Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. maj 2024 | 11:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Argon Dac1 usb problem Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1538
Sendt: 25 August 2023 kl. 21:15 | IP-adresse registreret Citér Mr_Tarantino

Jeg har en gammel Argon DAC1 som jeg bruger til lyd fra PC via USB. Den virker fint med min stationær PC, men da jeg tilsluttede den bærbare
idag virker den ikke længere via USB. Når jeg tilslutter den min bærbar siger den blot USB-enhed ikke genkendt.

Er der nogen som ved hvad problemet kan skyldes?

Jeg tænker selv en driver opdatering måske, nogen der ved hvor sådan en findes?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2773
Sendt: 25 August 2023 kl. 21:51 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

Anvender de to computere samme styresystem? i modsat fald hvilke?
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1538
Sendt: 25 August 2023 kl. 22:11 | IP-adresse registreret Citér Mr_Tarantino

Begge bruger Windows 10.
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2773
Sendt: 25 August 2023 kl. 22:23 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

Man behøver jo ikke at søge længe inden man støder på ejere som har samme oplevelse som dig.
En af dem fik byttet sin DAC og straks fungerede det på ny. Dermed antagelig en opstået fejl i apparatet i forbindelse med skiftet.
Jeg har selv haft lignende oplevelse med to forskellige DAC enheder til USB. Nyt apparat og så virker det
Forinden havde jeg været turen igennem med BIOS update og komplet reinstallation uden nogen virkning.
Med det er det sidste jeg vil anbefale dig, hvis du har fuldstændig check på udførelsen.
Hvad er det for et fabrikat bærbar du har?
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1538
Sendt: 25 August 2023 kl. 23:42 | IP-adresse registreret Citér Mr_Tarantino

En Lenovo Thinkpad L14.
Hvilken DAC ændte du med at købe istedet?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2773
Sendt: 26 August 2023 kl. 06:24 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

En Tascam UH-7000, som har fungeret aldeles perfekt gennem omkring 10 år i flere forskellige sammenhænge. Den er desværre
udgået af produktion og derved uinteressant i denne sammenhæng.
Men for at komme løsning nærmere. Tilslut igen din DAC til den stationære PC og se om den er gået i stykker, eller det ER din
bærbare som fejler.
Er DAC’en intakt er det Lenovoen, som skal ses efter i sømmene. Fjern DAC og hvad der ellers er tilsluttet usb-stikkene. Nulstil
bios til “default” og genstart. Findes der en bios Update til den kan du med fordel installerede den og genstarte. Lad Windows 10
køre sine egne indstillinger og rutiner. Og når det er afsluttet, tilslutter du DAC’en efter dens instruktion. Det hænder at driverne
til USB tilsluttet udstyr skal installeres først for at USB og udstyret kan finde hinanden. Check installationsmanualen.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Mitron
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 April 2019
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 164
Sendt: 26 August 2023 kl. 14:20 | IP-adresse registreret Citér Mitron

En anden mulighed kunne være at din bærbare mangler en opdateret USB driver til din DAC.
Jeg har været ude for at et USB produkt ikke virkede før jeg fik opgraderet USB drivere...måske det også kan hjælpe dig ?
Der findes god viden op sådan opdateringer på nettet.

Det er i hvert fald værd at undersøge inden du måske går i gang med en reinstallation af din bærbare ;-)
Jeg vil også mene at hvis man ikke er helt med på hvad man laver så kan det være risikabelt at "rode" med bios.

Men Kaj's ide med at prøve din DAC igen på den stationære for at udelukke at den fejler er en god ide !

vh/ preben

Til top Vis Mitron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mitron
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2773
Sendt: 27 August 2023 kl. 08:34 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

Af argonaudio.com hjemmeside fremgår det, at HiFiklubben er ansvarlig for support til Argon.
Jeg vil foreslå at rette henvendelse til deres servicecenter DALI i Nørager, som ligger i den sydlige udkant af “min baghave”. En
virksomhed som hvad angår info og backup til din DAC med udgangspunkt i Argon’s hjemmeside, ikke just sprudler af
hjælpsomhed. Man må håbe at de er mere informative ved direkte henvendelse, såfremt du ikke allerede har fundet en løsning.
Det er desværre tidligere set at servicering af ældre produkter forsvinder i takt med produktets alder forbundet med
salgsorganisationens ønske om at sælge nyt. Hvilket er en tilnærmet blasfemisk tanke, når det gælder HFK ?
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
kevin123
Branchemedlem
Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk

Bruger siden: 09 April 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 435
Sendt: 27 August 2023 kl. 08:52 | IP-adresse registreret Citér kevin123

Har du husket og hentet seneste usb driver , til Argon . Og valgt usb som standart lyd output i lydindstillingerne på den bærbar .
Til top Vis kevin123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kevin123
 
kevin123
Branchemedlem
Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk

Bruger siden: 09 April 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 435
Sendt: 27 August 2023 kl. 08:55 | IP-adresse registreret Citér kevin123

Jeg ville ikke anbefale at rode rundt i biosen , hvis du ikke er helt sikker i hvad du gør , og slet ikke opdatere biosen , da du selv skal ind og
sætte den op efter opatering . Og hvis der sker en lille fejl under opdatering , ja så står du men en ubrugelig bærbar .
Til top Vis kevin123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kevin123
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2773
Sendt: 27 August 2023 kl. 10:14 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

kevin123 skrev:
Har du husket og hentet seneste usb driver , til Argon . Og valgt usb som standart lyd output i
lydindstillingerne på den bærbar.

