Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 08:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Århus er blevet fattigere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 30 December 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Bag denne triste overskrift gemmer der sig kendsgerningen, at Music lukker sin butik i Frederiksgade...  En RIGTIG musikbutik er dermed væk fra byen. Luften var altid tyk af musikglæde derinde og personalet viste hvad de havde med at gøre og brændte for det!!!

At der ikke blevet solgt musik nok til at dække de nok høje huslejer man betaler for butikker i midtbyen er ærgeligt. Meningen var vist at finde nogle billigere lokaler et andet sted i byen, men hvad der er kommet ud af de planer skal jeg være usagt.

Men men... de fortsætter!!! Dog på http://www.imusic.dk/, Bestemt et besøg værd! Der er masser og de kan skaffe lige så meget hjem fra rundt om i verdenen. Succes'en på denne side er vist også kommet bag på dem...

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 December 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Det er jo den evige kamp mod nettet, hvis man ikke kan gøre det enten bedre på f.eks. udvalg eller pris, ja så må man pakke sammen. Hvorfor skal vi være kede af det? Jeg kan godt lide at købe de CD'er jeg skal have til under 100 kr. på nettet i forhold til 140 kr. i en butik hvor jeg selv skal ned og hente dem.

Hvad skal butikkerne så gøre for at holde sig i live? - gør f.eks. som Badstuerock i Århus, der får du noget som man ikke får på nettet: super vejledning og et udvalg man ikke ser andre steder.

Sørfer videre på iMusic som alle i andre

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 31 December 2004 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Det er jo den evige kamp mod nettet, hvis man ikke kan gøre det enten bedre på f.eks. udvalg eller pris, ja så må man pakke sammen. Hvorfor skal vi være kede af det? Jeg kan godt lide at købe de CD'er jeg skal have til under 100 kr. på nettet i forhold til 140 kr. i en butik hvor jeg selv skal ned og hente dem.

Hvad skal butikkerne så gøre for at holde sig i live? - gør f.eks. som Badstuerock i Århus, der får du noget som man ikke får på nettet: super vejledning og et udvalg man ikke ser andre steder.

Sørfer videre på iMusic som alle i andre

Jamen du har helt ret. Jeg har også købt langt over 100 skiver hos CDON og jeg kan simpelthen ikke forstå folk der køber CD'er til overpriser i specielt Fona, Merlin, Expert osv...

Men jeg kan bare godt lide atmosfæren i en musikforretning... men jo jeg lytter ofte til dem dernede og render hjem og k'ber dem på nettet!!!

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 December 2004 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Zanetti skrev:

Men jeg kan bare godt lide atmosfæren i en musikforretning... men jo jeg lytter ofte til dem dernede og render hjem og k'ber dem på nettet!!!

Jov det er rigtig rart at futte rundt og berører alle de dejlige covers, kigge i tilbudsbunker mv. Jeg tænker bare på om en enkelt af de forretninger der har lukket ikke stadigt var i live hvis de havde satset lidt på at få større omsætning ved lavere priser - så kunne de måske have solgt noget til de folk der kom og lyttede i forretningen.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 04 Januar 2005 kl. 04:15 | IP-adresse registreret  

Verdens største pladebutik skulle nu tilgengæld satse på Århus... nogen hvem der er tale om?

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Januar 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Verdens største? Virgin Mega Store?

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Ja det er lige godt sørgeligt at Music er lukket! Personalet havde en fantastisk viden og selv de yderste, mørkeste subgenrer kunne de altid snakke med om. Desuden kunne de bestille alt muligt eksotisk hjem, hvilket udbuddet på deres hjemmeside vidner om. Det er synd at kun de allermest mainstreamede og kedelige forretninger som Stereo Studio kan overleve i denne onde verden  Håber i den grad at Music får succes med deres onlinesalg, jeg vil i hvert fald bidrage til det!

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Jeg lavede en bestilling hos Imusic d. 08-12-04, og valgte under forsendelse "afhentning i butikken", da min bror, der bor i Århus, kunne hente orden for mig.

D. 22 dec fik jeg besked om at ordren var klar. Men den er lidt svært at hente når butikken er lukket...
Pengene er trukket, og jeg kan ikke komme i kontakt med foretningen. Jeg har forsøgt at maile 3 gange, og ringe men telefonnummeret eksistere ikke længere!

MEGET FRUSTRERENDE...!

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Januar 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Av, det var træls - har du prøvet at skrive til dem? - rigmeligt åbenlyst at den er gal.

Homer havde sikkert sagt : DOH!

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 08 Januar 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:

Jeg lavede en bestilling hos Imusic d. 08-12-04, og valgte under forsendelse "afhentning i butikken", da min bror, der bor i Århus, kunne hente orden for mig.

D. 22 dec fik jeg besked om at ordren var klar. Men den er lidt svært at hente når butikken er lukket...
Pengene er trukket, og jeg kan ikke komme i kontakt med foretningen. Jeg har forsøgt at maile 3 gange, og ringe men telefonnummeret eksistere ikke længere!

MEGET FRUSTRERENDE...!

Det kan jeg dælme godt forstå... jeg havde også et par forgæves ture ned til dem efter jeg havde fået af vide de var kommet hjem. Til sidst fik jeg det.

