| Forfatter |
|
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
| Sendt: 23 Marts 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle fordele ved upscaling med TheaterTEK og FFDshow når jeg kun har et 852x480 plasma?
Jeg har prøvet at sætte upscalingen til 1280x768 som jwg kører min desktop opløsning i, men det giver et forkert billede.
Så jeg har testet med upscaling x2. Men har lidt svært ved at se forskellen på det og med min normale Pioneer 470 afspiller.
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Savner sku lidt info omkring hvad den optimale opløsning skal være på et 852x480 plasma?
Jeg kører ud fra PC via VGa med 1280x768. Men hedder de fleste ikke 720?
Jeg er noget forvirret over alle de opløsninger oga hvordan jeg skal opnå det bedste billede.
Når jeg bruger FFDshow til resize hakker det alt for meget hvis jeg bruger andre metoder end simple resize. -Har ellers gået guiden igennem på http://htpcnews.com/main.php?id=ffdshowdvd_1
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis skærmens opløsning er 852x480 må det vel også være den korrekte opløsning at sende til den..??
Hvis du sender en højere opløsning, vil tv´et jo være nødt til at skalere ned igen, og så skal billedet gennem TO skaleringer, hvilket næppe kan være en fordel.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbm1 skrev:
| Er der nogle fordele ved upscaling med TheaterTEK og FFDshow når jeg kun har et 852x480 plasma? |
|
|
Pointen med en HTPC er at _undgå_ skalering i display'et. Derfor bør du sætte PC'en til at spytte de 852x480 ud som skærmen har, og iøvrigt kontrollere om det giver såkaldt 1:1 mapping - dvs. at skærmen ikke skalerer videre på billedet bagefter. Det kan du oftest se på om bogstaver på desktoppen står skarpt. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
men hvorfor står der i manualen at man skal sætte desktopopløsning til 1280x768 istedet forl 852x480?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt spørgsmål...
Mit bedste bud på det er, at manualen er skrevet til folk der IKKE bruger programmer som FFDshow, Powerstrip eller lignende og derfor måske ikke har muligheden for at vælge opløsninger der ikke er standard på ethvert grafikkort.
Og i så fald er 1280x768 vel nok et nogenlunde hæderligt alternativ, da 1280x720 (720p) er 1,5 gange opløsningen på dit tv, så der er tale om nogenlunde "runde" tal der skal nedskaleres.
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes altså det virker noget svært at forstå det her.
ALtså når mit plasma er et 852x480. Er der så ingen idé i at køre med højere opløsninmg end det? Hvis ja hvilken?
Hvis jeg eks. vil afspille en alm DVD film, hvordan skal den resizes for at få et optimalt billede? Og har det ingen betydning om jeg køre i destop 848x480 eller 1280x768?
Ang. Theatertek er der under advanced video settings nogle options der hedder: Use DVXA under acceleration og YUV mixing og full screen mode under VMR9 skal disse være slået til eller fra?
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 26 Marts 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbm1 skrev:
| ALtså når mit plasma er et 852x480. Er der så ingen idé i at køre med højere opløsninmg end det? |
|
|
Nej - dit tv kan ikke vise højere opløsning end 852x480. Sender du højere opløsning til den, vil det bare blive nedskaleret, hvilket betyder yderligere signalbehandling. Derfor er det optimale at sende den rigtige opløsning til den fra starten. I hvert fald i teorien, praksis kan nogle gange være anderledes...
mbm1 skrev:
| Hvis jeg eks. vil afspille en alm DVD film, hvordan skal den resizes for at få et optimalt billede? Og har det ingen betydning om jeg køre i destop 848x480 eller 1280x768? |
|
|
Jeg har ikke forstand på diverse software-indstillinger, men hvis programmet skifter opløsning ved afspilning, ligesom når du starter et PC-spil, så er desktoppen ligegyldig. Men de fleste programmer kører såvidt jeg ved i den opløsning desktoppen er sat til - det gør Theatertek i hvert fald i standard-indstillingerne. Igen, jeg ved ikke hvor meget der kan "pilles". __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |