| Sendt: 15 September 2003 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Med jer
Dette er ikke et forsøg på at starte en ny krig mellem Bent (medlyd) og andre at forumets gæve gutter...
Jeg vil blot vidergive mine egne erfaringer vedr. kabelskift på sådan en fætter.
Monteringen først. Afmontering forløb naturligvis hurtigt. Klargøring af kabler lige så. Men enderne af tonearmskablet var meget små u. 1cm over røret. Med en god lampe, en pincet og lidt tolmodighed gik det også. Ok finsihen er jeg nok ligeglad med så proppen sider ikke rigtigt... (i frygt for at lodningen ikke holder) Men det var bestemt til at komme til selvom det nok ikke er her man skal lave sit første loddeprojekt.
Glæden var dog hele forløbet værd. Jeg skiftede til noget sølgkabel fra Monaco (mener jeg) som jeg har købt hos Aage Nielsens eftf. (elektronikforretning) http://www.aanielsen.dk/kabsk0.htm til 44 kr. pr løbende monometer plus moms. samt stik fra Biltema til 26,90 for to. (søg på deres hjemmeside under:35-878). Dette er et superstik selvom der nok er mange herinde der vil tvivle.
Som jeg tidligere har skrevet har jeg meget gode erfaringer med dette kabel også mellem CD og forstærker. Jeg har prøvet en del kabler til sammeligning men ikke noget til en stykpris over 700 (det har jeg ikke anlæg til).
Lyden er blevet MEGET mere luftig, præcis, detaljeret og frem for alt klar! Ikke nogen skarp lyd som nogen sølvhadere måske kunne forvente.. blot en fejende flot lyd. Nu er der virkelig tale om rum og luft i ludbilledet. Bassen er strammet op. Der er simpelthend intet dårligt at sige om denne ændring.
Så hvis du er interesseret i en stor forbedring til små penge kan denne løsning klart anbefales. Jeg ved godt at egne "ændringer" ofte lyder bedre i ejerens øre. Men tro mig...det vil det også i dine. Om der så har været noget galt med min gamle kabler ved jeg jo ikke men jeg tvivler!
Thomas
|