Sendt: 24 April 2024 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter projektet med at bygge egne højtalere, har jeg hele tiden følt at lyden ikke faldt 100% i hak med vinyl/pladespiller. Det var næsten for dynamisk (kan det være det?!), og jeg tog mig selv i oftere at lytte til CD og Spotify
Tanken drejede ofte om, at finde den "gamle" Ebony TR pickup frem, men frygten for tab af detaljer og størrelse på lydbilledet holdt mig tilbage. Zyx 4D'en er trods alt ret unik på de områder. Men jeg fornemmede også, at den passede bedre med mine forrige Audiovector, som var noget afrundede i toppen, hvilket 4D'en så kompenserede for, med sin mere direkte form. Og med mine egne højtalere, som også er mere direkte/neutrale, så blev dette simpelthen for meget. Det er trods alt versionen af 4D med sølvspoler, jeg valgte i sin tid...
Så på med den "gamle" Ebony TR... og så faldt det i hak! Og min frygt om detaljer og størrelse på lydbillede blev sat til skamme. Og dynamikken blev mere naturlig (det lyder helt forkert, at skrive sådan ). Men jo, selvfølgelig er det anderledes, for Ebony er trods alt noget lunere i sin lyd, pga. træhuset. Men synergi er en underlig ting.
Dejligt når ting lykkes... __________________ Mvh, Mikkel
|