Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Jamo surroundsæt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronnie99
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 19 August 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Ronnie99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronnie99

Eiberg
Branchemedlem
Branchemedlem
Expert, Fields

Bruger siden: 08 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 19 August 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

For 10000,- kan du få meget bedre lyd for pengene.

Ville føle mig taget i røven, set ud fra specs

Til top Vis Eiberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eiberg Besøg Eiberg's Websted

Ronnie99
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2004 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Og hvad ville I fortrække?

Dette system til 10.000 hvor der er DVD inklusiv? eller et komplet Dali Suite 1.7 (inkl. subwoofer) til 18.000?

Altså rent prismæssigt?

Hvis jeg går efter Suite 1.7-systemt, hvilken receiver ville I så foretrække at putte sammen med systemet? 

gummismo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 August 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Helt klart Dali Suite!! Ok det er dyrere, men du får her virkelig kvalitet!! Og det er ikke for at rakke dit Jamo system ned. Men jeg er enig i de andre brugeres bemærkninger. Du bliver snydt ved at købe et "plug'n'play" system som det der jamo system. Og 10K er en del penge.

Gå ned i Hifiklubben og lyt til Dali systemet. Det koster ikke noget. Og skal du have en receiver + dvd til, ja så løber det jo hurtigt op, men der findes også billigere højttaler systemer end Suite serien - og som med garanti spiller meget bedre en Jamo sættet. Prøv evt. BW DM300 serien i Hifiklubben. Det koster ca 12k inklusive en sub. Har hørt det og til film sparker det sublim røv. Og så har du 6k til receiver og dvd. Det kan du godt få noget rimeligt hæderligt til.

Bare et godt råd! I sidste ende er det din egen oplevelse og "gut-feeling" der skal afgøre det!

mvh

Gummismo

Til top Vis gummismo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gummismo

Ronnie99
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2004 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har allerede hørt Suite systemet i Hifiklubben Og investere i det på trods af prisen!

Men jeg er i tvivl om hvilken Forstærker/reciever jeg bør købe til højttalerne... Har I et foreslag?

SilverShadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 August 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Kig på denon 2805, skulle være rigtig god til prisen, den kan fås til 6400kr

Til top Vis SilverShadow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverShadow

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 20 August 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

hvad med pioneer AX3 ?

den koster dog 7.5k men jeg har hørt at den skulle være meget god, også sammen med dali suite.. bare kig indlægget i "mit surround" som hedder "dali og pioneer"..

Mvh Magnus
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted

Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 August 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Mener da absolut ikke han bliver "taget i røven" ved at købe det Jamo sæt. Sættet har fået udmærkede anmeldelser over hele linien, og husk nu på, at prisen på 10k ikke er meget for et udemærket komplet surroundsæt. Det er jo ikke et sæt der skal sammenlignes med "brugsens bedste" men derimod et ganske gedigent sæt i flot design til en ok pris. Dog fungerer det sikkert bedst i mindre stuer, men hvis dette er tilfældet, synes jeg da han skulle give det et lyt, om muligt.
Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

Ronnie99
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2004 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Men hvad med Jamo D 6PEX 6.1 kender I noget til dette system, det skulle være THX Ultra godkendt og koster i omegnen af 21000,-

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 August 2004 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Ja! Jamo D6 (eller D7) giver virkelig biograf for pengene! Det er dog ikke så godt til musik.

kfalken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 August 2004 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Jannick skrev:
Ja! Jamo D6 (eller D7) giver virkelig biograf for pengene! Det er dog ikke så godt til musik.

Lige mine ord.... Fremragende til biolyd men meget skidt ved musik...

ps mht. dali suite kan jeg varmt anbefalde dem.

mvh kfalken

Til top Vis kfalken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kfalken

G40driver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 August 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Køb dig en NAD T753 reciever, så går det ihvertfald ikke rent galt

Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
Til top Vis G40driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af G40driver

Luke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Hej Ronnie99

Hvad endte du i ??

Kasper_G
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 13 November 2009 kl. 01:54 | IP-adresse registreret  

Søgte også en "mindre" men effektivt højttalersæt. Og har netop købt et sæt Jamo D6 6,1. Første indskydelse ved lyt på enkelt højttaler var at de mindede lidt om mit gamle gamle B&O stereo fjernsyn (varm i den lave mellemtone) - Spillede her over en mellemklasse Sony reciver.

Opsætningen var lidt krævende, da jeg ikke havde plads til den 'klassiske 3 på stribe' opsætning. Hvilket bl.a. resulterede i at jeg valgte at sætte den tredje baghøjttaler bag fjernsynet - koblet til centerkanalen (via center-pre-out og ind i multizone :-)) giver mere tynde i lyden og en god fylde/spredning.

Hvad angår drivkræft testede jeg i et stereo setup LCR højtalerne (Left-Center-Right) med NAD C340 (2x50W i 8 ohm) både kraft-delen alene og med preampen og Acurus A-250 (250W i 8 ohm). De er opgivet til 180 W. Jeg syntes ikke det var specielt lækkert og der var ikke den store forskel?! Umiddelbart egner en lidt lysere forstærker sig nok også bedre til denne serie. Men sætter er nu koblet op på min NAD T765 (7x80W i 8 ohm) - der er mere kontrol end med den lille stereo NAD og så gør sættet sig bedre med alle højttalere koblet til. TARA-Labs prism omni kabler.
- Konklusion hellere en finere forstærker - ikke nødvendigvis så mange watt (alt efter lydniveau).

Jeg er i høj grad enige med de to herrer, der udtaler at sættet ikke er specielt egnet til musik men overtruffen til "biograf". Med det sagt, mener jeg at sættet egner sig fremragende til musik, der kan tåle "fylde" fremfor den kendte 'Cervin Vega stereo-mur'. Med musik-DVD'er altså multikanals musik er de okay. Især er det fedt med den baghøjttaler bag fjernsynet til hjælp for centeren.
Mine er placeret på reoler og det giver mere fyldig bund - som efter min mening er den ene af 2 udfordringer i lyden med dem. Få så meget bas-lyd ud af fronterne som muligt. Den anden er detaljegraden i mellemtone/diskant området. De har efter min mening tendens til at være lidt hårde i øvre mellemtonen og samtidig sssh i diskanten!

Subben er ekstrem! Jeg har flere gange justeret den til at yde sit minimale ellers lige en lille løft på level! I vores stue vil jeg gerne have lidt mere 50-120 hz eller mindre 20-40

OBS - LCR 89db 4 ohm (60*40cm), "BLR" 85db 4 ohm (40*20 cm), sub 15" 400W class-D (44*-44*46cm)

Til top Vis Kasper_G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper_G

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes