| Sendt: 06 November 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg stødte på en cd en aften hvor jeg sad og roede rundt på internettet og hørte nogle korte lydklip fra den. Det lød jo egentligt rigtig godt så ned og låne den på biblioteket og nu bliver jeg nok nød til at købe den for den lyder rigtig godt.
“Sange fra 1. sal“ er et af de helt sjældne con-amore projekter i dansk musik. Initiativtager, producer, arrangør og musiker Boi Holm, blev i sin tid inspireret af DR2s enkle “pausefilm“ med Carsten Islingtons fængslende fortællinger på DR2 - og tænkte, at det burde også kunne laves enkelt med sangere og musik. Sangerne skulle således først fortælle en anekdote fra deres eget liv som introduktion og derefter synge en sang fra fortiden i en intim atmosfære (1. salen i en gammel fabrik - deraf titlen). Sakset fra nedstående link:
http://payload.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?AlbumId=221157
Det er en meget rolig cd som er meget akustisk præget. Jeg har sjældent hørt musikken og sangerne stå så tydeligt frem. En virkelig nydelse at kunne høre alle instrumenterne istedet for en blandet masse. Jeg kan virkelig godt lide Randi Laubæks fortolkning af Lay lady lay og Dictes version af Riders on the storm og så Allan Vegenfeldts version af After midnight.
Venlig hilsen Mir __________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|