Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. januar 2025 | 09:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Delefileter til B&O højtaler Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lillemig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 20 November 2024 kl. 19:38 | IP-adresse registreret Citér lillemig

nu får jeg sikker huk og mug for det her opslag.

har før for mange år siden spurgt et par steder om det samme. det gør man ikke og det er det ene og det andet galt. men har 2 stk. ( 1 sæt) B&O beolab 8000 der er blevet brugt til dele. de er fra 1991 og selv forstærker delene og andet var i dårlig stand. så de stod bare der uden andet en selve højtaleren.

men hvorfor kan de ikke bruges til noget og mangler et delefilter. der er højtaler og kabinet og det hele. prøvede og tage et delefilter fra et andet sæt 2 vejs gulv højtaler fra noget der i forvejen bare var noget billigt noget. satte det til og det lyder jo ganske fint.   

men hvad sker der ved det???? ødelægger man højtalerne eller delefilteret eller forstærkeren??? der ligger 8 OHM på ledningen hvor man tilslutter forstærkeren.

men hvad kan man ellers bruge eller kan man bare forsætte som man gør og sætte det delefilter ind og bruge det. eller hvad kan man gøre. har bare prøvet og ligge det ind skrue det hele sammen og ledningen ud gennem hullet hvor de originale stik sidder. lidt svært men det lykkedes.

det er da fint de bare kan bruges sammen med en alm. forstærker i stedet for bare og stå og blive støvet i et hjørne. selve højtalerne virker jo ellers fint.

så prøver så her
Til top Vis lillemig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lillemig

Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 November 2024 kl. 22:08 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

Umiddelbart har du jo løst opgaven. Højttalerne spiller.
Om du kan ødelægge noget - tja - en for lav delefrekvens øger belastningen af diskantenheden.
Det jo sådan, at et delefilter konstrueres som det sidste, specifikt til de anvendte enheder. Så det er jo nok det nogle har mugget
over når du spurgt og forklaret dig.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted

lillemig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 November 2024 kl. 19:46 | IP-adresse registreret Citér lillemig

jo. jeg ved det er noget mere avanceret en bare og sætte et tilfældigt til. men kan ikke finde ud af og regne det ud så derfor prøvede jeg bare i held om det virkede. ville bare lige vide hvad der sker. skulle diskanten gå er det jo rigtigt ærgerligt. men bare forsærkeren ikke går. så må jeg se om det virker i længden.

det var nogle forholdsvis små enheder der sad i de gulvhøjtalere så tænkte. små til små. men må sige jeg nok får en hel del mere ud af de beloab 8000 en de andre gulvhøjtalere der rungede og faktisk ikke lød særligt godt. var et eller andet eltax.

det er da også rigtigt synd og gøre sådan ved de beolab 8000. men de er blevet brugt til dele. det der kunne bruges. de var fra 1991 og den ene var totalt smurt ind i det skum og den anden var ophænget totalt ødelagt. tror den er blevet tabt eller noget. ser umiddelbart godt nok ud men inden i var det hele bare knækket helt i stykker.

havde også noge beolab 4000 hvor den ene forstærker hyllede og Ovevejret om det skulle gøre ved dem. dem havde jeg så gemte og senere lykkedes det og finde en hvor forstærkeren var intakt.

Til top Vis lillemig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lillemig

Hvis du vil besvare dette indlæg skal du først trykke log ind
Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum