Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 15:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Lyngdorf TDAI-3400 Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Helterskelter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2021
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 02 Februar 2024 kl. 08:52 | IP-adresse registreret Citér Helterskelter

Nogle der har hørt/ejer den forstærker og kan fortælle lidt om den? Har set nogle nævne den som analyserende og klinisk, men
også mange positive ting. Jeg kan så se at den model efterhånden er 6-7 år gammel, så mon ikke, der snart er noget nyt på vej?
Til top Vis Helterskelter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Helterskelter
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 02 Februar 2024 kl. 11:37 | IP-adresse registreret Citér KBAndersen

Jeg har en og er yderst tilfreds.

Dens force er jo Roomperfect.

Analytisk, hmmm. Syntes jeg ikke.

Har haft en del amps den prisklasse og ja de lyder jo forskelligt, men overvejer bestemt ikke at udskifte den.
Tænker det er min "endelige" forstærker. Den vil kun blive udskiftet hvis der kommer en model fra Lyngdorf der er mindst en klasse bedre i samme prisleje.


__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 02 Februar 2024 kl. 14:31 | IP-adresse registreret Citér Morten A

Købte for omkring 3 år siden en tdai 1120, tænkte dog mine højtalere fortjente bedre, så for et års tid siden solgte jeg min 1120, og købte en NAD m33, den havde dog fejl på hdmi, og lød faktisk ikke helt så godt som min tidligere baby Lyngdorf, så den blev byttet til en tdai 3400, den lød i mine øre bedre end m33, men kunne faktisk ikke på mine højtalere, høre forskel mellem den og 1120, så den blev returnerede. Efter at have prøvede 3 andre forstærkere uden held, endte det med jeg købte en ny tdai 1120 igen, det eventyr kostede mig 4000 kr. Min erfaring er, at hvis du primært som mig streamer, så lyder 1120 helt som 3400, også ved relativt højt lydtryk, og mine højttalere er ikke specielt effektive.

I forhold til kliniske lyd, kan der være noget om det, i hvert fald hvis man spiller i det mode der hedder neutral, men fordelen ved både 1120 og 3400 er de har en hel del forudstillede lydindstillinger kaldet voicing, du kan endda lave din egne voicinger, så der er gode muligheder for at sætte sit eget præg på hvordan forstærkeren skal lyde, hvilket igen giver mulighed for at tilpasse højtalere, kilde og indspilningskvalitet, så det for en selv komme til at lyde optimalt -man kan nørde utroligt meget med det��

Lyngdorfs fjernbetjenings app er iøvrigt virkelig fed og utrolig vanedannede at bruge.
Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A
 
Helterskelter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2021
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 02 Februar 2024 kl. 16:53 | IP-adresse registreret Citér Helterskelter

Ja jeg må jo nok ud og høre den, men som nævnt, så tror jeg ikke der går lang inden der kommer en ny model.
Til top Vis Helterskelter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Helterskelter
 
BMJ73
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 03 Februar 2024 kl. 19:06 | IP-adresse registreret Citér BMJ73

Mon ikke der kommer en ny serie baseret på Eigentakt moduler? Har iøvrigt selv en TDAI2170 som jeg kan anbefale 😊
Til top Vis BMJ73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BMJ73
 
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 980
Sendt: 04 Februar 2024 kl. 11:05 | IP-adresse registreret Citér hifiigen

BMJ73 skrev:
Mon ikke der kommer en ny serie baseret på Eigentakt moduler? Har iøvrigt selv en TDAI2170 som jeg kan anbefale 😊


Er Eigentakt moduler ikke klasse D forstærkere, hvor Lyngdorf er digitalforstærkere, som er deres særkende? jeg tvivler på, at Lyngdorf fravælger det
princip, uanset Peter Lyngdorf er storaktionær i Purify.
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4557
Sendt: 04 Februar 2024 kl. 11:19 | IP-adresse registreret Citér Mikkel G

Der findes ikke "digitale" forstærkere! Alle forstærkere er af natur analoge... men Lyngdorf's forstærkere er også bygget efter kl.D princippet

__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 980
Sendt: 05 Februar 2024 kl. 12:36 | IP-adresse registreret Citér hifiigen

I den forstand, at Lyngdorf Audio's udgange på forstærkerne afgiver et analogt signal, er vi enige. Men de kører digitale signaler hele
vejen igennem, hvor klasse D modulerer et analogt inputsignal med trekant- eller firkantsignaler fra indbyggede generator, med
mindre de ikke selvsvinger. Der er dog ingen grund til at diskutere det i dette forum.

Men i øvrigt fik min antagelse ikke ret: den nye MXA-8400 har Eigentakt klasse D moduler fra Purify.
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4557
Sendt: 05 Februar 2024 kl. 14:44 | IP-adresse registreret Citér Mikkel G

Jo, det kan man sagtens debattere i dette forum... hvor ellers?

Der findes ikke binære signaler... de er alle båret af en frekvens, spænding og strøm. Ergo er de analoge af natur. At man så kalder det digitalt fordi, kredsløbene tolker det som "tændt" eller "slukket" er en anden snak. Det er stadig helt almindelige analoge kredsløb, det løber igennem, med modstande, kondensatorer osv.

Med Lyngdorf kan man sende et "digitalt" PCM signal ind i forstærkeren, som konverteres til et PWM signal, som føres ind i effektdelen, hvor det forstærkes op, fuldstændig som et analogt signal i kl.B.

Forskellen er dog at kl.D/PWM udgangssignalet skal igennem et filter, så det konverteres til noget "hørbart". At nogen kalder kl.D for noget andet, ændrer ikke på at det er samme princip!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 

Hvis du vil besvare dette indlæg skal du først trykke log ind
Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes