Sendt: 09 Februar 2025 kl. 02:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj der. Jeg har også over de sidste 4-5 år udvidet min cd samling fra ca. 650 cd´er til nu straks over 1100  (farligt at gå på loppemarkede og i plade butikker, ja de findes endnu  ) Rippet til min NAs er det ca 670 GB data. Jeg har også rippet alle sammen over på min synology DS218+ server, og streamer de så via min YAMAHA WXC-50 streamer (opgradering på vej) Dog har jeg opdaget at nogle af cd´erne er "indspillet/ blevet rippet på en lavere volume end andre? hvorfor det sker ved jeg ikke.? har sat rip programmet til at rippe 1:1 og i samme volume. Jeg bruger min PC med internt blu-ray drev i, og ripper det med dBpoweramp pogrammet. let at bruge og ok billigt ca 300 kr i et engangs beløb. ikke noget med pr md. Har dog hørt fra en meget god kammerat der arbejder med lyd og billede hver dag, at man skal satse på et externt drev! ikke et indbygget. Fordi at windows godt kan finde på at lave lidt julelege med dine rips, hvis man altså ripper både film og cd´er. Har også rippet de fleste af mine film til min NAS. Jeg nyder godt af, at det er der på min NAS, mange fede numre man har glemt. Bruger også selv spotify til "hverdag", da de har flest nummer. Hvis du ikke har mod på at gi dig ud i en NAS server, så kig evt. på sådan en yamaha streamer, den er super fed. Eller en WIIM ULTRA eller en EVERSOLo A6 ME. alle 3 kan du nemlig sætte en SSD/USB stik til USB porten så slipper du for en NAS. Du kan også få en fed lille USB dims, der istedet for en aml. SSD altså en 2,5" drev ja så kan du sætte en NVME disk i den og så til USB porten på en af de 3 nævnte streamers. og den fylder ingen ting (som en stor tommelfinger, der har fået et slag med en muggert  ) Hilsen Bitnissen2
|