Inden man når så langt skal computeren have fundet DAC’en på USB-bussen. Det er der kæden er hoppet af for trådstarter.
Lykkes det - enten med en ny driverinstalation eller rettelser i bios - har man mulighed for at vælge standard output for lyd.
Og det bliver da Argon DAC-1 eller hvad den identificerer sig med efter USB connection. Men hvor finder man en driver, for den
eksisterer ikke på argonaudio.com hjemmesiden. Deres hjælp rækker til at fortælle hvordan man formaterer et USB drev i
FAT32. Det burde være basisviden for enhver PC bruger.

Lenovo bios

Jeg er fuldstændig bevidst om faren ved Bios opdatering, men sikrer man sig at computeren er tilsluttet strøm og man UNDER
INGEN OMSTÆNDIGHEDER SLUKKER ELLER AFBRYDER PROCESSEN I UTIDE (tålmodighed) sker der ikke andet end computeren
opdateres med de rettelser der kommet til siden den blev frigivet til salg.
Med hensyn til indstillinger af den nye bios er man heldig at Windows 10 og 11 sørger for at rette det der skal rettes så de to
styresystemer fungerer. Det at de to styresystemer er forbundet med bios er årsagen til at man ikke altid kan opdatere fra
Windows 10 til Windows 11. Altså med mindre man kender et snedigt tweak, som gør det muligt at snige sig udenom den
begrænsning ………
men det er udenfor emnet …..
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
kevin123
Branchemedlem
Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk

Bruger siden: 09 April 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 435
Sendt: 27 August 2023 kl. 12:26 | IP-adresse registreret Citér kevin123

Da man ikke må linke til div sider , ja så kan jeg ikke linke til den rette driver .
Til top Vis kevin123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kevin123
 
kevin123
Branchemedlem
Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk

Bruger siden: 09 April 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 435
Sendt: 27 August 2023 kl. 12:31 | IP-adresse registreret Citér kevin123

Med hensyn til bios , ja så sætter windows ikke bios op , den sætter ram speed og hvilken protokol som lagerdisk skal bruge . Man risikere at
gøre ens pc meget langsom , hvis ram speed ikke er sat rigtigt op .
Til top Vis kevin123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kevin123
 
kevin123
Branchemedlem
Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk

Bruger siden: 09 April 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 435
Sendt: 27 August 2023 kl. 12:34 | IP-adresse registreret Citér kevin123

Med hensyn til bios , ja så sætter windows ikke bios op , den sætter ikke ram speed og hvilken protokol som lagerdisk skal bruge . Man risikere
at
gøre ens pc meget langsom , hvis ram speed ikke er sat rigtigt op .


glem det overstående indlæg , der var fejl i det .
Til top Vis kevin123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kevin123
 
kevin123
Branchemedlem
Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk

Bruger siden: 09 April 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 435
Sendt: 27 August 2023 kl. 19:26 | IP-adresse registreret Citér kevin123

For at opgradere fra win 10 til win 11 , skal man aktiver tpm på bundkortet det min have tpm 1.2 , så går det som en leg . Ingen hokus pokus
her .
Til top Vis kevin123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kevin123
 
OleØster
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 27 August 2023
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 27 August 2023 kl. 21:22 | IP-adresse registreret Citér OleØster

Mr_Tarantino prøv med et andet kabel og giv gerne stikket kontakt rens inden da det er ret tit usb fejler på grund af for dårlig kontakt.

Kaj det kræver sådan set ikke snedige tricks men bare en ny 0 værdi i registreringsdatabasen
Til top Vis OleØster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleØster
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1538
Sendt: 27 August 2023 kl. 22:10 | IP-adresse registreret Citér Mr_Tarantino

kevin123 skrev:
Har du husket og hentet seneste usb driver , til Argon . Og valgt usb som standart lyd output i
lydindstillingerne på den bærbar .


Har du et link til hvor man kan hente den driver?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2773
Sendt: 28 August 2023 kl. 06:57 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

Tarantino, har du fået testet om DAC’ens USB interface er intakt? For uden det er alt andet nyttesløst.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1538
Sendt: 28 August 2023 kl. 09:05 | IP-adresse registreret Citér Mr_Tarantino

Kaj. skrev:
Tarantino, har du fået testet om DAC’ens USB interface er intakt? For uden det er alt andet nyttesløst.


Ja, den virker fint på min stationære med USB.
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2773
Sendt: 28 August 2023 kl. 11:36 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

Så må vi sandelig håbe at de dygtige computerfolk, som har meldt sig, vil oplyse dig, hvor du finder den angiveligt manglende -
men på nettet eksisterende - driver. Alternativt oplyse dig om hvordan du finder og kopierer driveren fra den stationære til den
bærbare. Under den forudsætning at det er en specifik Argon DAC-1 driver, der udløser forskellen i brugen af de to computere.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes