Sendt: 28 September 2024 kl. 05:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må jeg supplere med en række internet radiostationer, der osse sender i high resolution (de fleste af de nævnte i FLAC):
Hi On Line Radio (5 forskellige kanaler). JB Radio 2. Linn Radio. Radio Paradise (4 forskellige kanaler). Super Stereo (fra Chile - 6
forskellige kanaler, sender i 96 Khz 24 Bit). Mother Earth Radio (3 kanaler med mest vinylbaseret musik, sender i 192 Khz 24
Bit!). 60 North Radio. PS Audio Radio.
Der kan findes flere på www.hiresaudio.online.
De fleste af de nævnte stationer breder sig over et bredt musikudvalg - pop, klassisk, jazz, latinamerikansk. På disse stationer
oplever jeg - i hvert fald på mit beskedne system (SPL Director, SPL Performer S800, Amphion Argon S3, Lindemann Limetree
Bridge streamer) - dynamisk og gennemsigtig lyd, med et enormt soundstage. Vel at mærke, når der spilles ordentlige
optagelser! Dårlige, komprimerede optagelser bliver bestemt ikke bedre af at blive gengivet i FLAC, eller høj bit opløsning. Her
gælder den gamle regel: sh*t in - sh*t out osse. Men spilles der musik, der grundlæggende er godt optaget, bliver man belønnet
med en lyd på disse radiostationer, jeg for få år siden ville have svoret utænkelig.
|