Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Anmeldelser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 September 2003 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Anmeld en plade !

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 September 2003 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Er det et forslag????

Noget vi skal have på HIFI4ALL, eller????
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 05 September 2003 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 September 2003 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes det lyder som et godt foreslag, men bør der ikke så være nogle kriterier, såsom ingen kritik eller rygklapperi, kun anmeldelser. Samt flere retninger, såsom Rock, Jass, Pop og klasisk, så alle har mulighed for at se de anmeldelser de måtte ønske, og ikke bare en masse fyld.

mvh Gorm

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 05 September 2003 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Jeg kan nu godt undvære. Vi har en kategori, som handler om musik, alle kan da bare skrive alle de anmeldelser de lyster. Det er bare at gå i gang.

willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 05 September 2003 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

hvis der oprettes en separat sektion helliget anmeldelser så KUNNE der også indgå anmeldelser af hardware, altså udstyr. lidt a la hifimagasinet.com(sverige).

om det er optimalt ved jeg ikke, men nu foreligger ideen. for som Jack anfører, så kan man skrive anmeldelser i allerede eksisterende sektioner, det er måske bare ikke så overskueligt. til gengæld "drukner" vi ikke i kategorier :-)

personligt tror jeg nu nok at det kunne være smart med en "anmeldelser"- sektion. for overskuelighedens skyld.

mvh,

mikkel

Til top Vis willold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af willold

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 05 September 2003 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Det var for at samle dem ét sted. Som det er nu, ligger der lidt hist og her....

Tror ikke der er nogle der gider skrive om en dårlig plade....det skal være ren inspiration. Desuden tvinger det en at tænke lidt over musikken og "lege med den danske sprog".......

Vil selv gerne bidrage med nogle anmeldelser. Det kræver dog jeg er hjemme og kan høre pladen mens jeg skriver....

jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 05 September 2003 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Måske er ideen ikke så tosset med et opslagsværk. Med tiden, når der er mange anmeldte titler kan det være et sted, man lige kigger før nyindkøb.

Anmeldelserne bør ikke være lange, en kort spalte vil være passende. Lidt som i HF, et blad jeg læste for år tilbage.

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 September 2003 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Snupper ligeen snak med ADMIN - jeg synes nemlig det ville forrygende, hvis vi fik en sektion med pladeanmeldelser, som ikke skulle placeres i forummet. Ja, jeg savner det faktisk temmelig meget....

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 September 2003 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Det kunne da være en god idé med anmeldelser. Ikke kun at musik, men også af hardware. Jeg synes gentagne gange at folk skriver det samme om det hardware de har, selvfølgelig fordi de bliver spurgt, og i flere forskellige tråde. Det er da noget jeg selv godt kunne tænke mig.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Sendt: 05 September 2003 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Anmeldelser eller meninger om hardware har vi allerede en katagori til, der hedder "Mit HIFI". I stedet for at skrive det samme flere forskellige steder, kan man jo altid linke til den oprindelige tråd...

Musik køber vi lidt mere af - så'n i antal stk - så der ville det være rart...

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 06 September 2003 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

JA. Vi bør have en HIFI-discografi!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 09 September 2003 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Genesis

Selling England By The Pound - 1974

Selling England

"Can you tell me where my country lies?"
said the unifaun to his true love's eyes.
"It lies with me!" cried the Queen of Maybe
- for her merchandise, he traded in his prize.

- Med disse linier åbner Peter Gabriels krystalklare vokal, et af de flotteste album i den progressive rocks historie - og burde få de små hår til at rejse sig hos kendere...

"Selling E...." er desværre ofte overset. Står i skyggen af "The Lamb Lies Down On Broadway" (Gabriels farvel til Genesis), hvilket er synd, da "Selling E..." viser gruppen i absolut topform, med stor idé i de musikalske forløb. Hele potentiale bliver rullet frem. Fra de små melankolske akustiske forløb med Gabriels dramatiske nærmest grædende vokal ("Dancing With The Moonlight Knight"), til de komplekse storladne instrumentale passager med Tony Bank´s keybord og Steve Hackett´s sikre guitarspil ("Firth Of Fifth"). Det hele bundet sammen af Phil Collin´s ultrastramme og spektakulære trommespil og Mike Rutherford´s klippestabile basspil ("The Battle Of Epping Forest"). En musikalsk tour de force, der efterlader dig gispende tilbage...

Det er ikke nemt at hoppe ombord i den progressive rock, men med perler som dette album er det et godt sted at starte. For nyligt remasteret og genudsendt på både CD og 200gr. vinyl af Classic Albums, kan måske hjælpe en med til at holde styr på de svære komplekse passager.

Et blændende mesterværk, der tvinger en til at gå videre med Genesis og andet prog-rock. Der bliver ikke lavet musik som dette mere, men det inspirerer stadig voldsomt....

