Forfatter |
|
kassoe Forum Bruger
Bruger siden: 18 Oktober 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 28 November 2024 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lytter til DR via Roon. Har tidligere benyttet Sonos. I forbindelse med, at Roon har haft dårlig håndtering af streams fra DR, har jeg haft kontakt med DR Brugerkontakt. Tidligere lå URL'er for alle DRs kanaler oplyst på en serviceside på dr.dk. Den forsvandt. Indtil for nylig kunne de fiskes ud af html-koden på DRs website, men nu ser det ud til at de er konvoluteret ipå en måde, så de ikke længere kan aflæses.
Undervejs i dialogen har jeg fået oplyst følgende: "DR har besluttet, at vi ikke længere tilbyder brug af vores kanaler på 3. part platforme, men henviser til at bruge DR Lyd."
Er der andre, som er opmærksomme på denne problematik? Som jeg forstår det, betyder det, at DR fjerner mulighed for at streame de kanaler på alt andet end websitet dr.dk og app'en DR Lyd. Det vil berøre alle, der benytter fx Roon, Sonos og Bluesound - og der er sikkert en masse andre platforme, jeg ikke kender.
|
Til top |
|
|
yahooboy Forum Bruger
Bruger siden: 18 Maj 2009 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 130
|
Sendt: 29 November 2024 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kassoe Forum Bruger
|
Sendt: 29 November 2024 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak yahooboy. Ja, indtil videre er det muligt at finde alle DRs streams. Men hvis DR indfører at afskære brugen på 3. parts platforme, kan det gøre livet bøvlet for mange. Jeg ved ikke, om det faktisk er teknisk muligt at hemmeligholde en streams URL. Som jeg skrev, har DR så vidt jeg kan se, allerede fjernet muligheden for at aflæse dem i html-koden på dr. dk.
(men siden svarer ikke p.t.)
|
Til top |
|
|
yahooboy Forum Bruger
Bruger siden: 18 Maj 2009 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 130
|
Sendt: 29 November 2024 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis en stream skal kaldes til en html side. Vil man altid kunne finde streamen i kildekoden.
|
Til top |
|
|
ChrJ Forum Bruger
Bruger siden: 13 Februar 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 29 November 2024 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du forsøger at oprette en URL i 'My Live Radio' under gruppen 'My Library' i ROON.
Prøv i stedet for at klikke på 'Live Radio' under gruppen 'BROWSE.' Her kan få alle DR-lydkanaler frem ved at søge efter dem. Det kan jeg i hvert fald.
|
Til top |
|
|
kassoe Forum Bruger
|
Sendt: 29 November 2024 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ChrJ, ja - jeg er med på radio stationer kan findes, som du beskriver. I Window app'en er der også en "filter"-funktion, så man kan begrænse det viste til fx DR stationer. De er der dog langt fra alle sammen. Jeg har ift. Roon været omkring URL'erne og "My LIve Radio", da der gennem længere tid har været bøvl i Roon med DR-streams med høje bit rates, som spilles 30 min forsinket og ofte de samme 30 min. i sløjfe. Via URL'er kunne jeg manuelt vælge lavere bitrate.
Aktuelt er de DR-kanaler som findes under menupunkt "Live Radio" med lavere bit rate lagt ind af Roon. Man kan forvente at Roon ændrer dem tilbage til højere bit rates, når de har fået fikset problemet, som ligger i deres regi.
Suppport sagen hos Roon ligger her: https://community.roonlabs.com/t/intermittent-issues-with-da nish-radio-streaming-quality-30-min-delay-hls-stream-ref-soi 0fp-ticket-in/282745/28
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger
Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 30 November 2024 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.
Er det derfor jeg ikke kan få P4 til at afspille på min gamle Vortexbox? Og at 'Fonk! Det er podcast' ikke virker?
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
kassoe Forum Bruger
|
Sendt: 30 November 2024 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Præsten, det er ikke sikkert, at det er forklaringen på det problemer, du oplever. For nuværende spiller div. program streams i hvert fald via Roon og fx https://fmstream.org. Jeg venter på svar fra DR Brugersupport, som jeg har bedt om en mere præcis forklaring på, hvad det betyder, at de ikke længere tilbyder brug af DRs kanaler på 3. part platforme, og hvem der har besluttet det. Jeg kan dele svaret her, når det dukker op.
|
Til top |
|
|
kassoe Forum Bruger
|
Sendt: 10 December 2024 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fulgte op med yderligere forespørgsel hos DR. Det viser sig, at beskeden om, at DR ikke længere ville tilbyde brug af vores kanaler på 3. part platforme, var forkert. "Nogen" havde givet den forkerte besked til den person, jeg havde korrespondencen med. Undervejs har jeg fundet ud af, at URL'er til streams relativt nemt kan findes ved fra https://www.dr.dk/lyd at klikke på F12 og se under faneblad "Network" for et givet link til en af DR kanalerne (her beskrevet ud fra interfacet i Firefox).
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger
Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 11 December 2024 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåh, det var dejligt.
Jeg har også fundet ud af hvad der sker hos mig. TuneIn er begyndt at spille en reklame inden den afspiller den valgte radiokanal (feks P4), og så fanger
den ofte ikke streamen bagefter, og jeg må prøve igen. Podcasten kan jeg stadig ikke få til at virke. Tror jeg anskaffer en BT streamer.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
Dalgas Forum Bruger
Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 795
|
Sendt: 11 December 2024 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
kassoe skrev:
Jeg fulgte op med yderligere forespørgsel hos DR. Det viser sig, at beskeden om, at DR ikke længere ville tilbyde brug af vores kanaler
på 3. part platforme, var forkert. "Nogen" havde givet den forkerte besked til den person, jeg havde korrespondencen med.Undervejs har jeg fundet ud
af, at URL'er til streams relativt nemt kan findes ved fra https://www.dr.dk/lyd at klikke på F12 og se under faneblad "Network" for et givet link til en af
DR kanalerne (her beskrevet ud fra interfacet i Firefox). |
|
|
Dejligt - så kom jeg i julestemning igen
|
Til top |
|
|
thomas f Forum Bruger
Bruger siden: 03 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 182
|
Sendt: 11 December 2024 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kassoe skrev:
Jeg fulgte op med yderligere forespørgsel hos DR. Det viser sig, at beskeden om, at DR ikke længere ville tilbyde brug af vores
kanaler på 3. part platforme, var forkert. "Nogen" havde givet den forkerte besked til den person, jeg havde korrespondencen med.Undervejs har
jeg fundet ud af, at URL'er til streams relativt nemt kan findes ved fra https://www.dr.dk/lyd at klikke på F12 og se under faneblad "Network" for
et givet link til en af DR kanalerne (her beskrevet ud fra interfacet i Firefox). |
|
|
Hmmm - hvordan mon man finder URL på MS Edge?? __________________ VH Thomas
|
Til top |
|
|