Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. januar 2025 | 01:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Mission 778x sub out bass thumb (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Juli 2024 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

@Gasolin
Det kan jo blive en meget lang opremsning. Den rigtige fremgangsmåde er at du definerer dine ønsker for dit anlæg,
hvorefter det bliver mulig at rådgive dig.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Juli 2024 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

okay

Hvis en wiim amp ikke havde små fejl,ting som kunne forbedres kunne den være en kandidat

Fristene med at man kan justere en subwoofer fra lytte positionen incl high og low pass filter (behøver dog ikke bruge en subwoofer som pt er slukket)

2x60 watt i 8 ohm,2x120 watt i 4 ohm er helt ok da mine højttalere er en del under 8 ohm over et bredt område med fornuftig følsomhed

Bluetooth, nok digitale og analoge indgange, pladespiller indgang er ikke vigtig da min pladespiller har indbygget
riaa, meget gerne usb ind, sub out, sw out (trådløs justering af subben kan jeg ikke fovente)

Lydmæssigt må den ikke have en mørk top da min top (diskant) er super behalig og det vil blir for meget med en
super dæmpet,behalig top fra forstærkeren, bred lyd,god mellemtone der ikke skriger når man spiller højt, velkontrolleret og stram bas

lytter til rock,pop,edm,jazz
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Juli 2024 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Det jeg kalder “et fuldblods hifi anlæg” kan gengive al slags musik.
Justering af subwooferen foretages én gang under opstillingen sammen med højttalerne du vælger. Hvem siger du med det rette valg af højttaler får brug for en subwoofer?
Forstærkeren skal levere så meget effekt, så du aldrig behøver at tænke på om den er tilstrækkelig ydedygtig uanset højttalere og deres impedans. Dens lyd skal være neutral så der ikke kan drages tvivl om det. På forhånd må du definere hvad “tilstrækkelig mange tilslutninger” dækker over.

Højttalerne udvælges ud fra den lydpræference du har. De vil sammen med dit rums størrelse og indretning have den allerstørste indflydelse på det du derefter lytter til.

Udfordringen fornemmer jeg bliver, at vente til der er penge nok til det du i virkeligheden ønsker dig. Samtidig med at jeg oplever dig konstant lede efter “hårene i suppen” for at skaffe dig alibi for “forandring” som i hifitermer omtales som forbedringer. Resulterende i små skridt på stedet hvor man alligevel aldrig føler sig helt tilfreds.

Spar op mens du får styr på hvad der menes med: Citat. “Lydmæssigt må den ikke have en mørk top da min top (diskant) er super behagelig og det vil bliver for meget med en super dæmpet, behagelig top fra forstærkeren, bred lyd, god mellemtone der ikke skriger når man spiller højt, velkontrolleret og stram bas. Citat slut.

Det er dette sidste som ofte er så individuel, at det bliver en udfordring at komme i mål.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2024 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Min højttalere blir ikke skiftet ud :)

De koster normalt ca 5500kr, men fik i piano finished fordi de havde ingen med alm finish på lager og det er altså 2000kr ekstra kun for finishen, for at få piano lak

Min højttalere

Titangle Titus EZ

Ofte har forstærker 2-3 digitale indgange, analog 4 så det skal der gerne være, usb fordi den er så nemt og kræver ikke ekstra lydkort til pcen som jeg har ekstra af

Har en top der IKKE er påtrængende og den skriger heller ikke i mellemtonen når jeg spiller højt.

Det super behaligt men også mærkeligt, for mange højttalere og forstærker kombinationer jeg har haft, begynder at lyde påtrængende i diskanten,skrigende i mellemtonen, når man enten sig nærmer enten max effekt fra forstærkeren eller bare vil spille højt og så for man lyttetræthed

Har haft en pa forstærker som sammen med mine Mission QX2 havde en fantastisk bass som samtidig kunne spille super højt og meget rent

Det var for meget da jeg havde tendens til at spille højt fordi det kunne det, men også fordi den kunne spille bass, så er enig i at den skal have nok effekt.

Hvis prisen ikke er et problem kunne 2x100 og 2x200 watt i 4,8 ohm godt lade sig gøre uden det blir super dyrt ca 50-60 rene watt pr kanal er hvad jeg tænker er hvad jeg skal bruge

Da man helst skal have mere end man skal bruge for at alt lyder rent, så er tættere på 100 watt pr kanal mere at foretrække en 60-70 watt, 100 watt i 4 ohm burde være nok

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2024 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har en anden forstærker som er iorden

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes