikke får den rette spænding. Du vil have samme problem med garantien.
|
| Til top |
|
| |
Bangersen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, tak for hjælpen i 2! Så må jeg hellere købe det i tyskland for at være sikker
|
| Til top |
|
| |
hxpro Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 19 August 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bangersen skrev:
| Ok, tak for hjælpen i 2! Så må jeg hellere købe det i tyskland for at være sikker |
|
|
Hvorfor dog Tyskland, jeg har aldrig mødt en sælger af udstyr i Dk i mine 20 år som professionel discjockey, som ikke var villig til at lave en handel og så er der lige det med garantien er sgu da nemmere i Dk.
PS Technics'en er en fed maskine har selv 3, men sørg for at få dem med den seneste firmware.
Mvh
Hxpro
|
| Til top |
|
| |
Bangersen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hxpro skrev:
Hvorfor dog Tyskland, jeg har aldrig mødt en sælger af udstyr i Dk i mine 20 år som professionel discjockey, som ikke var villig til at lave en handel |
|
|
Virkelig?? Jeg har haft skrevet til www.disconetto.dk for at høre om et evt. tilbud.. De skrev tilbage: "Jeg kan på ingen måde følge med tyske tilbuds priser."... Kan du anbefale mig andre forhandlere? Jeg vil nemlig MEGET hellere bestille fra en dansk forhandler pga. det med garantien.
hxpro skrev:
PS Technics'en er en fed maskine har selv 3, men sørg for at få dem med den seneste firmware. |
|
|
Faktisk har jeg siden jeg skrev den første besked læst en masse dårligt om den digitale Technics og har nu besluttet mig for en Numark CDX.. Synes bare i forbindelse med dette spørgmål at det var ligegyldig information at jeg køber et andet mærke så derfor nævnte jeg det ikke i min forrige post
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 19 August 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Technicsén er i en helt anden klasse end numark. Hvis du køber Numarken tror jeg virkelig du bliver skuffet.
|
| Til top |
|
| |
Bangersen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
| Technicsén er i en helt anden klasse end numark. Hvis du køber Numarken tror jeg virkelig du bliver skuffet. |
|
|
Har du en digital Technics? Har du prøvet begge to? Technics er selvfølgelig i front på med de analoge turntables men mange steder på nettet anbefaler de Numarks CDX over Technics' SL-DZ1200
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 19 August 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, har leget med dem begge to. Technicen har en meget bedre "quality" feel.
|
| Til top |
|
| |