Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 10:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Usb digital audio out (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kentp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Hej.

Hvis jeg gerne vil have et digital audio output fra min pc en notebook, kan man så købe et kabel  : usb til phone ?

eller skal noget andet udstyr til ??

håber i kan hjælpe mig

 

Til top Vis kentp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kentp
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

usb lydkort med digital udgang

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
kentp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

hov jeg må heller lige rette mit indlæg og komme med lidt flere oplysninger.  men tak jbl ti-5000 for dit svar

pc'en skal kobles til en Behringer Ultradrive pro dcx 2496 som bruger et digitalet ASE/EBU indgangs sinal

http://www.behringer.com/DCX2496/index.cfm?lang=ENG

Til top Vis kentp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kentp
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv ved at undersøge USB DAC markedet, og er her faldet over disse spændende produkter.

http://www.wavelengthaudio.com/Cosecant.html

 

 

 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

ehm jeg er ikke helt klar over præcis hvad du søger, men jeg har dette lydkort til salg: http://www.xs-sound.dk/data/products/optoplay/

Send en privat besked hvis det har interesse.

Nu vil jeg så afvente om jeg får skæld-ud for at denne post



__________________
Min hjemmebio
Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Jeg er selv ved at undersøge USB DAC markedet, og er her faldet over disse spændende produkter.

http://www.wavelengthaudio.com/Cosecant.html

 

 

 



















Ser da spændende ud! Men kan man ikke få en USB dac til lidt billigere penge? Jeg har nemlig ingen digital ingang på min forstærker,,,


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Du kan godt hive et analogt stereo signal ud af den via minijack, hvis det er det du mener.

__________________
Min hjemmebio
Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted
 
Coolzone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 246
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

kentp

DCX2496 har jo kun xlr ind og ud gange

jeg har selv DCX2496

Til top Vis Coolzone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Coolzone
 
per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Altså kan du både hive et digital signal ud via optisk eller et analogt ud via et høretelefonstik.

__________________
Min hjemmebio
Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Ja det kan jeg, men jeg har bare en brum sløjfe og vil derfor gerne bruge digi ud.



__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=113260

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=44282

Prøv at se om et af disse to evt. kunne være sagen..? Bemærk iøvrigt at den højeste samplerate i Cardbus versionen er den dobbelte af USB versionen.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Kig på M-Audio Transit USB  - kanon til digital overførsel - tillader DTS og DD.
Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh
 
per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:
Kig på M-Audio Transit USB  - kanon til digital overførsel - tillader DTS og DD.

Eh ja, det gør alle kort med spdif udgang vel?



__________________
Min hjemmebio
Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted
 
kentp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt lige en anden løsning til mig :

http://pcazeles.perso.cegetel.net/acxo.htm

Nogen der kender dette program ??

problemet er bare, at den ikke direkte kan spille cd'er, men man skal ligge musiken over på sin HD... øv

kender i andre programmer, hvor man kan styre filter samt evt. DRC og direkte afspilning af cd og dvd ?

Til top Vis kentp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kentp
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:

Martin_Kbh skrev:
Kig på M-Audio Transit USB  - kanon til digital overførsel - tillader DTS og DD.

Eh ja, det gør alle kort med spdif udgang vel?

Nej der er ingen garanti for et rent DTS, AC-3 passthorugh - masser af kort med såkaldt SPDIF piller ved signalet og din reciever kan ikke kende det. Der findes så meget bras på dette marked. Jeg testede kort over 3.000,- som ikke virkede til mit bio-formål. I alt 8 kort og fandt at følgende var vigtigt:

1. Skal være USB hvor der ligger AC-3 bitstreamen uberørt i rå form.

2. Skulle køre optisk for at undgå støj af enhver art. Du skal regne med at PC'en i sin konstruktion larmer og elektrisk støjer - hvis du anvender optisk AC-3 overførsel så slipper du for støjen/indblanding. Det kræver bare at du har en processor et andet sted end på dit lydkort.

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:
per_zk skrev:

Martin_Kbh skrev:
Kig på M-Audio Transit USB  - kanon til digital overførsel - tillader DTS og DD.

Eh ja, det gør alle kort med spdif udgang vel?

Nej der er ingen garanti for et rent DTS, AC-3 passthorugh - masser af kort med såkaldt SPDIF piller ved signalet og din reciever kan ikke kende det. Der findes så meget bras på dette marked. Jeg testede kort over 3.000,- som ikke virkede til mit bio-formål. I alt 8 kort og fandt at følgende var vigtigt:

1. Skal være USB hvor der ligger AC-3 bitstreamen uberørt i rå form.

2. Skulle køre optisk for at undgå støj af enhver art. Du skal regne med at PC'en i sin konstruktion larmer og elektrisk støjer - hvis du anvender optisk AC-3 overførsel så slipper du for støjen/indblanding. Det kræver bare at du har en processor et andet sted end på dit lydkort.
Den ripple der ligger på spændingerne inde i pc'en de ligger sig jo sådanset også oven i det optiske signal... Men man undgår self. støj der måtte ligge på stel osv. Men man må jo gøre op med sig selv om den optiske løsning er 2 ekstra konverteringer værd, men over længere afstande kan det da være en løsning...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:
Martin_Kbh skrev:
per_zk skrev:

Martin_Kbh skrev:
Kig på M-Audio Transit USB  - kanon til digital overførsel - tillader DTS og DD.

Eh ja, det gør alle kort med spdif udgang vel?

Nej der er ingen garanti for et rent DTS, AC-3 passthorugh - masser af kort med såkaldt SPDIF piller ved signalet og din reciever kan ikke kende det. Der findes så meget bras på dette marked. Jeg testede kort over 3.000,- som ikke virkede til mit bio-formål. I alt 8 kort og fandt at følgende var vigtigt:

1. Skal være USB hvor der ligger AC-3 bitstreamen uberørt i rå form.

2. Skulle køre optisk for at undgå støj af enhver art. Du skal regne med at PC'en i sin konstruktion larmer og elektrisk støjer - hvis du anvender optisk AC-3 overførsel så slipper du for støjen/indblanding. Det kræver bare at du har en processor et andet sted end på dit lydkort.
Den ripple der ligger på spændingerne inde i pc'en de ligger sig jo sådanset også oven i det optiske signal... Men man undgår self. støj der måtte ligge på stel osv. Men man må jo gøre op med sig selv om den optiske løsning er 2 ekstra konverteringer værd, men over længere afstande kan det da være en løsning...

Prøv bare at spørge rundt herinde hvor mange der har brændt relæer eller har relæer der står og klikker på forstærkeren netop på grund af spændingsforselle i stellen på PC'en. NB: Konverteringer digitalt sker der jo ingenting ved...nul og et er vel det samme nul og et i den anden ende...der er jo ikke tale og D-A-D.

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh
 
kentp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Coolzone skrev:

kentp

DCX2496 har jo kun xlr ind og ud gange

jeg har selv DCX2496

hej coolzone

hvad gør du med volume kontrol ?

4 kanals på udgangende ?

hvilket grej spiller den sammen med ?

Til top Vis kentp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kentp
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes