| Forfatter |
|
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey!
Jeg undrer mig over om der virkelig ikke er andre forhandlere end Hifiklubben af Dali Concept? Eller generelt andre Dali højtalere, fx. Blue.
Savner da lidt konkurrence med priserne ;)
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er fordi hfk er eneforhandler, ligeledes med cv, tact og B&W, denon og nad samt cambridge og thule...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, det er da ærgeligt at der ikke er noget konkurrence mellem forhandlerne så.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, man kan jo sige at Hifi-klubben har monopol på at sælge Dali højttalere. Til gengæld findes der jo andre højttalermærker end Dali  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
| det er fordi hfk er eneforhandler, ligeledes med cv, tact og B&W, denon og nad samt cambridge og thule... |
|
|
ja jeg ved det er en uvæsentlig detalje men Denon kan faktsisk også købes hos Audiosound __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige for at det ikke skal virke som om Klubben er nogen værre nogen: Dali er faktisk startet af Peter Lyngdorf, stifter af Hi-Fi Klubben og Audionord, og er altså Klubbens eget "husmærke". Det ville vist være meget mærkeligt, hvis de lod andre danske forhandlere sælge deres ting. I udlandet forhandles Dali gennem helt almindelige distributør- og forhandlernet. Og det er så også rigtigt at Klubben normalt (der er altså undtagelser) kun forhandler mærker, som de selv importerer og sælger direkte. Før man brokker sig alt for meget derude skal det lige siges at det var Audioscan (fra ca. 1973) og Danmarks Hi-Fi Klub (fra slut-70'erne, så vidt jeg husker), som nærmest alene var ansvarlige for at nedbryde prisstrukturen i den danske hi-fi branche, som var præget af enorme fortjenester, både i engros- og detail-led. For alt illustrere, kan jeg fortælle at en Sony Wmd-6C (walkman pro) kassetterecorder kostede 6500,- her i landet omkring starten af firserne, og kunne købes til 3000,- i London, hvor jeg købte min. Det var som protest mod de sindssyge priser at Poul Sauerberg og Steffen Frølich startede Audioscan dengang, med introduktion af Stax, Micro-Seiki, IMF, Luxman, Accuphase, Coral, Gamma, Nikko osv. Og Peter Lyngdorf hoppede så med på den bølge med Cerwin-Vega og NAD. Langt billigere mærker, faktisk, men han var altså i sidste ende dygtigere, og der kom jo også dyrere mærker ind hos Klubben. Og de kørte jo netop begge med "direkte-til-dig" salg, hvor importørleddet blev sprunget over. Og det kan nok være, at priserne var lave. Derfor stod folk jo også oven på hinanden for at købe i de to firmaer dengang. Næsten alle mærker, som kom ind fra branchen til de to firmaer faldt til halv pris eller lidt over. Det var noget, folk kunne forstå. Jeg ved godt at det er længe siden, og i dag har branchen så tilpasset priserne, så Klubben ikke mere kan siges at være så fantastisk billig. Audioscan blev jo opkøbt og nedlagt af Peter Lyngdorf i 1995. Men om ikke andet kan vi takke de tre meget opfindsomme og fremsynede folk for at vi idag kan købe vores elektronik til meget fornuftige priser, eller i hvert fald at vi kom til at kunne det en hel del år før internet og den slags nu har givet så stor gennemsigtighed at næsten kun moms og afgifter adskiller os fra resten af Europa hvad angår priser. __________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
kim olsen skrev:
| det er fordi hfk er eneforhandler, ligeledes med cv, tact og B&W, denon og nad samt cambridge og thule... |
|
|
ja jeg ved det er en uvæsentlig detalje men Denon kan faktsisk også købes hos Audiosound
|
|
|
jepper, og B&W ditto, men det er vist noget parallel import af en art.. det er jo før set med denon....
personligt vil jeg nok foretrække den "originale" forhandler (i det tilfælde at jeg ville købe denon..)
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange lande sælges Dali egentlig i udover Skandinavien??
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
Filmtossen skrev:
kim olsen skrev:
|
|
ja jeg ved det er en uvæsentlig detalje men Denon kan faktsisk også købes hos Audiosound
|
|
|
jepper, og B&W ditto, men det er vist noget parallel import af en art.. det er jo før set med denon....
personligt vil jeg nok foretrække den "originale" forhandler (i det tilfælde at jeg ville købe denon..)
|
|
|
__________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
Filmtossen skrev:
kim olsen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Klart! og i modsætning til hvad den gængse antagelse så kan man sagtens forhandle priser med HFK... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
| Hvor mange lande sælges Dali egentlig i udover Skandinavien?? |
|
|
så vist jeg husker sælges dali i ca 40 lande, hvilke må du ikke spørge om... så det er ved at være seriøst.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så med B&W? Hvem forhandler dem udover Hifiklubben og Audiosound?
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er nogen trøst så bliver Dali solgt nået dyre i udlandet eks. Dali Concept 10 koster 7998,00 Dkr for to, samme højttalere i sverige koster 11996,00 SEkr, så er det vist bare at gange med 0,83 så har du din pris i Dkr. 9956,00.
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
| Hvad så med B&W? Hvem forhandler dem udover Hifiklubben og Audiosound? |
|
|
Såvidt jeg ved er det kun HFK som sælger B&W...uagtet at Audiosound reklamerer med dem på deres hjemmeside..... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Luksus Bumsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu ikke meget B&W de sælger lige for tiden
http://www.audiosound.dk/index.php?action=show_products&am p;category=BW
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
| Okay, det er da ærgeligt at der ikke er noget konkurrence mellem forhandlerne så. |
|
|
Så længe at det er i samme koncern/kæde, kommer du ikke til at se en konkurrence på priserne internt i Hifi Klubben. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali sælges til mange penge i USA.
__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 16 Februar 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har du sandelig ret i. Jeg må med skam indse, at min "viden" ikke er opdateret på det punkt. Tidligere var det anderledes. Måske den ny prispolitik i klubben også har slået igennem her ligesom med priserne på ombytningsenheder. Da jeg arbejdede i klubben i slutfirserne var ombytpris for enheder yderst rimelig - nu virker de ofte grotesk dyre i sammenligning.
Tak for opdateringen.  __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |