Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 12:14   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Devialet forstærkere? Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 27 December 2023 kl. 20:02 | IP-adresse registreret Citér Jens Mortensen

Er der nogle, som har erfaringer med Devialet forstærkere? Fidusen skulle være at frekvensgangen i bunden i form af et valg kan tilpasses de aktuelle højttalere.
Med venlig hilsen
Jens
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
polmann
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 927
Sendt: 27 December 2023 kl. 21:27 | IP-adresse registreret Citér polmann

Devialet har deres SAM teknologi, som du henviser til. Du kan se listen over de højttalere de har målt på og korrigeret på deres
hjemmesiden. https://www.devialet.com/en-dk/amplifiers/expert-pro/expert- pro-technologies/expert-pro-sam/

Jeg har aldrig selv brugt SAM delen, men jeg var rigtig glad for de 2 Expert 220 Pro jeg havde. De blev kørt i bridging mode.

__________________
Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
Til top Vis polmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polmann
 
slyd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juni 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 27 December 2023 kl. 23:41 | IP-adresse registreret Citér slyd

Havde på et tidpunkt en Devialet 200, den trak et par ATC SCM40, der kom ret hurtigt SAM til den model, der var en tydelig forskel,
Jeg syntes at bunden på ATC'erne blev strammet op.
Jeg syntes at RIAA delen var god , den kunne justeres under brug og den havde faktisk alle justerings. det eneste var at den
støjede lidt mere end mine analoge Riaa'er
Søren
Til top Vis slyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slyd
 
Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 29 December 2023 kl. 00:03 | IP-adresse registreret Citér Jens Mortensen

Tak for svar.

Jeg har et par Dynaudio Confidence 50, som var kandidater til at blive drevet af Devialet forstærkere (har Primare Pre60
og A60 nu), men Devialet er ikke nået til højttalere som mine endnu. Måske det kommer.
Med venlig hilsen
Jens
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
polmann
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 927
Sendt: 29 December 2023 kl. 10:01 | IP-adresse registreret Citér polmann

Hej Jens,

Jeg har tidligere skrevet til Devialet Support i forhold til processen omkring at få lavet en SAM profilpå mine højttaæere tilbage i
Marts. Jeg fik nedenstående svar. Min forespørgsel gik på et sæt Scansonic MB5B, som stadig ikke er understøttet.

Måske det blot er et spørgsmål at de får nok henvendelser på en specifik højttaler, men de har stadig ikke taget kontakt til mig.

Devialet skrev:


Appreciate your interest into the SAM technology, which is indeed outstanding when applied to your speakers with Expert or
Expert Pro. To SAM your speaker we need to get hands on them, and take measurements, it's not a long process, but it requires
a SAM engineer to get in front of the speaker and some additional tools to build up the profil.

We do once in front a specific speaker, take the opportunity to build its profil, so some patience can be need, as manufacturer of
speaker are not always positvely answering to our requests.

I take good note of your model and inform our SAM team about your request, so they can find out a way to get the profil
available or even contacting you for make a short "come home" to take your speaker measurement.

Regards,
Customer service & support Devialet

Jens


__________________
Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
Til top Vis polmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polmann
 
Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 30 December 2023 kl. 15:37 | IP-adresse registreret Citér Jens Mortensen

Polmann, jeg har for flere år siden spurgt Morten fra High Performance Audio, om det kunne lade sig gøre at på lavet en profil
af min højttalere. Jeg er ikke helt sikker på svaret, men det var noget i retning, at hvis jeg ville bekoste transport af en
højttaler til Frankrig, så ville de lave en profil. Uden de originale transportkasser var jeg ikke fristet. Så jeg tror bare, at
jeg vil holde øje med status på Devialets hjemmeside og så beslutte mig, når det måtte ske, at de har en profil.
Med venlig hilsen
Jens.
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 

Hvis du vil besvare dette indlæg skal du først trykke log ind
Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes