Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 11:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Bullet Plug (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
guffi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Brokkehoved KSB

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 15 September 2003 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Hej !

Er der nogen som har erfaringer med Bullet Plug stik til signalkabler ? Jeg har tænkt på at terminerer mine MIT mi 330 Shotgun (Shotass som nogle også kalder dem, smag og behag), men kunne godt tænke mig at høre, om nogle af jer Hifi entusiaster har nogen erfaringer med hvor gode eller dårlige de er, og om de nu også har den store effekt, som der bliver skrevet de har. Sidst men ikke mindst, findes der 2 forskellige slags : kobber og sølv versionen, og så er mit spørgsmål igen. Ved nogen noget om det kan betale sig at investerer i sølv versionen som koster næste 3 gange så meget som kobber versionen ? Håber nogen ved mere om disse plastik stik end jeg gør.   Mvh Guffi
Til top Vis guffi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guffi

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 15 September 2003 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Du kan starte med at læse denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=1739 
Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 September 2003 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

He He Et emne som formodentlig viser sig at have samme effekt som en håndgranat. Personligt har jeg Bullets all the way !! Har stort set haft hvad der ellers findes tilgængeligt på markedet (naturligvis med visse undtagelser da nogle er så dyre at man nærmest skal spare op i årevis !!), men må sige at jeg har haft langt de bedste resultater med Bullets så fra min side kan de klart anbefales !!
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

guffi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Brokkehoved KSB

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 September 2003 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret Tonny !
Men hvad så med hensyn til om det skal være sølv eller kobber ?

Mvh Guffi
Til top Vis guffi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guffi

jonas hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 September 2003 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

hvor kan man købe de der Bullet-plugs henne (kunne være sjovt selv at lave en test)?
Til top Vis jonas hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonas hansen

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 15 September 2003 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

guffi skrev:
Tak for svaret Tonny !
Men hvad så med hensyn til om det skal være sølv eller kobber ?

Mvh Guffi

Tja det er jo en smagssag og en investeringssag !! Men forskellen er der helt sikkert, jeg har kabler i både sølv og kobber og foretrækker klart sølv. Den hørbare forskel på sølv og kobber, kommer efter min mening alvorligt an på det grej man kobler kablerne sammen med. Underforstået jo bedre grej jo større forskel. Men med i betragtning skal tages at SilverBullets koster det dobbelte !!

Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 15 September 2003 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

jonas hansen skrev:
hvor kan man købe de der Bullet-plugs henne (kunne være sjovt selv at lave en test)?

Ring til Hans, Indehaver af Artsound Tlf. 28198163 Han har dem i både sølv og kobber.

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 September 2003 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

www.lydgalleriet.dk fører dem også.
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Sendt: 15 September 2003 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Hej Guffi,

Jeg har efterhånden haft Bullet Plugs i et par år - startede med at købe et par sæt i Sverige (de kunne ikke fås i Danmark dengang).

Jeg startede med skifte nogle udmærkede og gedigne Monacor stik ud på mine Fletcher signalkabler (fra Lydbutikken). Forskellen mellem de udmærkede Monacor stik og Bullet Plugs'ene var stor - der kom simpelthen mere hul igennem hele vejen og flere detaljer slap ud. En vis opstramning af bassen hører også med, men min erfaring er, at den kan være lidt systemafhængig.

For at efterprøve ovenstående har jeg senere afprøvet to helt ens Fletcher kabler - det ene med Monacor-stikkene, og det andet med Bullet Plugs. Oplevelsen gentog sig. Jeg bruger nu Bullet Plugs over det hele.

Medmindre du har et super-duper high-end system, så glem alt om sølv-udgaven. Jeg har prøvet den op mod den "almindelige" kobber-udgave, og synes, at forskellen er minimal. Der er hovedsagelig tale om en meget lille forbedring i den allerøverste top, som man kun kan høre på de helt gode indspilninger - og med en rigtigt god diskantenhed. Hvis man skal klemme det allersidste ud sit anlæg (som i forvejen skal være rigtigt godt), kan de måske komme på tale.

Bemærk, at man skal være en lille smule forsigtig, når man skal lodde på stikkene (læs brugsanvisningen). Hvis man er det, kan man til gengæld sagtens lodde af og på flere gange, uden at der sker noget. Det er sådan set også den eneste lille ulempe, jeg kan komme i tanker om.

Lydmæssigt er Bullet Plugs de bedste phonostik, jeg har haft. Jeg vil ikke tøve med at anbefale dem. Flere bekendte har også prøvet dem og oplevet samme gode forbedringer.

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 15 September 2003 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

jonas hansen:

Der ligger en forhandler på Fyn, http://www.audiocompagniet.dk/ 

Jeg overvejer selv at prøve et sæt, så lad os høre dine erfaringer.

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 September 2003 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Har hørt forskellen mellem bulletplugs og wbt-stik på ens Supra kabler. Der er ingen diskussion. Bulletplugs er klart bedre. Musikken er klart bedre defineret og rummet åbner op. Anslag høres bedre og bassen ekspandere voldsomt nedefter. Sprødhed........ja man kunne blive ved. 

Enig med AKSA.

Varme anbefalinger.

mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 September 2003 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Hvilke kabler er egentligt monteret med bullet plugs??
Til top Vis Jonnravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonnravn

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2003 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Jonnravn skrev:

Eichmanns egne kabler benytter kobber-udgaven, og Jorma Designs nye high-end signalkabler benytter sølv-udgaven. Der skal nok være andre - har bare ikke set dem i DK.

Men - skift blot dine gamle phonostik ud med Bullet Plugs. Jeg tror såmænd man vil få en forbedring på selv meget billige kabler ... og det for sølle 300 kr.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2003 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Har hørt forskellen mellem bulletplugs og wbt-stik på ens Supra kabler. Der er ingen diskussion. Bulletplugs er klart bedre. Musikken er klart bedre defineret og rummet åbner op. Anslag høres bedre og bassen ekspandere voldsomt nedefter. Sprødhed........ja man kunne blive ved. 

Enig med AKSA.

Varme anbefalinger.

mvh

Jeg er enig med Dr. Lyd -det virker ! men jeg må indrømme at der lige skulle et par forsøg til før jeg kunne høre det.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 September 2003 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Enig med AKSA.

Varme anbefalinger.

mvh

Fuldstændig uenig - har ikke i laaang tid hørt værre.

mvh Steen Duelund

Til top Vis Duelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duelund

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 15 September 2003 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

jonas hansen skrev:

Du kan også handle lokalt. Få en snak med Søren Vittrup på www.audio-link.dk han har også kablerne de laver. De skulle heller ikke være så ringe endda!

Mvh.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2003 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Duelund skrev:
270961 skrev:

Har hørt forskellen mellem bulletplugs og wbt-stik på ens Supra kabler. Der er ingen diskussion. Bulletplugs er klart bedre. Musikken er klart bedre defineret og rummet åbner op. Anslag høres bedre og bassen ekspandere voldsomt nedefter. Sprødhed........ja man kunne blive ved.

Enig med AKSA.

Varme anbefalinger.

mvh

mvh Steen Duelund

Hæ, hæ, Duelund!

Ja, det er jo en del plastik i Bullet Plugs - det ved vi godt, at du ikke kan li'. Har også hørt, at BP'erne ikke gik så godt sammen med dit sølvkabel, men det var vel kobber-udgaven. Gad vide, hvordan det var gået med sølv-udgaven ... nå, lige meget, du kan jo ikke li' plastikken alligevel.

Men det kunne være spændende at lave to sæt hverdagskabler (som f.eks. Fletcher) med henholdsvis BP og dine stik (har hørt, at de også skulle være gode). Hvad er prisen for et sæt (4 stk.) Duelund-stik?

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Sendt: 16 September 2003 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Jonnravn skrev:

DNM.  http://www.dnm.co.uk/

Gammelt billede på deres side. De bliver leveret med BP i dag....

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 September 2003 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

mvh Steen Duelund

Hæ, hæ, Duelund!

Ja, det er jo en del plastik i Bullet Plugs - det ved vi godt, at du ikke kan li'. Har også hørt, at BP'erne ikke gik så godt sammen med dit sølvkabel, men det var vel kobber-udgaven. Gad vide, hvordan det var gået med sølv-udgaven ... nå, lige meget, du kan jo ikke li' plastikken alligevel.

Det var nu sølvudgaven, der blev lyttet til. Jeg modsat din opfattelse er fuldstændig åben for nytænkning, blot bedømmer jeg på ydelsen alene. Det blev derfor testet kun brugt i den ene side med det normale stik i den anden. Siden med dette nye stik lød forskrækkeligt. 

Men det kunne være spændende at lave to sæt hverdagskabler (som f.eks. Fletcher) med henholdsvis BP og dine stik (har hørt, at de også skulle være gode). Hvad er prisen for et sæt (4 stk.) Duelund-stik?

Aner det ikke, lageret et tomt og om nye kan skaffes vides ikke med sikkerhed. Det stik min version bygger på er udgået af sortimentet. Der søges efter det på Taiwan. Jeg har fået at vide at de er fundet, men derfra og til at háve dem i hænde er ikke altid det samme.  Vi får se. 

Til top Vis Duelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duelund

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2003 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Duelund skrev:

mvh Steen Duelund

Hæ, hæ, Duelund!

Det var nu sølvudgaven, der blev lyttet til. Jeg modsat din opfattelse er fuldstændig åben for nytænkning, blot bedømmer jeg på ydelsen alene. Det blev derfor testet kun brugt i den ene side med det normale stik i den anden. Siden med dette nye stik lød forskrækkeligt.

Aner det ikke, lageret et tomt og om nye skan skaffes vides ikke med sikkerhed. Det stik min version bygger på er udgået af sortimentet. Der søges efter det på Taiwan. Jeg har fået at vide at de er fundet, men derfra og til at háve dem i hænde er ikke altid det samme. Vi får se.

Hej Duelund,

Tjah, jeg bedømmer også kun på ydelsen, og her kommer Bullet Plugs altså ind som nr. 1, når det gælder phonostik. Sjovt nok er der rigtigt mange andre, der - uafhængigt af mig - mener det samme, men sådan er der jo så meget. Forskelle i lydfilosofi ...

Vil stadig gerne prøve dine stik, når/hvis det bliver en mulighed ...

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum