Forfatter |
|
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1556
|
Sendt: 02 November 2024 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en NAD D3020 forstærker til brug ved computer/kontoret. Dens overflader på begge sider er blevet lidt klistret som de vist har for vane.
Er der nogen som ved hvordan man rengør dem?
|
Til top |
|
|
Audioloud Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2022 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 376
|
Sendt: 02 November 2024 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du tørret din NAD D3020 af med en fugtig klud ? Og den så så er blevet klistret ? Hvis ja , så har jeg haft det samme problem
med en Audiolab remote ! Efter en tid med irritation over den klistrede overflade og behåret blev den også , så valgte jeg at skille
den ad og ligge plastikdelene i blød i rengøringsmiddel og vaskede den grundigt med en børste . Det lykkedes , måske kan dit
problem løses på samme måde . Havde flere gange prøvet at tøre den af med rengøringsmiddel , uden held
|
Til top |
|
|
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2979
|
Sendt: 03 November 2024 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet med sprit?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 November 2024 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil sprit eller rengøringsmiddel ikke bare ødelægge det mere?
|
Til top |
|
|
Audioloud Forum Bruger

|
Sendt: 03 November 2024 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
På min remote prøvede jeg også med sprit ! Så blev overfladen næsten som lim og fibrene i kluden hang fast på remoten !
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 November 2024 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audioloud skrev:
På min remote prøvede jeg også med sprit ! Så blev overfladen næsten som lim og fibrene i kluden hang fast på remoten !
|
|
|
Så bliver det ihvertfald ikke den metode ;)
|
Til top |
|
|
gabetta Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2014 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 383
|
Sendt: 04 November 2024 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville prøve med ganske almindeligt sulfo-vand, hvilket i praksis også er det Audioloud har gjort. At smide den i et bad er dog nok lidt i overkanten :-)
Hvis du prøver så tag i det mindste låget af, så kan du prøve hvad du kan slippe afsted med uden at det drypper ned i elektronikken. Herefter kan du, belært af hvordan det skal gøres (hvor meget vand der slipper igennem luft-kanalerne), måske også gøre det med bunden på en fornuftig måde. Det er nok mest noget med at have den stående på noget så den er retvendt og du vasker undersiden så at sige, ikke at vende den på hovedet.
__________________ Dagens (sørgelige) griner er når man mener at ens tilværelse bliver bedre af at gøre grin med andre... Måske man skulle bekymre sig mindre om sin egen (s)tilstand end andres.
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 3345
|
Sendt: 04 November 2024 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr_Tarantino skrev:
Jeg har en NAD D3020 forstærker til brug ved computer/kontoret. Dens overflader på begge sider er
blevet lidt klistret som de vist har for vane. Er der nogen som ved hvordan man rengør dem? |
|
|
To ting. Hvilket materialer er forstærkerens kabinet fremstillet af? Og hvad er der benyttet til at rengøre den hidtil?
For alt tyder på et det er kombinationen af disse, som har ført til at den har fået en klæbende overflade.
Ud fra viden om disse forhold bliver det enklere at hjælpe med at finde en løsning på problemet.
|
Til top |
|
|
Audioloud Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2024 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænker det er et plastik kabinet der har fået en gang gummi coating . Denne gummi coating er overfølsom for fugt , bare
fugtige hænder gør gummi coatingen fedtet og klistret .
Bare google på ; how to remove sticky rubber coating surface ! Der er mange metoder !
|
Til top |
|
|
Jonny Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
Sendt: 05 November 2024 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min er faring er, at den form for gummi coating, nemt lader sig fjerne med noget køkkenrulle tilsat rigeligt med sprit. Jeg har med succes fjernet den slags klistrede stads fra f.eks. salt- og peberkværne, knive, knivholdere o.s.v. Det lader til at den form form påsprøjtede gummi coating efter nogle år bare bliver klistret, helt af sig selv.
|
Til top |
|
|