Saunter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Sendt: 09 September 2003 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Bryder mig ikke så meget om anmeldser. Er for det meste dybt uenige med de fleste anmeldser.

Samtidig har jeg en fornemmelse af at der er mange herinde der ville give en plade en dårlig anmeldese ud fra det synspunkt at den er dårligt indspillet og ikke efter om der er nogle gode numre på pladen.

Mvh. Saunter

Til top Vis Saunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saunter

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Sendt: 09 September 2003 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Saunter skrev:

Bryder mig ikke så meget om anmeldser. Er for det meste dybt uenige med de fleste anmeldser.

Samtidig har jeg en fornemmelse af at der er mange herinde der ville give en plade en dårlig anmeldese ud fra det synspunkt at den er dårligt indspillet og ikke efter om der er nogle gode numre på pladen.

Mvh. Saunter

Det er helt ok, men du kan ikke se bort fra, at der vil dukke nye navne og skiver op, som måske kunne fange din interesse. Hvis du er uenig med en anmelder, er det jo kun fordi, du allerede kender det produkt, der anmeldes.. eller ??

Vi er her fordi vi nyder musik og film, men samtidig interesserer og for det isenkram, der benyttes til at give os oplevelserne. Det skulle gerne skinne igennem en anmeldelse.

ADMIN og jeg arbejder på at lave en særskilt sektion til pladeanmeldelser på lige for med vores hifi anmeldelser, nyheder og artikler. ...

Følg nøje med, hvis du vil være pladeanmelder...

Saunter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Sendt: 09 September 2003 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Det er helt ok, men du kan ikke se bort fra, at der vil dukke nye navne og skiver op, som måske kunne fange din interesse. Hvis du er uenig med en anmelder, er det jo kun fordi, du allerede kender det produkt, der anmeldes.. eller ??

Vi er her fordi vi nyder musik og film, men samtidig interesserer og for det isenkram, der benyttes til at give os oplevelserne. Det skulle gerne skinne igennem en anmeldelse.

ADMIN og jeg arbejder på at lave en særskilt sektion til pladeanmeldelser på lige for med vores hifi anmeldelser, nyheder og artikler. ...

Følg nøje med, hvis du vil være pladeanmelder...

[/QUOTE]

Tror bare at jeg misforstod jeres opbygning med anmeldelses delen. Havde forstået det sådan at det var alle og enhver der havde mulighed for at anmelde sin plade. Og man derfor ville få  800 forskellige resultater.

Mvh. Henrik

Til top Vis Saunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saunter

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2003 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Hej.

Det lyder som en fantastisk idé!!

Måske man kunne lave en 'lyder lidt som...' - rubrik, så mindre kendte kunstnere kunne få en chance, for at blive lyttet til. Det er sgu tit man læser en kanonanmeldelse af noget, hvor man ikke en gang ved hvilken genre man bevæger sig i...

Bare en tanke herfra - go' arbejdslyst i red.!!

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Sendt: 09 September 2003 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:

Måske man kunne lave en 'lyder lidt som...' - rubrik, så mindre kendte kunstnere kunne få en chance, for at blive lyttet til. Det er sgu tit man læser en kanonanmeldelse af noget, hvor man ikke en gang ved hvilken genre man bevæger sig i... 

PRÆCIS !!
Jeg handlede engang hos en dansk internetbutik, hvor man kunne få forslag til andre kunstnere, hvis man havde valgt een. Jeg købte mig ludfattig og meget glad...

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 09 September 2003 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Sålænge det er er "lyder lidt som" og ikke genre-inddeling er er det OK. Det sidste vil lede til kassetænkning og fastlåsthed.
Jeg kender folk der hader traditionel Heavyrock af et godt hjerte, men gladeligt hører Faith No More.
Andre synes at jazz er noget frygteligt noget, mens Tom Waits' Nighthawks At The Diner er den fedeste skive i samlingen......

Just my $0.02

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2003 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
Sålænge det er er "lyder lidt som" og ikke genre-inddeling er er det OK. Det sidste vil lede til kassetænkning og fastlåsthed.

Fuldstændig enig!! Men man skal jo også passe på at det ikke bliver: 'Jeg kan også li'...' - så kunne jeg i hvert fald skrive en liste længere end enhver anmeldelse

På Amazon.com - I ved 'boghandleren' - har de en rubrik der hedder: 'Folk der har købt denne bog, har også købt...' - SAMTIDIG med at havebøger IKKE bliver anbefaldet i den okkulte afdeling - eller for den sags skyld under motor-jeg-skal-fandme-nok-selv bøgerne...

Det var mere noget i den retning jeg tænkte på - og så igen... Det er jo den bemeldte anmelder, som skal anbefale lignende kunstnere - men mon ikke folk kan finde ud af det?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes