Sendt: 10 Maj 2024 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kloge mennesker!
Jeg har brug for lidt gode råd igen-igen ud i rørernes verden.
Jeg har fået en portion rør (ca. 20 styk) af 6X5GT-typen hjem til min Leben RIAA (RS30-EQ). De er fra forskellige producenter - og har
konstruktionsmæssigt er de ret forskellige.
Nogle er små og buttede - nedenfor er et billede et rør fra Tung-Sol. Det er langt de fleste af rørerne.
Et par er markant længere - og konstruktionen ser anderledes ud, blandt andet et med teksten 'Made in Germany' og 'Made to specifications'.
Umiddelbart ligner det mere billeder af EZ35-rør (som skulle være ækvivalente', men produceret i Europa. De fleste eksempler, jeg kan finde
billeder af, er produceret i Storbritannien af enten Mullard eller Haltron.
Og således til mit spørgsmål: Har jeg været så heldig at få et EZ35-rør på krogen i dette 'batch'-køb?
Tung-Sol 6X5GT:
EZ35?
Er der eventuelt nogen forbehold for at høre, hvordan røret lyder i min ( RS30-EQ)? Jeg kan huske, at
der for ikke så lang tid siden var nogle, der var kritiske (med god grund) over for forslaget om at bruge Bendix 5852-ensretterrør som substitut
for 6X5(GT/), fordi det havde væsentligt anderledes strømforbrug, hvis jeg husker rigtigt.
Thansk a million! & tak for hjælpen & rigtig god weekend :) __________________ -- Kasper Bergholt
|