Emne: Hugoson, anyone? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
charliB Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der noen her som har erfaringer eller synspunkter, de ønsker at dele
omkring HiFi klubbens lavpris LCD mærek: Hugoson. Det synes at være
svensk med det originale motto: kvalitet, skønt design & lav pris
:)) Kan nogen mon være imod det?
HiFi klubben har netop en 27" model til 8000,- Er det et kup,
eller - som salig morfar sae: 'det billigste er altid for dyrt, min
dreng' - noet skod?
Anyone?
|
| Til top |
|
| |
phoegh Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2004
Status: Offline Indlæg: 113
|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig selv på det og du finder ud af at det kun er en PC fladskærm, som slet ikke kan matche et normalt LCD TV.
Det taber farverne hvis du ser på det fra siden eller nede fra eller oven fra. Efter min mening er der mange andre PC fladskærme som gør det bedre, men selvfølgelig skal du så køre det over din PC og have det nødvendige software/kort.
Jeg så på det i en HiFi klub og der blev jeg frarådet at købe det og istedet investere i et Thomson 27" LCD, som jeg er meget imponeret af - også designmæssigt slår det klart Hugoson.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
lcd er et farligt marked, noget er skod, noget er guld.... det afhænger bare ikke af mærke, men den enkelte model....
det eneste jeg synes var ok var et 22" nad. personligt er jeg meget skuffet over hvad philips og thomson har præsteret på området. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
phoegh Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2004
Status: Offline Indlæg: 113
|
| Sendt: 27 December 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig i at nad 22 " er godt, men også småt og derfor var valget let da der var tilbud på et Thomson 27 " med et lige så klart billede som nad 22". Ingen tvivl om at nad laver et godt LCD fjernsyn og større end 22 " - men prisen er for høj, selv om designet er flot.
Philips er en skuffelse og det gælder også Sony, som jeg havde forventet mig mere af.
Pioneer og Panasonic gør det godt i de større skærme, hvis man har råd til at betale prisen.
B&O er ikke til at komme i nærheden af prismæssigt og kvaliteten retfærdiggører ikke den høje pris, men designet er lækkert!
Thomson giver mest for pengene synes jeg
|
| Til top |
|
| |
HSM. Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk lige anskaffet mig et Hugoson 2712 (27" model til 8000,-).
Mit generelle indtryk af dette tv er, at her er lagt vægt på at levere et tv med mange muligheder (tilslutninger) og et billede i en rigtig god kvalitet. Det kan dog betale sig at gøre lidt ud af at indstille det til de forskellige lysforhold (dag/aften) i forhold til den indstilling tv'et kommer med, som er alt for lyst til min smag.
De indbyggede højttalere er ikke noget man skriver hjem om, men der er en linieudgang, lige til at sætte til forstærkeren.
Tekst-tv delen - tja, den er der. Den husker såmænd også 1000 sider, men det er ret primitivt. Man kan fx ikke bladre i undersider, men kun låse på en enkelt underside, og man kan ikke lave bogmærker. Af mystiske årsager ligger knapperne til betjening af tekst-tv under en skyde-klap på fjernbetjeningen, og knapperne er meget små.
Tv'et er heller ikke så dygtig til at finde ud af om en kanal sender i widescreen eller 4:3 - for det meste må man selv justere via fjernbetjeningen, men på nogle kanaler virker det. Så måske det er tv kanalerne der ikke kan finde ud af det, eller det er kabel tv der forstyrrer.
Menuerne er grimme men meget logiske - det virker som forventet. Næsten alle dagligdags indstillinger kan dog foretages direkte fra fjernbetjeningen. Det er iøvrigt ikke lykkes mig at finde den 4 cifrede kontrolkode til denne, så man kan anvende en universal fjernbetjening. Så hvis du har sådanne planer, skal din fjernbetjening desværre læres op.
Når tv'et anvendes til DVD sparkes der r*v. Det er simpelthen krystalklart billede - både via SCART og COMPONENT. Omend jeg har set større billeder, har jeg ikke set det bedre end det her - uanset pris. Den demo-opstilling der var i butikken gav mig dog ikke dette indtryk, men her havde man også koblet mange tv til samme videokilde, og det har nok forstyrret signalet.
Der er iøvrigt RGB og DVI indgang også, hvis man vil have en computer eller andre digitale kilder på i fremtiden. Når disse anvendes har man en gigantsik monitor til sin computer - i lige så god kvalitet som en rigtig LCD computer skærm.
Alt i alt: hvis man kan leve med lidt manuelle indstillinger når man ser tv, får man utrolig meget LCD tv for pengene.
|
| Til top |
|
| |
Sokr@tez Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 15 Februar 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
nice 
Overvejer den selv...
|
| Til top |
|
| |
Guardian Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
HSM.
Hvordan vurderer du kvaliteten ved normalt TV brug, fx nyhederne osv med normalt antenne signal? DR, TV2, TV3 osv.
Jeg har et gammelt siemens TV men det er ved at stå totalt af så jeg skal ha' noget nyt, men gider ikke betale for meget for et nyt TV. Så derfor havde jeg luret lidt på deres Hugoson. Der er iøvrigt lige kommet en ny model af deres 27", 2713. Den nye model koster desværre 10k kontra den tidligere med en pris på 8k.
__________________ Mvh
/claus
Min bio
|
| Til top |
|
| |
WamPyr Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 20 Marts 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg må blandet mig omkring den nye model 2713 Guardian snakker om til 10k, er der så forskelle man kan se, eller er det blot små detjaler som er rettet eller tilføjet, nogen som har set begge i funktion?
|
| Til top |
|
| |
teleplus Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har købt LG 26" i fona - 10K lige ud - fik 5 års garanti og vægop. inc i prisen.
Har længe kigget efter NAD 32" LCD fra HIFI klubben - men
finansminister (læs konen) ville ikke af med de 30K som vidunderet
koster. Så måtte jeg nøjes med mit LG TV.
Billedet er elendigt - fra TDC kabel TV. Om morgenen er kvaliteten
næsten 30% dårligere end om aftenen. Har set lidt golf lørdag morgen og
aften på Viasat Sport - to vidt forskelige oplevelser.
Så snart man skifter til DVD - så taler om et kanon flot billede. Startede
med en scart til 30.- - fik chok da jeg lånte en scart til 250.- - men
blev forelsket i mit tv med en RGB kabel til 500.- (tak til Mads for
lån  )
Hvis scart og rgb er godt -så er DVI helt fantastisk oplevelse.
Både min DVD (Denon 1910) og min PC giver utrolig flot og fyldig
billede. Med et par gode signal kabler, og en ordenlig receiver - så er
der tale om en mini hjemme bio.
Menuerne er overskulige, indtilling nem, text-tv er ikke eksisterende
(de reklamer med 10 sider - vi taler om maks 2 sider i hukkomelse).
Lyden er grim, OK til TV avisen og børnenes cartoon network - men lad være at se fil uden at bruge din receiver.
Design er utrolig flot, blanding af sølv/sort - næsten lige så flot som Thompson.
Masser af tilslutnings muligheder - 2x scart (med rgb), rgb, vga, dvi.
Fjernbetjening er helt OK, nem at holde i en hånd - lige tilpas til både højre/venstre arms brugere.
Alt i alt - en god start på min flad skærm brug - men så snart jeg
overtaler konen til NAD LCD/Pioneer Plasma - ryger LG til soveværelset.
|
| Til top |
|
| |
HSM. Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guardian >>
Det virker helt ok, men hvis man primært ser alm. tv bør man måske under alle omstændigheder købe et 4:3.
|
| Til top |
|
| |
Thunder Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har anskaffet mig et Hugoson 30" 3012 igår fra hifiklubben. Burde svare til 27" modellen som alligevel, nu kun, koster 1000 mindre.
( jubel .. fladt, stilet og høj score fakta  ).
Når jeg nu skal bedømme dette tv, så bliver det ikke med de samme øjne, som hvis jeg skulle bedømme min crt projektor.
Først og fremmest .. et væld af indgange "som er beskrevet på Hugosons hjemmeside" og faste højtt. i siderne som spiller mindre dåset end jeg havde forventet, men de fleste vælger vel også noget ekstern lyd, men til alm, brug er det fint.
Billedet fra den indbyggede tuner er langt bedre end det jeg så i butikken, kommer næppe som en overraskelse, og efter flere gange at have haft fat i indstillinger, så er jeg nået til et rimeligt flot resultat på de forskellige indgangskilder ( kan indstilles seperat, så man tager højde for de forskellige kilder .. bonus! ). Nu skal det siges at jeg har kabel tv og er ret heldig mhs. til et godt signal. Skarpt, lækre farver, ingen hakken som ved ældre 100hz tv, dog er der en smule slæb i dystre scener eller hvor det går rigtig stærkt.
Med selector sat til, så går man lige et skridt op, flere detaljer og mere crisp billede.
DVD ser utrolig skarp ud og bemærker næsten ikke lcd effekten.
Som comp. skærm .. tjaah, selvom jeg vidste det, så var det en fryd at se tekst i windåse, stå på skærmen så man tydeligt kan se hvad der står, fuldstændig som at have en kæmpe pc skærm, hvilket det jo på en måde er hehe .. nu bliver det sjovt at lege med htpc'en
Tv'et er købt med henblik på alm. tv kigning og skal slet ikke leve op til de kriterier, som f.eks min CRT projektor skal. Der er kun et sted hvor jeg nyder "biografen". Det er skønt at slippe af med 32" kassen jeg havde før og nyt legetøj er altid sjovt. jeg kunne have ventet et år mere osv. osv. men nej .. hoppede på vognen nu, og har ikke fortrudt det.
Eneste minus jeg har at sætte på det her tv:
Zoom funtionen af alm. 4:3 billede, som i dette tilfælde hedder "panoramic", er underlig. I midten af skærmen, ser billedet meget naturligt ud og ikke strukket fordi man har valgt at strække billedet mest i siderne, hvilket er helt naturligt da mennesket øje typisk fokusere på midtområdet af skærmen. Desværre giver det en effekt som et forstørrelses glas i siderne, ved hurtige bevægelser, og man bliver faktisk lidt rundtosset. Nogen vil så mene at det er irrelevant da de aldrig kunne finde på at mishandle et 4:3 billede ved at strække det, jeg valgte da også at købe tv'et alligevel. Bare ærgeligt med henblik på konsol spil osv., der er det rart med denne funktion.
Konklusion:
Ejer man ikke en projektor og vil man have en lille hjemmebiograf udelukkende med film kigning osv., så vil jeg anbefale et CRT, fordi de i denne prisklasse, vil være dette tv overlegent på billed og lydsiden. Er man ude efter noget sekundært, men stadig ønsker muligheder og crisp billede, og muligheden for at tilslutte en HTPC via DVI/VGA, så skal man helt klart springe på vognen og nyde funktionerne og pladsen i stuen
Håber jeg har beskrevet det ordentligt .. er ikke en ørn til disse netromaner hehe og jeg slap vidst godt fra at anbefale det, uden at træde "CRT" over fødderne ( da jeg selv holder meget af CRT  ) PS: Anbefaler en sidde afstand på minimum 2 meter.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|