Men jeg kan i min vildeste fantasi ikke tro de er ude på at snyde dig. Butikken er jo lige lukket og situationen er vel noget forvirrende for dem i øjeblikket... men det er selvfølgelig ingen undskyldning for ikke at svare. Tror bare du skal blive ved... er sikker på de svarer på et tidspunkt.  

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2005 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Hej og dav.

Ja det er sgu en skam at Music lukker. Til gengæld skulle der dukke en TP-music op i stedet. Det er da trodts alt bedre en endu en expert, Fona og hvad vi nu ellers har nok af i byen.
Håber de satser lidt på Rock når de dukker op. Der er sgu efterhånden ikke meget spændende at finde i stereo kiosken!

God kamp og god rock!

Guldlossen.

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 08 Januar 2005 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

GuldLos skrev:
Hej og dav.

Ja det er sgu en skam at Music lukker. Til gengæld skulle der dukke en TP-music op i stedet. Det er da trodts alt bedre en endu en expert, Fona og hvad vi nu ellers har nok af i byen.
Håber de satser lidt på Rock når de dukker op. Der er sgu efterhånden ikke meget spændende at finde i stereo kiosken!

God kamp og god rock!

Guldlossen.

Nå det er dem der kommer.... har godt læst at en unavngiven ville komme til byen. Hvor skal den ligge???

Rock er altid velkommen!!!!

Kunne godt bruge en kæmpe udgave af det hedengangne Drejeskiven i Vejle!!!  Der var masser af musikglæde, men den er desværre også lukket efter Stereo Studio også invaderede Vejle...

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 08 Januar 2005 kl. 06:43 | IP-adresse registreret  

Stereo Studio er fin nok, hvis man går efter populærmusik, men så snart det bliver en smule speciel må de give op og så må man ud i de "rigtige" pladeforretninger, men dem får de jo efterhånden kvalt. CDON, CD skiven har også været med til dette, men det kan jeg langt mere acceptere for de har en masse. Det er sjælent CDON må give op overfor mine krav og ellers kan IMusic  og Rillen...

Jeg handler selv meget på nettet og specielt CDON har leveret masser af CD'er til mig, men der er nu altså alligevel noget over at stå med skiverne i hånden i butikken...

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Sendt: 08 Januar 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Jeg håber også han ligger vandret i et ordentlig flytterod, for jeg får heller ingen respons på mine mail. Nåede desværre ikke at hente min skive før forretningen var lukket, har desuden betalt for den 2 gange, så jeg er i hvert tilfald blevet 300 kr. fattigere.

Han kunne måske lige sende en mail til alle kunder om at der vil være orden i sagerne den og den dato, det vil være fint nok for mig.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 08 Januar 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Jeg ved at succen vedrørende deres hjemmeside er kommet meget bag på dem...

men det hjælper bestemt ikke at gøre som de gør nu!!!

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Zanetti skrev:
Det kan jeg dælme godt forstå... jeg havde også et par forgæves ture ned til dem efter jeg havde fået af vide de var kommet hjem. Til sidst fik jeg det.

Men jeg kan i min vildeste fantasi ikke tro de er ude på at snyde dig. Butikken er jo lige lukket og situationen er vel noget forvirrende for dem i øjeblikket... men det er selvfølgelig ingen undskyldning for ikke at svare. Tror bare du skal blive ved... er sikker på de svarer på et tidspunkt.  

Homer siger DO'H...!

Jeg tror bestemt heller ikke de forsøge at snyde mig... Jeg bor 150 km fra Århus, og det er lidt svært liiige at svinge forbi i ny og næ. Derfor bliver man så frustreret når man ikke kan stille noget op.

Som Bent L også skriver kunne det være rart med lidt respons på situationen. Jeg håber de snart får styr på stumperne, og butikken tilbage på sporet. Det er et imponerende udvalg, specielt i vinyl, og endda til meget gode priser... Det er helt sikkert en butik jeg fremover vil benytte mig af, når der kommer lidt mere ro på.

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Se senere indlæg

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Bent L skrev:

Hej Schrammelll

Så har jeg fået kontakt til imusic, det lader til han har haft server problemer, så det hele ser ud til at ende på den gode måde, der skulle komme en generel mail fra ham inden så længe, så der er ved at være styr på det, heldigvis for han har også et stort udvalg af LP'er.

Tak for oplysningen Bent, så kan jeg sove roligt igen...  

Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige været inde og kigge lidt på http://www.imusic.dk/, og er mega skuffet...! Hvis man bare ved en lille smule om musik, og de forskellige medier som det udkommer på for tiden, ja så syntes jeg det er for ringe at de har fex. DVD-Audio i kategorien MDVD (Musik DVD) sammen med musikvideoer på DVD... der er jo himmel og hav til forskel på DVD-A og DVD-V... Det har fex.  www.axelmusic.dk jo haft styr på længe...

Hvis man sælger noget på nettet, så bør man også gøre sig den ulejlighed at annoncerer varen rigtigt...Confused

Eller er det bare mig der stiller for høje krav... Embarrassed

Til top Vis Knudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knudsen

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 10 Januar 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Nu er det ikke fordi jeg skal forsvare dem, men de er jo relativ nystartet når det gælder e-handel... du kunne jo sende dem en mail med forslag...

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes