Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 11:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Leben RS-100U foran CS-600 Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bergholt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 17 December 2023 kl. 16:23 | IP-adresse registreret Citér bergholt

Kloge mennesker,


Jeg er egentlig rigtig, rigtig godt tilfreds med min Leben CS-600 - og er landet på nogle rigtigt fine både indgangs- op udgangsrør. 6CS7-rør fra
General Electric og russiske 6P3S-E/6П3С-Е-rør efter at have kørt med EL34 fra RFT i en kortere testperiode - og før det de nye Sovtek-rør,
som forstærkeren kom leveret med.

Generelt vil jeg sige, at forskellen mellem de forskellige rør har været langt mindre, end jeg havde regnet med - og har været vant til med
Audio Note-grej.

Men lidt opgraderingskriblen er der altid. ECC82-rør kan jo generelt betragtet bare nogle magiske ting, i min optik, i de rigtige konstellationer.

Dem anvendes der to af i Leben RS-100U. Er der nogen, der har forsøgt at sætte sådan en sag foran en CS-
600 eller CS-600X i 'preamp in'-mode?

Eller mere generelt har nogle betragtninger omkring, hvorvidt der vil være noget at komme efter?

Så kæden vil hedde: ECC82 -> 6CS7 > 6CS7 > 6П3С-Е (og/eller andre 5881-ækvivalenter afhæng af budget. Og foran den kæde en Leben
RS-30EQ Riaa - med pt. 2 X ECC81 Telefunken-rør (diamond marked). RS-100U såvel som RS30EQ'eren har samme type af ensretterrør
(6XGT5).

En use-case er også at forsøge sig med en ældre Accuphase-effektforstærker på et tidspunkt for at prøve den kombination af og måske få det
bedste fra både rør og solid state. Der skal selvfølgelig regnes lidt på gain og impedans i så fald.


Tak for hjælpen!

Kasper

__________________
-- Kasper Bergholt
Til top Vis bergholt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bergholt Besøg bergholt's Websted
 
Baudelaire
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2023
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 16 Marts 2024 kl. 20:43 | IP-adresse registreret Citér Baudelaire

Hej Kasper


Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med din sag, men jeg er interesseret i at høre mere om dine erfaringer med Leben versus Audio
Note. Jeg har læst en smule på din blog, men det synes, at der er meget at hente for pengene ift. Leben.
Til top Vis Baudelaire's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baudelaire
 
bergholt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 17 Marts 2024 kl. 12:37 | IP-adresse registreret Citér bergholt

Hej Baudelaire,


Det er et godt spørgsmål. Jeg har ikke særlig megen erfaring med Audio Notes forstærkere, så jeg kan ikke lave en god sammenligning.

Det jeg er glad for ved CS-600'eren fra Leben er (blandt andet):

Æstestisk flot (subjektiv)

Generelt følelse af meget høj 'feel' af kvalitet

Point to pont-wiring

Understøtter forskllige rør: 6L6, EL34, 5881, KT77, 6L6GB, 350B, KT66, KT88, 6550A (CS-600X'eren giver mulighed for endnu flere
indgangsrør).

Total stille baggrund med og uden musik

Har preamp-in

Fra et firma, der producerer meget få produkter og uden ændringer i mange år. 100% fokus på forstærkere og RIAAer.

Tonalitet, der bar sidder lige i skabet - præcist, punchy, men også opløst, flydende og transparent

Jeg fik min til en god pris, da CS-600X-modellen havde afløst grundet kommende mangel på 6CS7-rør.

I forhold til Audio Note har jeg været meget glad for deres DAC 0.1x.


Go' søndag til alle :)

__________________
-- Kasper Bergholt
Til top Vis bergholt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bergholt Besøg bergholt's Websted
 
bergholt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 18 Marts 2024 kl. 14:52 | IP-adresse registreret Citér bergholt

Hej igen,

Ansporet af dit spørgsmål fra forleden, Baudelaire, har jeg samlet erfaringer og tanker her:
Experiences with Audio Note UK

Derudover kan jeg anbefale Steve Hoffmans forum - der er to meget lange tråde om Audio Note UK, hvis du ikke allerede kender det.

For tiden har jeg meget kig på produkterne fra Yamamoto Sound Craft. Deres rørbaserede DAC ser også fed ud. Uh. Så mange ting, der kan
prøves.

__________________
-- Kasper Bergholt
Til top Vis bergholt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bergholt Besøg bergholt's Websted
 
Baudelaire
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2023
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 18 Marts 2024 kl. 16:13 | IP-adresse registreret Citér Baudelaire

Leben er blevet nævnt i flæng. Jeg er generelt optaget af at undersøge mindre fabrikanter og gerne japanske, der formår at
producere kvalitet, men grundet manglende markedsføring/ressourcer, er deres priser stadig overkommelige.

Vi kan sagtens blive enige om at Audio Note UK og Kondo er absolut high end, men det koster også når alt skal laves i sølv. Jeg har
hørt godt om Airtight og Jadis. Af mindre fabrikanter hører jeg også godt om Leben og Shindo - om de alle fire kan måle sig med
Audio Note ved jeg ikke, men jeg går rundt og lytter mig frem.

Til top Vis Baudelaire's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baudelaire
 
bergholt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 18 Marts 2024 kl. 16:46 | IP-adresse registreret Citér bergholt

Baudelaire skrev:
Leben er blevet nævnt i flæng. Jeg er generelt optaget af at undersøge mindre fabrikanter og gerne japanske, der formår
at producere kvalitet, men grundet manglende markedsføring/ressourcer, er deres priser stadig overkommelige.

Vi kan sagtens blive enige om at Audio Note UK og Kondo er absolut high end, men det koster også når alt skal laves i sølv. Jeg har
hørt godt om Airtight og Jadis. Af mindre fabrikanter hører jeg også godt om Leben og Shindo - om de alle fire kan måle sig med
Audio Note ved jeg ikke, men jeg går rundt og lytter mig frem.


Lyder til, at måske så skal kigge på Yamamoto Soudncraft. Jeg har skrevet til dem to gange for at høre eom pris på deres rørbaserede DAC, de
svarer ikke, måske jeg bare ryger i spam. Ingen annoncering (jeg kender af). Visse af produkterne kan købes via Exclusive Audio.

Sig gerne til, hvis du finder flere interessante.

Måske vi skal oprette en ny tråd?



__________________
-- Kasper Bergholt
Til top Vis bergholt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bergholt Besøg bergholt's Websted
 
Baudelaire
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2023
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 18 Marts 2024 kl. 16:49 | IP-adresse registreret Citér Baudelaire

Hvor kan Yamamoto købes?
Til top Vis Baudelaire's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baudelaire
 
Baudelaire
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2023
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 18 Marts 2024 kl. 17:18 | IP-adresse registreret Citér Baudelaire

Vi har vidst skrevet på samme tid så det er en anelse uklart hvad jeg svarer på osv., anyway! Start endelig en tråd - deres
produkter ser spændende ud! Er vi i high end?
Til top Vis Baudelaire's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baudelaire
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 18 Marts 2024 kl. 17:20 | IP-adresse registreret Citér Boydk

Exclusive Audio i Japan.

https://exclusive-audio.jp/en/collections/m9

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 

Hvis du vil besvare dette indlæg skal du først trykke log ind
Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes