Forfatter |
|
Wendt Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 173
|
Sendt: 02 Marts 2025 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad var jeres indtryk af dette års Sound society? Det er nogle år siden jeg sidst har været til Hifi messe og jeg synes det var en opløftende oplevelse. Det var godt organiseret med de to hoteller, hvor der var god plads til udstillerne.
Flere virkelig gode set-ups, jeg har ikke helt sikker på hvad som var messens bedste lyd. JBL var imponerende med dyb dynamisk lyd. AudioGroup fremviste et forrygende lydbillede (og dynamik). Hos Prestige Audio kunne man høre hvad en Lampizator DAC og Zikra Audio pre kan gøre ved mikrodetaljer og klang. Helt fantastisk lyd. Audio Note UK var velspillende, men meget følsom ift hvor man sad. Jeg manglede mere fokus på vinyl afspilning og rør grej (som jo lyder bedst).
Bedste lyd for pengene var naturligvis hos Sound2Vision og Tophøj Teknik, fedt at vise hvad gammelt grej kan og at det stadig kan betale sig at reparere gammelt kvalitets udstyr.
__________________ Rør & horn
Mit setup http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=97807&PN=1
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4819
|
Sendt: 02 Marts 2025 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
7dage Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 02 Marts 2025 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes generelt at der var bedre lyd end tidligere år. En del besynderlige valg af demomusik, men det er åbenbart sådan det er.
Gode lydoplevelser: Topsound, Perlisten (selv om jeg synes der var skruet for meget op for subberne) og nogle italienske magentostater som
havde en super opløsning. Dynaudios nye aktive lille stander. Super lyd, og det endda i et meget stort rum. Dali, de har altså ramt noget med de
nye Core enheder. Der var flere andre som diskede op med god lyd. Dagens nedtur. Radiant havde jeg ventet meget af, men kombination af
meget dårligt valg af musik og dårlig opstilling så løde de mildest talt ikke godt. En skam fordi jeg er sikker på de kan lyde godt.
Savnede grammofoner, der blev næsten kun streamet.
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1839
|
Sendt: 03 Marts 2025 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv med en ikke optimal opstilling viste TAD højttalerne hos Topsound på fremragende vis en del af, hvad de kunne. Jeg har hørt dem i München i et stort rum, hvor de kom helt til deres ret, men spændende, at Topsound begynder at tage noget hjem fra TAD. Dynaudio havde bestemt fået gjort noget rigtigt, og der kom dejlig lyd ud af et sæt Confidence 20A, da jeg var inde hos dem. Technics præsenterede nogle bittesmå aktive højttalere, som leverede rigtigt fin lyd, og det var spændende at høre Genelec, hvor forskellen med og uden korrektion var slående. Helt generelt var lydkvaliteten hos langt de fleste udstillere væsentligt over, hvad man normalt oplever på udstillingerne. Udstillingens helt store overraskelse var en kabelproducent, som havde forsynet et tilsyneladende habilt anlæg med for 2,5 mio. af deres kabler (sådan læste jeg i hvert fald deres skilt) og lykkedes med at skabe udstillingens dårligste lyd __________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
Til top |
|
|
tdlarsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2016 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 03 Marts 2025 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha Havde jeg ikke lige købt mig et sæt Audiovector R1 Arrete ville jeg nok have kigget nærmere på Buchardt E50 eller Dali Epikore 3, der virkelig lød fantastiske begge.
Hos Lydportalen havde de sat en Cayin Jazz 100 rørforstærker til et par Martin Logan og det var virkelig også en god kombi.
Men for satan hvor er den musik der er på sådan en messespilleliste dog yachtrock og cafejazz af værste skuffe, men det må man så se bort fra.
Det fungerede super godt med de to forskellige lokationer.
|
Til top |
|
|
schlager Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 319
|
Sendt: 03 Marts 2025 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt nok var det de mindre højtalere der løb med min opmærksomhed i år. Vil særlig fremhæve Gato med Purifi enheder og deres helt nye diskant og prisen virker helt fair til ca 70 klik. Glæder mig til at få nærlyttet til dem i en test på et tidspunkt.
Andre har nævnt Dali Epikore 3 og jeg er absolut enig. Jeg synes at Dali med deres Epikore serie har ramt en fin balance mellem en meget ren, neutral og detaljeret lyd, med et suverænt lydbillede uden at blive analytiske, de har fat i noget i mine ører.
Focal, Technics og Dynaudio havde nye aktive design med og de leverede alle udmærket lyd i forskellige prisklasser.
Buchardt med Purifi (igen igen) var også et lyt værd.
Af større højtalere synes jeg at Silent Pound med deres cardioid constant directivity Challenger II spillede fint i et forholdsvis lille rum.
Radient Acoustics Clarity 6.2 havde desværre ikke styr på rummet og højtaler placeringen, hvilket kan undre når man tænker på hvilke kompetente folk der står bag. Nå men her i stuen spille de nu helt fint, så det skal ikke ligge højtaleren til last.
__________________ Horn må ha' synergy
|
Til top |
|
|
Audioguy Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2024 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 04 Marts 2025 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den klare vinder for mig var Genelec. Alt lød bare rigtigt i det rum.
Var skuffet over Radient Acoustics - det lød helt forkert.
Største joke til messen var de dyre kabler i flot indpakning som alle var tilsluttet en Harald Nyborg eltavle på gulvet i hjørnet.
|
Til top |
|
|
schlager Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 319
|
Sendt: 04 Marts 2025 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep Genelec, dem glemte jeg, aldeles overbevisende __________________ Horn må ha' synergy
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 04 Marts 2025 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes som sædvanlig der var langt mellem snapsene, hvilket jo nok også delvis skyldes svære vilkår ift. strøm og netværk, og ikke mindst at de spiller i større rum - med mere baggrundsstøj - end de er designet til.
Jeg mødte en tidligere kollega, som jeg ikke havde set i mange år, og som i mange år havde været væk fra hifi. Han sagde som det første at han syntes at lyden var for spids og mekanisk de fleste steder. Helt enig.
Buchardt-anlægget var faktisk det som jeg bedst vil kunne leve med i længden. Ikke super-opløst, men til gengæld ikke den der overdrevne fokus på stemmens strubelyde, som plagede de fleste anlæg. Og så var det oven i købet det billigste af de anlæg jeg hørte.
Systemet med Revival-ht'ere og elektronik fra Eversolo lød også ganske godt. Der var stadig lidt hårdhed i lyden, men ikke så meget som de fleste andre steder, og den kan nok elimineres i et hjemmesystem, hvor man kan optimere strøm og det digitale signal.
Det store JBL- og Mark Levinson-system lød som PA efter min mening. Faktisk har jeg hørt PA-anlæg der lød bedre.
Til gengæld lød det mindre sæt JBL-ht'ere med Arcam SA45 amp og streamer ret godt.
Musikken var rigtig nok noget værre hifi pling-plong de fleste steder. Meget sigende kom de i Revival-rummet til at sætte et stykke "rigtig" musik på, som jeg gerne vil have hørt mere af, men det skyndte de at få pillet af efter få sekunder 
|
Til top |
|
|
redwine Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 259
|
Sendt: 04 Marts 2025 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undre mig, havde ikke mulighed for at deltage i år, men synes den røde tråd igennem årene har været “god/bedst” lyd fra typisk
engelsk inspireret designs, såsom Audio Note, Harbeth etc.,. Er det gået helt af mode i jagten på mikrodetaljer eller?
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
Sendt: 05 Marts 2025 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
Sendt: 05 Marts 2025 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for link. Men godt nok ikke mange tilbagemeldinger fra besøgende omkring lytteindtryk osv. Det var noget sjovere i gamle dage...
Karsten
__________________ www.studiosound.dk
|
Til top |
|
|
soren Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 06 Marts 2025 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tør godt komme med lidt subjektivt.
Ringeste lyd var fra ovenfornævnte kabelproducent. Aldrig i mit liv har jeg hørt Dire Straits lyde sådan, og det var ikke godt. Knoflers vokal manglede ca. hele bunden, og opadtil var det vare hårdt, forvrænget og usammenhængende. Det var først senere, at jeg erfarede, at det rent faktisk var et dyrt setup med dyre højttalere og ledninger. Pinligt.
I skarp kamp om næstnederste placering var Haberth og Audio Note. Harberth vandt dog. Totalt usammenhængende og forvrænget opadtil. Udpræget kasselyd. Audio Note var bare "småt", udetaljeret, og igen en ny oplevelse af Dire Straits, hvor den stakkels trommeslager sad og slog på noget, der lød som en papkasse.
Macintosch havde glemt dynamikken og lydbilledet. Højttalerne var ikke direkte usammenhængende, men uden noget som hest engagement.
Audio Group lød som de plejer. Stort, usammenhængende og øretrættende.
For ikke kun at lyde som en gammel sur mand skal der selvfølgelig også være noget godt. Gato løb ubetinget af med den bedste lydoplevelse (for mig). Det lovede ret godt for det færdige produkt, og så til den pris!
Buchardt kom for mig ind som en nummer to. Der var en naturlighed som man ikke kunne finde nogen af de dyre steder, og i forhold til udseende, waf og pris var det godtnok lige i øjet.
Jeg var positivt overrasket over de små Technics højttalere, specielt efter der blev skiftet fra pladespilleren til streameren. Så åbnede de op og der kom et smil på.
Samme med Genelec, det var også ret godt. Radiant og Dali fik jeg kun hurtigt kigget forbi, begge højttalere uden tvivl betydeligt mere sammenhængende end alle de dyre.
På trods af, at det store JBL system ikke var neutralt fik jeg lyst til at drikke en masse øl. Det var også en god oplevelse.
Jeg kunne godt have ønsket flere gode lydoplevelser. Jeg var endnu engang rystet over den klare tendens til, at ved dyre ting er performance mindre betydende. Så længe det ser stort ud er det ligemeget, om højttalerene hænger sammen, og om der er masser af forvrængning eller mangel på dynamik.
Ovenstående er MIN oplevelse, og den kan være forskellig fra DIN. __________________ Naturlovene gælder. Om vi forstår dem er noget andet!
Meget af det du tror, du kan høre, er noget, du bilder dig ind. Lad bare være; det er rigtigt!
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 06 Marts 2025 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, men tiden var knap denne søndag når man skulle fra det mørke Jylland og hjem igen. Men vi nåede da at lægge ører til det meste og så maglede vi alligevel en del.
De bedste indtryk sf det vi nåede at høre.
Scanspeaks DIY ht fra Troels Gravesen ( hed 851 ) var i mine ører meget vellykket, Super sammenhængende, forvrængningsfri og dynamisk.
Systemet med Lampizator dac , Dyrholm kabler osv lød også godt. Dejligt stort lydbillede, organisk og musikalsk.
Gato lød også godt med de nye ht med bred baffel og purifi enheder. Lovende selvom det var en prototype.
Audio Group Denmark. Stor lyd med smæk på og en varmere soundstage end tidligere mere analystisk og mekanisk lyd.
En overraskelse for mig var faktisk Audiovector QR 5 SE på Arcam grej hos Costum Audio. Ganske sjovt og underholdende at lytte på.
De nye Dali Rubikore/ Epikore lød også godt. De har fat i noget rigtig godt med de nye optimerede enheder og tanker om lav forvrængning i Deres ht.
Hørte desuden Audiovectors nye Trapez som godt kunne et eller andet men 132.500,-/ sæt.
De små Devore ht hos AB Audio var sgu også gode og imponerede i det lille rum med hurtig og alligevel fyldig lyd fra det lille kabinet og 5 " bas.
Der var andre gode oplevelser, men i grove træk og min oplevelse.....
Værste lyd og skuffelse. Det store kabel træk med kæmpe ht og anlæg vist med røven til publikum. Føj hvor et prisskilt og lyden var virkelg ringe imo
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
redwine Forum Bruger

|
Sendt: 06 Marts 2025 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint overblik, er der en tendens til at aktive højttalere (i det mindste i den lidt dyrere del) nedprioriteres igen?
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 06 Marts 2025 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ikke sikker på at producenter er klar til den aktive bølge endnu og satser i det dyrere segment......men går det som med el biler og efterspørgslen stiger __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
redwine Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2025 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
Tak for link. Men godt nok ikke mange tilbagemeldinger fra besøgende omkring lytteindtryk osv. Det var
noget sjovere i gamle dage... Karsten |
|
|
Helt enig, gad vide om det var en success eller blot “ok”.
|
Til top |
|
|