Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 14:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Cambridge P500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 15 September 2003 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg går lidt og tænker på at købe mig en effektforstærker. Så faldt jeg over en P500 på hifiklubbens hjemmeside. Min ide er så at købe 2 og så biampe mine fronthøjtalere... som er nogle Heybrook HB3 (fantastisk højtaler forresten!). Så den ene effektforstærker styrer diskanterne og den anden bassen.

På nuværende tidspunkt trækker jeg mine fronter med min surroundreciever, en Denon 1403. Jeg har fået af vide at man kan købe en adapter så jeg kan sætte effektforstærkerne på recieveren. Ingen problemer der!

Men så er det spørgsmålet kommer - vil det være en forbedring i forhold til min denon...? Eller skal jeg hellere se på nogle andre effektforstærkere.? Prisniveauet er omkring de 3.000kr og den skal være ny...

Håber I kan hjælpe mig!

MVH
Mads
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 September 2003 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Det vil uden tvivl være en stor forbedring. Med tiden kan du bare købe flere, så du kan nøjes med en surroundprocessor, for her er der også meget at hente.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 September 2003 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg hørt Cambridge P500 som triamping, det lød udemærket, men jeg syntes de mangler noget attak, der er ikke rigtig smæk i dem, og de styrer ikke bassen godt nok, hvilket giver slap bas, jeg ved ikke om de har sparet lidt på strømforsyningen på de ny "billige" modeller, traffoen er på kun 180 VA, det lugter lidt af muskelsvind, til de opgivne 2 x 65 W eller hvad ?.

mvh Gorm

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2003 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Hej Gorm
Nu skal du lige huske at sammenligningen går på en 1403, og i forhold til den, så er der ingen tvivl om at p500 vil give bedre lyd.

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 September 2003 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen<<Det lyder da godt nok. Det kunne være rimeligt fancy at have sådan 4stk stående! Hehe... Men har du nogle andre forslag? For enten skal det være en stereoeffektforstærker til ialt ca. 3-4.000kr, og så senere effekter til resten af systemet. Eller også så vil jeg købe mig en AMC Surroundeffektforstærker til 6.500,- på en gang...

Jeg kan bare bedst lide at købe tingene af flere omgange. Desuden så hører jeg mest stereo, og så vil sådan 2 cambridge nok være bedre end en surroundeffektforstærker...ik?

Gorm<<Hvilke højtalere hørte du dem på? Herybrookerne kræver ikke forfærdeligt meget til at trække dem, men Denonen er lige lidt for lidt.
Desuden, på hvilket grundlag evaluerer du dem på? Jeg ved godt at det ikke er det dyreste eller det bedste... Men som en 17 årrig dreng, så er der ikke lige penge til det helt store! Øv!

MVH
Mads

P.S. Jeg tror nok at mit indlæg til dig Gorm lød lidt "surt", det er ikke meningen, så læs det med et smil!
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 September 2003 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Hej Mads

Det er såmænd ikke for at ned gøre Cambridge P500, men jeg mener at der findes bedre alternativer i noget brugt udstyr i ca. samme prisklasse (3000 kr.), godt nok kun for en forstærker. Men jeg syntes du skulle købe en Cambridge P500, og så lytte på denne en uges tid, og er du så ikke tilfreds, kan du jo få pengene tilbage. Men jeg syntes stadigvæk den er for blød og tilbagelænet i lyden. Du spørger om hvilke højttalere jeg hørte dem på, jeg hørte dem på et par højttalere fra Peak-Consult, med Skaaning enheder i, og disse højttalere har jeg hørt på ved flere lejligheder, og de mangler IKKE attak med en OK (Nakamichi PA 7E) forstærker, her er de meget dynamiske og detaljerede, hvilket jeg syntes forsvandt lidt med de 3 triampede Cambridge P500. 

Jeg syntes ikke dit indlæg til mig lød surt Mads, jeg syntes kun det er godt du stiller dig kritisk overfor de anbefalinger og advarsler der bliver givet, da det jo i sidste ende er dig der skal lytte på udstyret, og derfor vil jeg da også råde dig til at bruge dine ører, og så låne noget udstyr med hjem, så du kan høre det i samspil med det udstyr du har i forvejen.

mvh Gorm

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2003 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Hej Mads

Umiddelbart kender jeg ikke noget der er bedre i prisklassen. Men hvis du rykker en klasse op vil en enkelt NADC270 (5000 kr.) lyde bedre end 2 stk. P500. Jeg mener også at Harman Kardon skulle have noget godt grej i denne prisklasse.

Yderligere en mulighed kunne være cyrus q-power ligeldes til 5000 kr. Den er dog ikke så effektstærk, men lyder rigtigt godt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes