He he.....
Tak for roserne, Mikkel...... Nu blev jeg da først helt "rød i bærret"
En lille forklaring på tekniksiden..........
Den Rotel-amp var s´gu "SYG".
Den har ikke noget højttalerrelæ som først antaget, men i stedet et "lille" mute-relæ, som kvæler signalet ind i selve
effekttrinet, hvis der er fejl (så´n skulle det i hvert fald virke)
Den afviger også en hel del fra diagrammet. Sikringer i højttalerudgangene (som pr. diagram) findes ikke.
Den havde en NTC/thermistor pålimet højre kanals køleplade (den var selvfølgelig også defekt), men ingen i venstre side
De første (og værste) fejl, der blev konstateret var, at venstre kanals tomgangsstrøm startede med ca 3mA som så
langsomt steg til ca. 10mA efter rundt 15 minutter. Helt i orden.
Højre startede med ca. 100mA som stille og roligt faldt til næsten 0mA i samme tidsrum.
Offset på udgangene (som ikke er justérbart var: Venstre = 65mV og Højre = ca. 88-90mV.
Godt matchede "langhalede par" (longtailed pair) fik det reduceret til Venstre = 9mV og Højre = 1mV.
Udskiftning aflækkende "lytter" mellem pre- og effektdel, dårlige/defekte styroflex m.m., fik højre
kanal til at opføre sig ordentligt. Samtlige blev skiftet i begge kanaler for en "sikkerheds skyld".
Den er nu 100% OK, og begge kanaler sporer 100% strømtræksmæssigt.
Sjovt nok bli´r begge kanaler nu også lige varme efter lidt "tæsk"
Det var en fornøjelse at aflevere den lidt udenfor Billund i går. Smart´en trillede med åbent "tag", jeg blev noget
solbrændt i skallen, perfekt dag for en lille forårs-/sommertur.
Er sikker på, at Hurtigkarl får mange, gode timer med sin nyfundne interesse. Lidt synd at hans første trin ind
i musik/Hifi-verden skulle vise sig at være med faldgruber på både højttaler- og forstærkersiden.
Har vanskeligt ved at forstille mig, at begge sælgere har været i "god tro", så pas på derude.
Brugtkøb kan være en fornøjelse (penge sparet), men der findes s´gu nogle brådne kar derude. Heldigvis
endte dette jo lykkeligt