| Sendt: 10 September 2003 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
I går onsdag, hørte jeg for første gang en klasse D forstærker, da en af mine bekendte havde taget denne med, til højttalerlytning hjemme hos mig. Først var jeg lidt i tvivl om det nu også var godt, sådan at slutte en PWM forstærker til, når vi nu skulle lytte til den sidste kreation af de højttalere som jeg har bygget, men som sagt sluttede vi dog alligevel PWM forstærkeren til, da han nu havde den med. Lige i starten da PWM'ern var kold lød den lidt spidst, kold og ikke særligt tiltalende, men allerede efter et par timers opvarmning og tilspilning lød den faktisk rigtigt godt, lyden var letflydende og musikalsk, med fin præcision og en god opløsning, som klædte mine nybyggede, men dog tilspillede højttalere så godt, at vi var nødt til at slutte et andet sæt hjemmebyg højttalere til denne PWM forstærker. Også her afslørede PWM'ern sig som værende varm, musikalsk, letflydende, og med en god opløsning, samt med en veldefineret og god bas. Men jeg må jo nok indrømme, at vi ikke fik eksperimenteret med delefilteret til de nye højttalere, som jeg havde regnet med, men vi fik da heldigvis lyttet til en masse god musik.
mvh Gorm
|