Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. marts 2025 | 05:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hi-Res musik streaming Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frandsen7000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2024
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 18 Oktober 2024 kl. 18:53 | IP-adresse registreret Citér Frandsen7000

Hej herinde.

jeg er helt ny i dette forum, så håber ikke at være til bøvl.

jeg har for et par uger siden købt en Bluesound Nanonode og den spiller som sådan fint nok men hold nu op deres app er l**t. På
min Plexserver ligger alle mine stykker Flac musik pænt i de albums de høre til men i BluOS appen til den Nanonode kan den ikke
finde ud af halvdelen af dem, så har vel små 1000 albums derinde haha. nå men tænkte det måske var en metadata problem fra
min ripping af cd'er, så har købt et metadata editor program men ak ja lige lidt hjalp det. har prøvet alt, så nu ryger den retur til
hifiklubben.

så mit spørgsmål er om en Wiim Ultra er en god streamer til samme formål eller har i andre bud omkring det prispunkt der hedder
3000kr. ja det er ik mange penge i hifi verdenen men er ny i det og vil starte stille ud med min eksisterende anlæg.
Til top Vis Frandsen7000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen7000

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Oktober 2024 kl. 20:19 | IP-adresse registreret Citér Digital_Thor

Jeg har haft en Digione player fra Allo i flere år nu med Picoreplayer software på. 
Den kan alt efter hvilket image du lægger på, spille stort set alting. Jeg har både rippet mine CD'er på en USB pen(kunne også være et NAS) og Tidal på min nu og styrer det hele fra min mobil via WIFI - totalt flydende og jeg er på intet tidspunkt blevet overbevist om at der kan købes noget bedre lydmæssigt.

Måske nogle fortrækker en anden måde at styre det på, altså en anderledes app eller ligenden. Jeg benytter Squeezer til android, hvilket jeg lever fint med, selvom der sikkert er masser derude, som kan noget mere frækt.
Du kan også få Roon på den, hvis den slags kontrol er ønsket.

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

Frandsen7000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2024 kl. 21:20 | IP-adresse registreret Citér Frandsen7000

tak for dit input. er desværre ikke så meget en gør det selv mand rent IT mæssigt. skal være en komplet løsning med app til. tror det bliver en Wiim Ultra. har set en del Youtube om den og den virker rigtig god til prisen. håber bare softwaren er bedre en Bluesound. :)
Til top Vis Frandsen7000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen7000

Panerai
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2016
Lokalitet: København
Sendt: 18 Oktober 2024 kl. 21:56 | IP-adresse registreret Citér Panerai

Hej

Jeg har et forholdsvis dyrt anlæg, men valgte selv at købe en WiiM Ultra, som bare er perfekt. Total nemt at styre og ser super
flot ud. Tror ikke man får mere streamer for pengene andre steder. Jeg benytter mig af TIDAL.

Torben
Til top Vis Panerai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Panerai

Frandsen7000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2024 kl. 21:57 | IP-adresse registreret Citér Frandsen7000

okay fedt at høre tak. ved du hvordan det fungere med Plex eller har du ik erfaring med den del?

Frandsen7000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2024 kl. 14:29 | IP-adresse registreret Citér Frandsen7000

Hold da op den Wiim Ultra er nem i forhold til Nodenano fra Bluesound. den brugte jeg det meste af en dag på at få til at virke med
min synology Nas og fik aldrig det albums sortering til at virke.
NU sluttede jeg bare min Wiim Ultra til. loggede ind via den nye plex mulighed og bum så har jeg musik i højtalerne. sikke en
verden til forskel og kun 400kr dyrere for Wiim Ultra end Nodenano.

Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Oktober 2024 kl. 18:55 | IP-adresse registreret Citér Gekkofinger

Det var godt nok hurtigt, at du fik købt den? Hvor har du handlet?
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger

Frandsen7000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2024 kl. 18:56 | IP-adresse registreret Citér Frandsen7000

Hehe ja. Besluttede mig igår aftes og bestilte ved Proshop. De nåede at sende den så den lå på posthuset i formiddags.

henrikn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Oktober 2024 kl. 12:09 | IP-adresse registreret Citér henrikn

Hej

Har haft samme problem, dog med Yamaha streamer…

Men ligger dine albums på en NAS? Jeg har mine på en Synology NAS, og bruger deres app, og spiller stadig via min streamer.
Det fungere ret godt.

Frandsen7000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2024 kl. 12:14 | IP-adresse registreret Citér Frandsen7000

alle mine albums ligger i Plex på min Synology Nas og der er ingen problemer med albums. men BlueOS kunne bare ikke finde ud af det når jeg henviste til samme mappe. BluOS understøttede ikke Plex. så med Wiim Ultra køre det bare og har ingen problemer med albums. det er super lækkert. eneste problem er at når jeg slår over på Wiim kanalen på min Yamaha forstærker så er der sort skærm på tv'et da den skifter fra Apple tv boksen, ved ik om jeg kan løse det med at sætte et HDMI kabel i Wiim Ultra'en men kommer lyden så igennem der istedet for line out.

bitnissen2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2010
Lokalitet: Sverige
Sendt: 09 Februar 2025 kl. 02:53 | IP-adresse registreret Citér bitnissen2

Jeg bruger synology DS218+ NAS server over til min yamaha wxc-50 streamer, og jeg bruger bare yamaha´s app hvor jeg henviser til min
server mappe. det virker. ca. 1100 cd´er 640 GB data. rippet i lossless ukomprimeret flac indstilling.

Bruger ikke PLEX da jeg aldrig fik det til at spille som jeg ville. Men skal prøve igen når jeg opgradere min NAS engang i fremtiden

Dog har jeg selv planer om at opgradere til en WIIM ULTRA, da den har mange fede muligheder.

Hilsen

Bitnissen2
Til top Vis bitnissen2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bitnissen2

henrikn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Februar 2025 kl. 10:25 | IP-adresse registreret Citér henrikn

bitnissen2 skrev:
Jeg bruger synology DS218+ NAS server over til min yamaha wxc-50 streamer, og jeg bruger bare
yamaha´s app hvor jeg henviser til min
server mappe. det virker. ca. 1100 cd´er 640 GB data. rippet i lossless ukomprimeret flac indstilling.

Hilsen

Bitnissen2

Har du fuldt overblik over de bibliotek, i Yamaha app? Jeg har også ca. 1000 titler, og det kan jeg ikke få app til at vise. Derfor
var jeg nødt til at bruge Synology’s egen app. Den fungere nu også fint. Men er der en setting eller lign. som åbner for så mange
titler…

bitnissen2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2010
Lokalitet: Sverige
Sendt: 09 Februar 2025 kl. 16:59 | IP-adresse registreret Citér bitnissen2

Har du fuldt overblik over de bibliotek, i Yamaha app? Jeg har også ca. 1000 titler, og det kan jeg ikke få app til at vise. Derfor
var jeg nødt til at bruge Synology’s egen app. Den fungere nu også fint. Men er der en setting eller lign. som åbner for så mange
titler… [/QUOTE]

Ja det syntes jeg. det ligner lidt et DIR træ fra de gamle dos tider (hvis nogen kan huske dem)
Der kan jeg vælge at få mine cd´er vist efter alt musik eller artister eller sang tiltle og meget andet...

Jeg vil også liiige slå et slag for en fed lille musik app der hedder. mconnect
I kan læse om den her

https://www.conversdigital.com/eng/product/product04.php

let at sætte op og så caster jeg bare til min yamaha wxc-50. Meget enkelt.

Bitnissen2
Til top Vis bitnissen2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bitnissen2

Hvis du vil besvare dette indlæg skal du først trykke log ind
Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum