Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 17:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Köbe projektor ubeset? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Hey,

Befinder mig netop nu i Sverige, og havde i den forbindelse tänkt mig at se en Benq PE7800 og i bedste fald tage den med hjem... Nu er der bare det problem, at alle de forretninger jeg kommer i närheden af på vej hjem, ikke har den til demo, og kan af en eller anden grund heller ikke vise mig den för köb? Så er det store spörgsmäl. Tör jeg köbe katten i säkken? Det er jo en fordelagtig pris, det kan ikke benägtes, Matterhorn DLP for 15500DKR lyder som jo et röverköb...

En af butikkerne har Panny AE500, Sanyo Z2 og Hitachi TX100 til demo, men kan ikke lade mig se Benq'en... Kan jeg bruge de andre som reference? Jeg ved godt det er LCD projektorer, men alligevel... Hvis jeg kan lide billedet på dem, vil jeg så ikke höst sandsynligt väre tilfreds med Benq'en?

Håber virkelig i gider at hjälpe mig her, er lidt i vildrede!

Jeg tager afsted til Danmark i gen i morgen over middag, så jeg håber på hurtigt svar!

På forhånd tak for jeres hjälp!

Mvh. Kristian

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Krede :) skrev:

Hey,

Befinder mig netop nu i Sverige, og havde i den forbindelse tänkt mig at se en Benq PE7800 og i bedste fald tage den med hjem... Nu er der bare det problem, at alle de forretninger jeg kommer i närheden af på vej hjem, ikke har den til demo, og kan af en eller anden grund heller ikke vise mig den för köb? Så er det store spörgsmäl. Tör jeg köbe katten i säkken? Det er jo en fordelagtig pris, det kan ikke benägtes, Matterhorn DLP for 15500DKR lyder som jo et röverköb...

En af butikkerne har Panny AE500, Sanyo Z2 og Hitachi TX100 til demo, men kan ikke lade mig se Benq'en... Kan jeg bruge de andre som reference? Jeg ved godt det er LCD projektorer, men alligevel... Hvis jeg kan lide billedet på dem, vil jeg så ikke höst sandsynligt väre tilfreds med Benq'en?

Håber virkelig i gider at hjälpe mig her, er lidt i vildrede!

Jeg tager afsted til Danmark i gen i morgen over middag, så jeg håber på hurtigt svar!

På forhånd tak for jeres hjälp!

Mvh. Kristian

Det jeg har hørt om Benq´s projektorer er at de er rigtig gode til prisen. De største ulember ved dem er at pæren kun holder 2000 timer og at den indbyggede de-interlacer ikke er på højde med de bedste fra f.eks Faroudja. Det er derfor bedst at føde dem med et progressivt signal.

Om du vil købe projektoren ubeset, kan kun du selv svare på. Personligt ville jeg ikke købe en projektor til Kr. 15.500,- uden først at have set den i aktion. At se andre projektorer i aktion er naturligtvis irelevant. Iøvrigt finder jeg det besynderligt at butikken ikke demonstrerer projektoren, og jeg vil tilråde at du istedet handler over Internettet, da du jo så får returret på produktet.

Nwilan Glirt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Juli 2004 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke BenQ'en men hvis du aldrig har set en DLP maskine in action før, så skal du IKKE købe den. Du kan risikere at det bliver en uudholdelig oplevelse, hvis du er blandt de få? stakler som får hovedpine af DLP. Det er vigtigt at du checker om du er "DLP følsom" først

/Nwilan

Til top Vis Nwilan Glirt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nwilan Glirt

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 16 Juli 2004 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har storebror modellen 8700+

Den er fantastisk. Jeg havde før en Z2'er men blev for utilfreds med dens kontrast formåen.

Disse nye DLP maskiner har farvehjul der kører så hurtigt at men ikke ser regnbuer, eller i minimalt omfang. Jeg købte oprindeligt ikke DLP af samme grund, de "gamle" maskiner er for mig en stor regnbue.

Jeg mener at have læst at BOYE her på sitet har købt en 7800 og er meget tilfreds.

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Juli 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Hey,

Så er jeg hjemme igen - uden projektor

Jeg var inde ved forhandleren jeg havde mailet med, og det var mildest talt en blandet fornøjelse...

Det viste sig nemlig, at han slet ikke havde projektoren på lager - eller jo, bare et fjernlager Virkelig ærgelig misfortåelse, men han har efter min mening ikke udtrykt sig særligt godt. Da jeg spurgte ham direkte, om han havde nogen på lager, svarede han uden videre, at han havde masser på lager, og det på trods af, at jeg havde skrevet jeg ville komme forbi...
Nå, men nu jeg var der, kunne jeg lige så godt tage et kig på hvad han havde i butikken. Han havde en Hitachi TX-100 sat til en Pioneer DV-575 via component kabel, hviklet var et ret imponerende oplevelse. Virkeligt godt billede, den projektor smider af sig, men dog er jeg ikke så glad for dens sort niveau... Det var absolut ikke dårligt for en LCD, men brød mig bare ikke om at sort var mørkegrå i stedet for sort.

Derefter prøvede jeg en Sharp Z90 for at se om jeg var følsom over for regnbuer. Det er jeg ikke, hvertfald ikke på dens 5x farvehjul... Dog blev jeg dog noget forbløffet da han prøvede at bilde mig ind, at Z90 var udstyret med Matterhorn chippen lige som Benqen jeg var kommet efter, selvom det var åbenlyst at Z90 kun er 4:3 Men ok, ret skal være ret, og han undskyldte da også da han havde været ude at kigge i sine bøger, men det undrer mig bare at han ikke kan sine specs bedre...

Han hvade hverken Z2 eller AE500 som han ellers havde lovet, så jeg smuttede igen efter demoen af Sharp'en...

Jeg tror godt jeg tør at bestille Benq'en nu, når jeg har set både TX100 og Z90 i aktion. Jeg kunne lide sortniveauet på Z90 og så ingen regnbuer (med mindre jeg gik virkelig tæt på lærredet og flakkede mine øjne vildt rundt), hvilket taler godt for Benq'ens specs (samme hastighed på farvehjul og nyere billedchip)

Burde der være nogen grund til bekymring mht. Benq PE7800 nu?

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes