Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. januar 2025 | 09:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Spørgsmål om opdatering af setup Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thomasbchr1986
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2025
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2025 kl. 16:46 | IP-adresse registreret Citér thomasbchr1986

Hej med jer

Har et spørgsmål, som jeg håber I vil komme med jeres inputs til. I sidste ende ved jeg godt, at der ikke findes et rigtigt svar og det både
handler om personlige præferencer, budget og vurdering.

Jeg går op i god lyd på et "stille og roligt plan", hvor familiebudgettet også spiller ind.
Mit setup har siden ca. 2014 set sådan her ud:
Monitor audio silver 1 (højtalere)
Creek evolution 2 forstærker
Musical fidelity v-dac v. 2 + strømforsyning seperat.
Supra rca kabel eff-isl
Airport express

Min forstærker er nu stået af og jeg overvejer to veje:
Købe ny (brugt) analog forstærker, har fx set en creek evolution 50A eller anden tilsvarende fx nad osv. til noget der kan handles til en
fornuftig pris og så fortsætte med mit nuværende setup.

Alternativt har jeg overvejet nad c700 v.2 eller nad m10 v.2, hvor alt er bygget sammen.

Mine spørgsmål kan vel opsummeres i noget lignende:
1. Er den forstærkere min dac overlegen? eller er det mere airport express delen, der kommer til kort? Eller kan en ok analog forstærker
sammen med mit nuværende setup matche de nye nad forstærkere med streaming? Hvis jeg kan leve uden de multi-rums muligheder
bluesound i et apparat giver.
2. Hvis jeg nu valgte en løsning, hvor tilsluttede en bluesound til en analog forstærker bliver min dac så overflødig?
3. Har I andre forslag eller erfaringer med forstærkere (evt. også nævnte), som spiller godt sammen med monitor audios silver 1

Bedste hilsner
Thomas

Til top Vis thomasbchr1986's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomasbchr1986

Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Januar 2025 kl. 18:18 | IP-adresse registreret Citér Gekkofinger

Min erfaring er, at gå med en bedre streamer end din airport. Der mange om budet og til alle budgetter. Der er osse streamers med
DAC der fungere godt som forforstærker. Så på med en effekt og du er kørende. Men jeg er osse til separate enheder. Det er lidt en
jungle at vælge. Med separate enheder kan altid opgradere let. Billigt og hurtigt: Ny streamer og en ny brugt forstærker? Sener ny
DAC osv......
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger

kevin123
Branchemedlem
Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk

Bruger siden: 09 April 2016
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Januar 2025 kl. 19:11 | IP-adresse registreret Citér kevin123

Du har hvad man kan kalde best køb i pris klassen . Din Creek Evo 2 , er faktisk pænt god , har selv en , jeg har også den dac du har , samt
vpsu som passer til . Den dac bruger jeg til min Primaluna prolog permium integrated og den er rigtig god . Min Creek bruger jeg i stuen til at
trække mine Mission Freedom 5 og den gør det rigtigt godt , så du kan sagtens anskaffe nogle bedre højtaler , selvom at dine Silver gør det
pænt.

Jeg bruger ikke stremer ikke meget , så der kan jeg ikke rigtig anbefale noget bedre.
Til top Vis kevin123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kevin123

Per2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2024
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Januar 2025 kl. 19:16 | IP-adresse registreret Citér Per2

Creek er ok lyd og Nad vil klart være en downgrade.
Som andre, signalkilden er vigtig, optimer den og gå ud og lyt på Naim, Rega eller Exposure forstærkere.
Til top Vis Per2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Per2

thomasbchr1986
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2025 kl. 20:50 | IP-adresse registreret Citér thomasbchr1986

Tak for jeres svar - det er pænt af jer.

Jeg er stadig lidt usikker på om man kan tilslutte en streamer og stadig bruge v-dac 2 eller om det ikke giver noget? For der sidder vel en dac i
alle streamerne? Eller kan man køre optisk fra en musikstreamer og så hen i min dac? Eller overvurderer jeg V-dac?

Ud fra det I skriver, så overvejer jeg en analog forstærker og så evt. tilslutte en bluesound node 130 eller 132 eller måske node icon 530.
Da jeg hører jer sige, at en analog forstærker stadig er at foretrække, hvis man kan leve med at enhederne ikke er samlet i en boks.

Thomas

Til top Vis thomasbchr1986's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomasbchr1986

Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 02 Januar 2025 kl. 21:33 | IP-adresse registreret Citér Jens Mortensen

Nogle streamere har indbygget DAC, og andre ikke. Innous kan klare begge. Forskellige streamere har forskellige udgange. Selv har jeg en
Innous Zenith mk. 3 uden DAC, og den har USB-udgang og fungerer fint med min Primare Pre60. En Innous Mini, tror jeg den hedder, har
egen DAC. Jeg har ikke erfaring med andre streamere.
Mvh
Jens
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen

thomasbchr1986
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2025 kl. 11:51 | IP-adresse registreret Citér thomasbchr1986

Hej igen og tak for feedback

Ville I sige, at en arcam sa20 forstærker er klart at foretrække over creek 50A?

Jeg ved godt førstnævnte har indbygget dac, som måske endda overgår dem der sidder i bluesound node modellerne som jeg tror jeg kommer
til at vælge som streamer.

Har læst mig til at begge skulle lyde ret godt med monitor audios højtalere, som jeg jo har.

Thomas

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Januar 2025 kl. 00:36 | IP-adresse registreret Citér gasolin

Måske en Audiolab 6000A

Ved ikke hvor meget der er i vejen med forstærkeren, men den har preout så du kunne i teorien bruge en effektforstærker

Kommer an på om det vil virke

Har du overvejet at få undersøgt hvad det koster at få den lavet ?
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Hvis du vil besvare dette indlæg skal du først trykke log ind
Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum